Re: HeliumTanker - tankeeksperiment
Legg innLagt inn:21 okt 2008 01:35
Supramk3turbo skrev:He he, husker dere han nissen av en prest som sendte seg selv utpå sjøen med noen tusen ballonger i sommer.


Toyota Sportscar - Owners Group Norway
http://www.ts-ogn.no/phpBB3/
Supramk3turbo skrev:He he, husker dere han nissen av en prest som sendte seg selv utpå sjøen med noen tusen ballonger i sommer.
inzane2012 skrev:igjen, hadde vert bedre med hydrogen:) dere tenker så vanskelig folkens:PJa for en bil hadde gått mye bedre i en hydrogen tunnell altså? Think again...
Larsen skrev:har ett ord til deg Larsen.... IRONI!! hele skiten ville vel gått i lufta ved den minste lille gnist da...inzane2012 skrev:igjen, hadde vert bedre med hydrogen:) dere tenker så vanskelig folkens:PJa for en bil hadde gått mye bedre i en hydrogen tunnell altså? Think again...
inzane2012 skrev:Som om jeg ikke så det... men jeg skjønner ikke hvor du har fått for deg hydrogen brenner uten tilgang til oksygen. En hydrogen tunell vil jo selvsagt ikke innholde noen luft og heller ikke brenne. Det er heller ikke gitt at det er mindre luftmotstand jo letter en gass er. En må også ta hensyn til vikositet.Larsen skrev:har ett ord til deg Larsen.... IRONI!! hele skiten ville vel gått i lufta ved den minste lille gnist da...inzane2012 skrev:igjen, hadde vert bedre med hydrogen:) dere tenker så vanskelig folkens:PJa for en bil hadde gått mye bedre i en hydrogen tunnell altså? Think again...
og, ja, en bil burde i teorien gå fortere gjennom en hyrdrogen tunell siden hydrogen er lettere enn luft, antall hk det trengs for å kjøre i i f.eks 400kmt blir jo mindre da motstanden bilen møter bli mindre enn den er i vanlig luft...
ArildM skrev:Plenty bekymringer som selvstendig næringsdrivende (momsregninger, må selv sette av skatt på lønn +++), får da alltids tid til å pønske på andre ting innimellomKjenner til at det er store papirmøller i gang når en driver firma, slapp unna stillingene som økonomiansvarlig og daglig leder jeg, heldigvis...
Larsen skrev:Oksygen kan tilføres via andre kilder, feks NOx (NOS gir ekstra oksygen til motoren dermed mer kraft)inzane2012 skrev:Som om jeg ikke så det... men jeg skjønner ikke hvor du har fått for deg hydrogen brenner uten tilgang til oksygen. En hydrogen tunell vil jo selvsagt ikke innholde noen luft og heller ikke brenne. Det er heller ikke gitt at det er mindre luftmotstand jo letter en gass er. En må også ta hensyn til vikositet.
har ett ord til deg Larsen.... IRONI!! hele skiten ville vel gått i lufta ved den minste lille gnist da...
og, ja, en bil burde i teorien gå fortere gjennom en hyrdrogen tunell siden hydrogen er lettere enn luft, antall hk det trengs for å kjøre i i f.eks 400kmt blir jo mindre da motstanden bilen møter bli mindre enn den er i vanlig luft...
mr2storbrua skrev:Er det ikke 120 kmh som er den magiske grensen? Litt merkelig at dette ikke har blitt prøvd. Er kanskje litt dyrt å ødelegge disse bilene...kanskje fordi tunellveggen må vere helt jevn hele veien rundt og det ikke er en fører som har lyst å risikere livet sitt... men vil motoren fungere opp ned da??