Side 2 av 2

Legg innLagt inn:30 mar 2004 18:25
av chris
Speeder skrev:
chris skrev:hengerfeste på celica.. gud forby. :?
Sånn jeg ser det så er det en fordel. Større kjans for att bilen ikke er kjørt i filler av en ungdom. Enig i att det ikke ser så bra ut, så ved eventuelt kjøp vil nok den bli plukket av.
Det har du nok rett i. Men lov meg at du plukker den av da, om du kjøper ;)

Legg innLagt inn:30 mar 2004 18:40
av sindrejl
hmm.. jeg var rimelig sikker på at tåkelys var standard jeg... håpløst uten, da bør du iallefall montere raskt :) Den røde så ut til å være i bra stand.. ingen rust osv?

Den hvite, selges ikke den av Thaulow i trondheim?

Legg innLagt inn:31 mar 2004 08:08
av Speeder
sindrejl skrev:hmm.. jeg var rimelig sikker på at tåkelys var standard jeg... håpløst uten, da bør du iallefall montere raskt :) Den røde så ut til å være i bra stand.. ingen rust osv?

Den hvite, selges ikke den av Thaulow i trondheim?
Det hvite som thaulow har annonsert, er solgt for en stund siden;) har ringt på den allerede.
Ja, man er 'avhengig' av tåkelys, nytter ikke å jkøre med vippelyktene oppe, får i såfall holde med parklys... kjørt med det i 2 sommere før uten problemer :lol:
Den røde skal være rustfri ja, er i allefall store kjanser, salter jo ikke i sveits.


Venter meg å motta bilder av den på vestlandet i løpet av dagen. Med gode bilder av skader o.l. bildene var for store til min hotmailkonto så det er nok kvalitet på de.

Nå er det bare ett dilamma, om jeg skal koste på meg en som er tipp topp, eller kjøpe en billigere å 'restaurere' litt selv...

"Arbeidslyst kom treng deg på, her skal du motstand finne."

Legg innLagt inn:31 mar 2004 08:33
av CelicaTurbo
Det som er billigst totalt er nok å koste på seg den som er tipptopp, men det er jo forutsatt at den faktisk er i så god stand også da, og at det ikke bare ser slik ut ved første øyekast..

Legg innLagt inn:31 mar 2004 08:43
av Speeder
joda. det er jo såklart et must, at den faktisk er det... Håper på det da, hvis km stand stemmer så er jo i allefall det positivt. Ser ikke på meg selv som noen mekaniker heller, så det må i såfall bli en del hjelp og byttearbeid.

Legg innLagt inn:31 mar 2004 10:23
av Speeder
Hva er forresten dimmensjonen på tåkelysene?

Legg innLagt inn:31 mar 2004 10:55
av sleeper
jeg har en st165 selv og den var det ikke tåkelys på....(jeg trur ikke dette var stander)
jeg vil råde deg til og kjøpe den som er i bra stand.... det koster mye og pusse opp en bil som ikke ser bra ut!!

Men for guds skyld: pass på at det er tett ved skjørtene rundt bilen....det var det ikke på min og der var det rust bak skjørtene som går opp langs bakre hjulbue!!

Legg innLagt inn:31 mar 2004 12:10
av Speeder
sleeper skrev:jeg har en st165 selv og den var det ikke tåkelys på....(jeg trur ikke dette var stander)
jeg vil råde deg til og kjøpe den som er i bra stand.... det koster mye og pusse opp en bil som ikke ser bra ut!!

Men for guds skyld: pass på at det er tett ved skjørtene rundt bilen....det var det ikke på min og der var det rust bak skjørtene som går opp langs bakre hjulbue!!
Takker så meget for tipset, sett bilder av din, men tenkte ikke på at det egentlig var bak skjørtene rusten var....

Hvor lenge har du hatt din? noe du er misfornøyd med? Er din kjørt i norge lenge eller importert nylig? Hva gav du for din, hvis du vil ut med det da... :D

Legg innLagt inn:31 mar 2004 13:53
av sleeper
Jeg kjøpte bilen i juni i fjor og kjørte den ut sommeren...(har ikke brukt den i vinter)
er veldig fornøyd med bilen, det eneste som er kjedelig med den er at alle deler til den er noe helt for j..... dyre! :( (er nok kansje det til alle toyota med tubo?)
er veldig lite feil med den...
men det er veldig viktig at du kjøper en som ikke er fillekjørt, noe sikkert mange av de er.
bilen min ble imortert i 99 og har hatt 2 eiere siden den tid(inkludert meg)
men det er IKKE noen garanti for at det ikke er rust på biler som er fra sveits.... har sett noen som ikke har noe rust mens andre er helt gjennomrustet.(inport fra sveits) så sjekk dette nøye!
bilen min er det byttet motor i (92cs motor) og jeg fikk med den gamle motoren så den har jeg liggende.

bilen ga jeg 70k for, men da var det som sagt rust på hjulbuen bak, kun et sett med felger og noe småting som måtte gjøres på den for at den skulle bli pen(ny lakk osv) mye dempere og fjører osv
det var også ac i den(men den var tom for gass så den funket ikke) (borte nå) :D

Legg innLagt inn:31 mar 2004 14:15
av Speeder
men det er veldig viktig at du kjøper en som ikke er fillekjørt, noe sikkert mange av de er.
Ja. Dette er en ev mine få betenkeligheter ved kjøp av en såpass gamel bil av denne typen. Derfor jeg i utgangspunktet er på utgikk etter en som er orginal, noe som i allefall gir en liten antydning på att bilen er eid av noen som ikke har som mål å komme seg fortest fra a-->b.
men det er IKKE noen garanti for at det ikke er rust på biler som er fra sveits.... har sett noen som ikke har noe rust mens andre er helt gjennomrustet.(inport fra sveits) så sjekk dette nøye!
Nei, det er jo ingen selvfølge, så dette må jo skjekkes like nøye som på alle biler, den er jo tross alt gammel. Kjører opel nå, så vet hva rust er :evil:
Har du byttet dempere og fjører, isåfall i hva og til hvilken pris?
Er greit ha en ca oversikt over slike ting som eventuelt må byttes, så en ser om man kan ta seg råd til det dyreste(og muligens beste :) )

Legg innLagt inn:31 mar 2004 14:30
av sleeper
har ikke byttet det enda... men jeg har sjekket priser.....
senkefjører koster ca 2500 til 3000kr til denne bilen...!
4
dempere er det litt værre med.... ca 1500 pr stk for gule koni foran
mens bak så finnes det bare kyb demere som passer rett på men du kan med enkelhet bygge om demperbeina bak slik at de som sitter foran på st185 passe....(gule koni) og de koster ca 1500 pr stk de og)

når det gjelder fjører så har jeg et sett med orginale TRD senkefjører som er nye i eske fra en som har de liggende i usa :D :D :D
skulle få de for 1700 plus frakt!!!!! :D :D :D :D :D (de skal jeg ha)

Legg innLagt inn:31 mar 2004 14:38
av GT4 CS
Grunnen til at du ikke har tåkelys på den røde er mest sannsynelig pga at det er en importbil, og der den har blitt tatt inn ifra var det trolig ikke standard med tåkelys, dette da standard utrustningen varierer noe ifra land til land. Hadde godt for den røde om alt virker ok. Men for guds skyld så må du ta av hengefeste og legge det på peishylla til minne om en svunnen tid. Hengerfeste på en celica er det samme som og stille opp i rally med en huyndai accent med 1.3 liters motor og kleber piggfrie dekk om du skjønner hvor jeg vil :D Men kan være et godt tegn at det har sitti der med tanke på tidligere eiere. LYKKE TIL

Legg innLagt inn:31 mar 2004 14:59
av Speeder
GT4 CS skrev:Grunnen til at du ikke har tåkelys på den røde er mest sannsynelig pga at det er en importbil, og der den har blitt tatt inn ifra var det trolig ikke standard med tåkelys, dette da standard utrustningen varierer noe ifra land til land.
Der sa du noe, dette er en sveitsisk bil, den står der fortsatt faktisk. Var netopp inne og sjekket på en sveitsisk klubb side... der hadde bare 1 av de 5 ST165`ne tåkelys 8)

Legg innLagt inn:31 mar 2004 16:24
av GT4 CS
Min er og ifra sveits. Kom faktisk til landet med orginal kasset spilleren. Det var litt nedtur,men litt turbo snurr gjorde jobben til cd spiller var montert. Min er en 91mod gt4 carlos sainz og var særdeles fin med tanke på rust og slikt. Eneste som var rustent var bakbremser som selger selvfølgelig byttet :D Er bilen din ikke alt for mye kjørt på grusveier eller skrapet nedi og fjernet beskyttelsen under så skal det mye til og finne rust på bilen. Om du ser på hva som er standard i en celica 2.0 gti i norge finner du store forskjeller på en importbil. Noen er faktisk levert uten spoiler. F.eks min gamle bil opel vectra ifra 1996 er standard med grøftelys. I danmark er det ikke grøftelys. Bare i tyskland så er det forskjel på om bilen har varmeseter som standard vist bilen er solgt i øst eller vest tyskland. Min har f eks ikke varmeseter noe som har vist seg og føre til ballespreng om vinteren. Sorry bare måtte fortelle det til noen

Legg innLagt inn:07 apr 2004 17:22
av 86Celica2.0GT
Speeder skrev:Har også ringt på en som står på nord-vest landet, sykkylven. Denne står til 50k, men der virket det i allefall som det var prutningsmon. Denne har imidlertid gått 210'km og er annonsert med litt rust skader og falmet lakk. MEN nylig overhalt og preppet turbo hos GIK, skulle flowe til ca 350hk.
Denne har jeg ikke sett bilder på ennå, men selger skal ta bilder av skadene og sende så fort som mulig.

Denne bilen snuste jeg lenge på og var i kontakt med selger via mail. Dette er nok en bil som trenger FULLSTENDIG restaurering av karosseriet... To av bakskjermene var opplakkert og en framskjerm var byttet og opplakkert - følgelig er det fargeforskjell. Selger visste heller ikke hvorfor skjermen var skiftet og masse var opplakkert :? (men sannsyligvis har det vel vært skade - hvorfor ellers skifte/lakke så mye???). Det var også en god del rust, og han mente noe av den måtte sveises... :(

Jeg trakk meg iallfall ganske fort fra å vurdere kjøp av denne bilen, selv om turboen er fixa og prisen er "lav". Nei, gå for den røde, den så veldig bra ut! Lykke til! :D