TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Prosjekt mr2mk1

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #319257  av Arne rebel
 
En liten update...

Jeg har ikke gitt opp, men etter at jeg kunne bruke armen for fult måtte jeg ta unna noen "ekstra" jobber som stod og ventet. Jeg har etter litt frem og tilbake bestemt meg til å bygge bilen om fra T-tak til cupe uten takluke...regner med noen er uenige i det, men vil gjemme meg bort isteden for å vise meg frem:wink: Har kappet av taket på delebilen, men ting står litt på vent da jeg driver å bygger meg lakkerings boks inne på verkstedet...
Bilen venter på litt sveisejobb og lakk...
Bilde
Hjemmelaget lakkboks under bygging...
Bilde
 #319265  av Amund
 
Då har du snart eit bagasjeromsgulv til meg då? :roll: :P hehe
 #319350  av ArildM
 
Må bygge cab av den ene bilen nå da :mrgreen:
 #319355  av mr2pondus
 
Fjerne T-taket? :shock:
Hva slags maskin skal oppi denne? Du mumlet om "lovlig" og "registrert" for en tid siden.
Gøy å følge med på dette. 8)
 #327087  av Arne rebel
 
En liten update:
Bilen ble tatt og steamet før demontering:
Bilde
Under flytting hadde jeg et arbeidsuhell med gafflene på en truck som medførte at jeg måtte kanselere bestilling av gummipakkninger til t-taket og ta frem vinkelsliperen for å lage "cupe" (som jeg ville først, men la det på is da det ville medføre mye arbeid):
Bilde
Jeg har alt som er plukket av mr2en samlet på et sted:
Bilde
Bilen er strippet ned så det er kun karrosseri igjen (Kjølerør, vakum, og bensin slanger blir fjernet når taket er på..):
Bilde
Halvparten av understellet er pusset ned og behandlet med nowatrol olje:
Bilde
Med Grunning:
Bilde
Ferdig lakket (halvparten igjenn) :
Bilde
T-taket kappet bort og borret ut punktsveiser og tilpasset. Sveiset inn stiving for platen som skal erstatte takluken:
Bilde
Prøvemontering av taket:
Bilde
....ting tar tid....
 #327096  av ArildM
 
Har vært mye Mr2 Mk1 snacks på forumet i det siste nå :mrgreen:
 #330407  av Arne rebel
 
En liten update:

Etter at jeg fikk uventet besøk av Morten og Erling som var på tur hjem fra ACR fikk jeg en ny dose med arbeidslyst...Måtte lage en Reodor felgen løsning på å få ut strekken i platen som skulle erstatte takluken som bøyer seg alle fire veiene, for jeg fant smertelig ut at det ikke gikk å punkte ned alle hjørnene for å presse ut spennet, så første versjon gikk i søppla. Den luken er noe av det vanskligste jeg har prøvd meg på da den skulle være rett bue fire veier på samt at den ikke skulle slå seg av varmen når den ble sveiset på.... Kappet også ut de rustne hjulbuene og startet med å sveise inn nye.
Toyota har laget taket slik at det går ann å borre ut punktsveisene og skru ut noen skruer samt kutte vekk takplaten ned til C-stolpen for å bytte ut....
Bilde
Hjemmelaget Engelsk hjul:
Bilde
Takluken sveiset igjenn, litt sparkling må til for å få den helt rett:
Bilde
Rusten hjulbue:
Bilde
Friskt metal:
Bilde
Ny hjulbue punktet på, må pusses og sparkles:
Bilde
 #330419  av Morten
 
Se der ja! :D Godt vi har positiv innvirking på noen ihvertfall med all den uhøflige oppførselen med å invitere oss selv på besøk og kreve kaffe :lol: :mrgreen:
 #330430  av erling
 
Se der ja, fått gjort masse jo. Neste gang det blir stille i tråden kommer vi over på nytt kaffebesøk :wink:

Coolt engelskhjul :D
 #330435  av ArildM
 
Sa jo du skulle lage cab, myye enklere det :mrgreen:
 #330503  av Arne rebel
 
Ja, de sier at late folk må sparkes igang :D Jeg skal skåne med traffikanter for mitt utseende og gjemme meg bak sorte ruter og ikke i fullt innsyn som i en cab :mrgreen:
Orker ikke å bøye meg for å sveise inn nytt metall i bunn av hjulbuene, så jeg lagde denne flotte løftebukken :wink:
Bilde
 #330535  av Haugrud
 
Se der ja, helt i tråd med arberidstilsynet sine retningslinjer og gitt :D
 #331040  av Arne rebel
 
En liten update:
Haugrud: Jeg er HMS ansvarlig på jobben, så dette er vurdert etter gjeldende regler :)
Har endelig blitt ferdig med det verste på hele bilen, og det er å lage nye plater til bunn av skjermene da de nye bare dekket den øvre delen. Sveiset ferdig og lagt på slik kjemisk "gugge" slik at rusten skal stoppe og byttet ut de dårlige delene med galv plate...
Rust...
Bilde
Mer rust både i fremkant og bakkant...
Bilde
Starter med en plate...
Bilde
...og bøyer og banker til riktig profil...
Bilde
...flere bilder kommer av prosessen...