TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2 som daily driver?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #308425  av marlboro1310

du har jo masser av tid frem til april\mail å hoste opp 40-50G... 8) eller vent til februar, da kan man finne de bilene billige. Gtipris...har sett de helt nede i 72-73 000, litt småsnax som måtte utbedres her og der, men slik kommer det til å være alltid. Ingen versjoner er perfekte, er alltids noe som kunne\burde vært bytta, og det den ene bilen mangler har den andre, det den andre bilen har bytta har ikke den første etc blabla...
Bruk litt tid du, så skal du se at du nok finner en bil som er perfekt for deg og din lommebok, og spør guruene her inne om det er noe du lurer på innenfor revisjonene til Mk2en, er endel småforskjeller både teknisk og optisk. :)
 #308426  av ReWrite

Skjønt såpass at det er sene 92++ modeller jeg skal se etter, men sier ikke nei takk om en 90\91 turbo dukker opp i riktig prisleie.

ABS og Servo er 2 ting jeg har levd uten store deler av mitt liv som bileier, så det blir nok ikke en stor savn.

Jeg vet at det mest fornuftige ville være og kjøpe en GTi og si meg fornøyd, og fornøyd vil jeg sikkert være i et års tid, men så blir suget etter mer hester for stort, og jeg bygger enten om eller kjøper en ferdigkonvertert.. Vanskelig valg.
Kan alltids klare og hoste opp litt egenandel, men vi får se.. I disse finanstider er ikke elcon og de andre så lette og ha med å gjøre når det kommer til lån uten sikkerhet.. Var endel lettere når jeg tok lån på Alfaen, da kastet de jo penger etter deg..

Hvordan er det med høyden forresten? Jeg er 190cm over bakken, går det helt uten dramatikk?
 #308430  av inzane2012

jeg er 192 :) og ganske stor over alt, og har ikke noe problem, kjører bare sete nesten helt bak så går det helt fint :) var litt redd for det samme jeg og at jeg rett og slett skulle vere for høy og stor til bilen, men så fort jeg satte meg inni en mkII så var det ikke noe problem i det hele tatt, og den høye midtkonsollen er veldig grei å ha til å hvile armen oppå pluss at du får en perfekt flaskeholder mellom setebelte festet og sidestøttene på stolene pga den midkonsollen, er akkurat nok plass til at ei halvliter flaske sitter perfekt der :) og med den lille oppbevaringsplassen som er inni kupeen så er jo det et lite pluss :)
 #308432  av JK86

det er jo snakk om en mr2 mann. null flere spørsmål. løp og kjøp. :mrgreen: :mrgreen:
 #308433  av mr2storbrua

inzane2012 skrev: pluss at du får en perfekt flaskeholder mellom setebelte festet og sidestøttene på stolene pga den midkonsollen, er akkurat nok plass til at ei halvliter flaske sitter perfekt der :)
Flere som har funnet ut det ja :mrgreen:
 #308437  av ReWrite

Ja, jeg er bestemt jeg.. Må bare kvitte meg med bilen jeg har nå, ordne med nytt lån, finne bil, og handle..

Gleder meg sykt, enda jeg allerede er bortskjemt med gode kjøreegenskaper i alfaen :D
 #308476  av marlboro1310

Du kommer aldri til å angre på å kjøpe en MK2, Turbo eller GTi. Husk bare på å gjøre research på forhånd slik at du har endel backup når du står med bilen foran deg. Aller beste er jo å ta med seg en som kjenner mye til MK2ene eller som eier en selv, og som vet alle "småsykdommene" som er kjent. Mulighetene er absolutt tilstede for å gjøre en fin handel, da det finnes mange å se på. Ikke løp til den første og tro at det ikke finnes noen bedre prospekter...bruk litt tid, så skal du se at neste sommer blir knæsj! :D

Lykke til!
 #308799  av ReWrite

Tror ikke jeg kommer til og angre nei :)

Er helt fastlåst på og få meg en Mr2 nå, har ordnet med lånebevis på 80k nå så må finne noe billigere enn det.

Men er en vurdering jeg sliter med, hvis jeg har valget.. Strøken 90\91 mod eller en 92++ mod med litt feil på?
Blir ikke helt enig med meg selv der, er jo greit med airbag hvis det skal smelle, pluss at understellet er litt snillere? Ergo.. kjedeligere?
 #308802  av Supramk3turbo

Toyota å veien å gå :D Alfa er som de sier på Top gear. Alfa Romeo er laget for å gjøre det ypperste av det en bil kan gjøre....for en liten periode :lol:
 #308803  av ReWrite

Hehe, så sant så sant.. Når Alfaen er 100% så er den en drøm på alle måter, når den skranter så er den et helvete på alle måter. Men alt i alt, er jeg veldig glad for at jeg har fått opplevelsen og eie en slik bil :)

Er alltid hyggelig og hilse på andre alfister på veien!
 #308823  av inzane2012

ReWrite skrev:Hehe, så sant så sant.. Når Alfaen er 100% så er den en drøm på alle måter, når den skranter så er den et helvete på alle måter. Men alt i alt, er jeg veldig glad for at jeg har fått opplevelsen og eie en slik bil :)

Er alltid hyggelig og hilse på andre alfister på veien!
like hyggelig å hilse på andre mr2 og toyota eiere vettu :)

og om understellet er kjedeligere på 92+ modellen vet jeg ikke helt, har bare kjørt min 93 mod mr2, så vet ikke hvordan di tidligere modellene er, men jeg syns mitt understell er helt topp, er vel heller det at 92+ mod gir beskjed litt tidligere om at du kommer til å snurre og sånt, og at det er litt mer tilgivende og sånt, pluss at 92+ er litt lavere :)
 #309091  av ReWrite

Da er kanskje et salg av Alfaen i boks, og jeg kan så smått lete etter en MR2..

SÃ¥ er det noen her med noe inside informasjon om de som allerede ligger ute for salg, eller kanskje vet om en fin en som snart skal selges?

Let the hunt begin! ^^,
 #309231  av inzane2012

ReWrite skrev:Ingen som vet om noen fine MR2er altså? :(

Kjedelig!
du har jo sett på tråden til ivar her, og den er jo ganske snasen, ellers er det bare å sjekke mer ut på salgsdelen her, og å følge med på autodb og finn.no, ellers kan du jo alltids få importert en fra utlandet?
 #309233  av mr2storbrua

Ser det ligger mange MR2-er på autodb hvert fall, men står litt lite info og bilder til å si om det er et godt kjøp. Vet ikke helt hvor mye du kan selv heller.

http://www.autodb.no/bil/
Dersom du har litt greie på bil, er jo ikke denne så gal, kommer litt an på hva som er feil med motoren. Det med caliperne er jo en god unnskyldning for å sette på 92+ bremser, og t-taket er en vanlig svakhet på disse bilene.

Denne ser fin ut på bildene hvert fall, men står jo veldig lite info om den.

Her har du en ganske billig MR2 så lenge det ikke er noen store feil.

Vanligste feil på motoren er høyt oljeforbruk etter det jeg har lest på forumet, har turbomotoren selv, så vet ikke mer enn jeg har lest. Ellers kan du sjekke fjærbeinslageret, flere som har hatt problemer med dette. Lista på t-taket er som tidligere nevnt også et vanlig problem. Rust er ikke et stort problem, grunnet galvanisert karosseri, men er selvfølgelig lurt å sjekke allikevel.

Vet ikke om du har noen spesielle preferanser når det gjelder farge og hvor langt du er villig til å kjøre, samt pris. Etter det jeg har skjønt er det igrunn likegyldig hvilke modell du kjøper.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8