personlig syntes jeg det er litt greit å vite at den orginale, samt oppgraderte orginal turboer teoretisk sett ikke skal klare å ta livet av motoren.. men om man setter på en TD06, GT3071 eller lignende så vil den fort levere så mye luft (dersom man har en manuell eller elektronisk boost kontroller som de aller fleste med mr2 turbo jo har) at man enten maxer ut det orginale bensinsystemet (mer enn 100% duty cycle) og dermed får tenningsbank eller temperaturer som tar livet av motoren.
Det sies at 1 bar ladetrykk er rundt det som er ansett som trygt med det orginale bensinsystemet. Og en orginal turbo klarer fint å levere dette.
personlig syntes jeg ikke det er lurt å oppgradere det ene uten det andre. Skal man oppgradere på luft siden må man også oppgradere på bensin-siden. Og da må jo ECU og hele sulamitten følge med..
Blir litt bortkastet å bruke 20.000 på et turbo kit når man ikke får noe spesielt ut av det uten de øvrige modifikasjonene.. jeg betalte forøvrig 4500 eller noe for å få overhalt orginal turboen min for noen år siden hos turboservice mener jeg på.
Det sies at 1 bar ladetrykk er rundt det som er ansett som trygt med det orginale bensinsystemet. Og en orginal turbo klarer fint å levere dette.
personlig syntes jeg ikke det er lurt å oppgradere det ene uten det andre. Skal man oppgradere på luft siden må man også oppgradere på bensin-siden. Og da må jo ECU og hele sulamitten følge med..

Blir litt bortkastet å bruke 20.000 på et turbo kit når man ikke får noe spesielt ut av det uten de øvrige modifikasjonene.. jeg betalte forøvrig 4500 eller noe for å få overhalt orginal turboen min for noen år siden hos turboservice mener jeg på.
- MR2 TURBO -