Side 2 av 2

Re: Ledningsnett på MR2 MKII

Legg innLagt inn:20 mar 2009 07:44
av Audun F
Flott! Da skal vi se på det. Nå ser det ut til at jeg må bytte deler av ledningsnettet likevel siden motoren min pådro seg rådebank i går. :(

Så da blir det vel å bytte hele bakparten og få inn en vass turbo :wink:

Re: Ledningsnett på MR2 MKII

Legg innLagt inn:20 mar 2009 17:46
av Nico_18
14,7 hørtes litt mye ut hvis det er målt over batteriet, en ny dynamo skal lade 14,2-14,4.
Hvis dette har pågått en god stund vil batteriet ditt koke, og dermed batteriet som er ødelagt og tapper seg ut. har flere tilfeller av det på jobben.

er ikke billig å bytte dynamo og batteri,om bytte av bare batteri må man "registrere" si ifra til hjernen at det er byttet nytt batteri ellers har du det samme problemet igjen etter ikke så veldig lenge, si ifra til hjernen betyr ikke det at du skal stå siden av bilen og skrike: "nå har jeg byttet batteri" men med bruk av consult /pc / styringer av alle slag som er beregna til det

Re: Ledningsnett på MR2 MKII

Legg innLagt inn:20 mar 2009 20:31
av Audun F
Nico_18 skrev:14,7 hørtes litt mye ut hvis det er målt over batteriet, en ny dynamo skal lade 14,2-14,4.
Hvis dette har pågått en god stund vil batteriet ditt koke, og dermed batteriet som er ødelagt og tapper seg ut. har flere tilfeller av det på jobben.

er ikke billig å bytte dynamo og batteri,om bytte av bare batteri må man "registrere" si ifra til hjernen at det er byttet nytt batteri ellers har du det samme problemet igjen etter ikke så veldig lenge, si ifra til hjernen betyr ikke det at du skal stå siden av bilen og skrike: "nå har jeg byttet batteri" men med bruk av consult /pc / styringer av alle slag som er beregna til det
Det lurte jeg litt på ja, sikkert andre som har spurt om det der før, men finnes det noen smart måte å koble seg på der med en vanlig pc med noe programvare for endringer?

Re: Ledningsnett på MR2 MKII

Legg innLagt inn:20 mar 2009 21:25
av Larsen
Klubbzone skrev:
Nico_18 skrev:14,7 hørtes litt mye ut hvis det er målt over batteriet, en ny dynamo skal lade 14,2-14,4.
Hvis dette har pågått en god stund vil batteriet ditt koke, og dermed batteriet som er ødelagt og tapper seg ut. har flere tilfeller av det på jobben.

er ikke billig å bytte dynamo og batteri,om bytte av bare batteri må man "registrere" si ifra til hjernen at det er byttet nytt batteri ellers har du det samme problemet igjen etter ikke så veldig lenge, si ifra til hjernen betyr ikke det at du skal stå siden av bilen og skrike: "nå har jeg byttet batteri" men med bruk av consult /pc / styringer av alle slag som er beregna til det
Det lurte jeg litt på ja, sikkert andre som har spurt om det der før, men finnes det noen smart måte å koble seg på der med en vanlig pc med noe programvare for endringer?
Nope. Mr2en er ikke så avansert.