TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Batteri tappes for strøm.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #327134  av inzane2012

kan det at jeg kobler fra batteriet gi meg ekstremt bensinforbruk?? ved å fucke op ECU'en eller noe sånt??
var ute å kjørte en liten tur igår, på kanskje rundt 4 mil, det brukte jeg en kvart tank på...
 #327162  av Zept

Jeg hadde samme problemet, jeg gadd ikke begynne å lete, så jeg la likegodt opp alle stereokablene på nytt, fikset hvertfall problemet, men tok nok litt ekstra tid :p
 #327171  av inzane2012

Zept skrev:Jeg hadde samme problemet, jeg gadd ikke begynne å lete, så jeg la likegodt opp alle stereokablene på nytt, fikset hvertfall problemet, men tok nok litt ekstra tid :p
hmmm, vist det skulle vere stereoen så får bilradiospes fikse det på garantien ;) hehe...
 #328324  av inzane2012

at det er en jordingsfeil eller noe sånt er det VERTFALL ikke tvil om lenger nå... monterte nye tåkelys på bilen igår da di jeg hadde fra biltema var ett knust glasset på, og det andre tok inn vann... Og når jeg skulle en tur inn i byen igår kveld, så mekra jeg at når jeg satte bilen i revers, så slo tåkelysa seg på :shock: :shock: :shock: :shock:
 #328329  av marlboro1310

Lol wtf.. :shock:
 #328341  av JsrMr2

inzane2012 skrev:at det er en jordingsfeil eller noe sånt er det VERTFALL ikke tvil om lenger nå... monterte nye tåkelys på bilen igår da di jeg hadde fra biltema var ett knust glasset på, og det andre tok inn vann... Og når jeg skulle en tur inn i byen igår kveld, så mekra jeg at når jeg satte bilen i revers, så slo tåkelysa seg på :shock: :shock: :shock: :shock:

det var ikke bra å høre.. har ikke hørt om mangen toyota med det problemet er vel mest kjent på golfen det.. etter som eg har hørt og erfart så er det beste å bare selle for det er ikke noe billig ting å retteoppi men sef vist du erJævli flink med elektro og lednings nette til toyota så er det ikke så dyrt. kjiipt når sånt skjer.
 #328343  av inzane2012

JsrMr2 skrev:
inzane2012 skrev:at det er en jordingsfeil eller noe sånt er det VERTFALL ikke tvil om lenger nå... monterte nye tåkelys på bilen igår da di jeg hadde fra biltema var ett knust glasset på, og det andre tok inn vann... Og når jeg skulle en tur inn i byen igår kveld, så mekra jeg at når jeg satte bilen i revers, så slo tåkelysa seg på :shock: :shock: :shock: :shock:

det var ikke bra å høre.. har ikke hørt om mangen toyota med det problemet er vel mest kjent på golfen det.. etter som eg har hørt og erfart så er det beste å bare selle for det er ikke noe billig ting å retteoppi men sef vist du erJævli flink med elektro og lednings nette til toyota så er det ikke så dyrt. kjiipt når sånt skjer.
tro meg, tanken på å selge den er veldig fristende, samtidig som jeg er veldig avhengig av bilen... noe av jordingsfeilen ligger nok i baklysa mine da ryggelysa er koblet litt feil så det ene lyset er på hele tiden, skal ut idag å koble dem fra og se om det hjelper på noe...

Jævlig flink er jeg ikke, men klarer nå å lese ett koblings skjema ;)

men det som er så jævlig rart er måten det kom på, begynte jo i vinter når det var så forbanna kaldt her oppe, men tenkte kanskje det var batteriet som var gåent, så kjøpte nytt, men fortsatt samme problemet...
Har blitt fåreslått att anlegget kan vere problemet, men det var montert i oktober eller noe sånt i fjord, og problemet oppstod ikke før rundt februar...
Har ikke gjort noe som helst med bilen enn anlegget, og det vart montert hos Bilradiospes her i trondheim, og dem kan jo sakene sine... Har sett at spenningsmåleren i dæsjen hopper litt opp og ned når jeg spiller på full guffe på sanger med mye bass, men den lader nå fullt uansett...
 #328344  av JsrMr2

att spenningen hopper når du spiller er normalt.. med stort nok anlegg får du kjøre lysene til å blitze godt :D men kan ha vert fuktighet i noen ledinger som har frosset og sprengt isolasjonen ikke at det er noe som er vanligt vill eg tro men når du får jorings feil i lednings nettet er det ingenting som er normalt lenger :) får håpe at du finner ut av det ihvertfall. men vill ikke tror det har noe med stereon din å gjør i vertfall.
 #328362  av inzane2012

nei, tror ikke det er stereoen jeg heller :)
vist bare noen her inne kunne gitt meg farge kodene på ledningsnettet til baklysa så hadde jeg blitt yberglad ;)
 #328441  av JsrMr2

inzane2012 skrev:nei, tror ikke det er stereoen jeg heller :)
vist bare noen her inne kunne gitt meg farge kodene på ledningsnettet til baklysa så hadde jeg blitt yberglad ;)
kan ut å se på min i morgen vist det kan hjelpe deg:)
 #328444  av inzane2012

JsrMr2 skrev:
inzane2012 skrev:nei, tror ikke det er stereoen jeg heller :)
kan ut å se på min i morgen vist det kan hjelpe deg:)
hadde vert supert ;)
 #328478  av JsrMr2

Vet ikke om dette her hjelper deg noe.. men var det eg fant av ledninger bak i min ivertfall :wink:
Vedlegg
her er farge kodene på hoved kabelen som går til baklyktene
her er farge kodene på hoved kabelen som går til baklyktene
IMAGE_046.jpg (352.26 kiB) Vist 1433 ganger
Ut fra stikket på høyre side
Ut fra stikket på høyre side
IMAGE_047.jpg (383.65 kiB) Vist 1433 ganger
ut fra stikket på venster side
ut fra stikket på venster side
IMAGE_045.jpg (352.33 kiB) Vist 1433 ganger