TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hjulstillingstest kr. 1.450 ??

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra

#41072  av sindrejl

chris skrev:
funkes skrev:
sindrejl skrev: gjør de ikke, de skulle ha 1200 for forhjulsKONTROLL på min.-. gikk på byåsen bilverksted og fikk kontroll pluss justering for 900.
Hvis du insisterer, greier jeg sikkert finne frem kvitteringen. :)
Kanskje det har noe med å gjøre at dere hadde forskjellige biler.. ?
nja, kan vel være med at de ser veldig mye an også..? litt for mye etter min smak, har ikke rørt toyota etter det rotet der.. snyltere

#41347  av @lpher

sindrejl skrev: nja, kan vel være med at de ser veldig mye an også..? litt for mye etter min smak, har ikke rørt toyota etter det rotet der.. snyltere
Tja...så vidt jeg kan se så er Toyota Hell Bil rene englene sammenlignet med ett par andre merkeforhandlere (nevner ingen navn) vi har i trondheim når det gjelder kundebehandling og regnings-skriving med gaffel etc :)

@lpher

#41354  av spkstrp

regningsskrivning med gaffel? har du sagt a får du si b :D

#41362  av @lpher

spkstrp skrev:regningsskrivning med gaffel? har du sagt a får du si b :D

LOL :) Jeg kan faktisk ikke...vi har jo de fleste av bilforhandlerne som kunder (både merke og uavhengige) :) ...men jeg må si jeg har sett mye rart i min tid ihvertfall... :)

@lpher

#41382  av Dice

Off topic, gutter!!!! :(

Testen er ferdig og det kostet meg dyrt :x

Rapporterer senere.

#41695  av @lpher

Dice skrev:Off topic, gutter!!!! :(

Testen er ferdig og det kostet meg dyrt :x

Rapporterer senere.

Yeah..lets hear it....

@lpher

#43748  av Dice

Dice skrev:Stilig! Bilen er nå inne på 4 hjulskontroll, og der fant de ut at noen foringer bak var helt gåen. Faktisk så gåen at bakhjulene var diagonalt skjeve (kan se det med det blotte øye). De bestilte nye foringer fra Toyota Norge, men fikk selfølgelig feile foringer. Ifølge Toyota hadde en MKIII 10 forskjellige hjuloppheng bak!! Det må da være feil. De mente vel at det er tilsammen 10 forskjellige stag som støtter hjulene (tilsammen) og ikke 10 forskjellige konstruksjoner fra 86.5 til 92?
Som sagt, var det helt skjevt. Hjulstillingspesialisten måtte til med mye arbeid og det kostet meg den nette sum av 4000,-

Damn, fatter ikke at biltilsynet kan ha godskjent dette. Ifølge Bertram Bil, så er det sjelden de ser biler med så dårlig hjulstilling. Hmm

#43750  av chris

Lokalverkstedet her nede (Svinsås Auto) tar 700 kroner for 4hjulskontroll med justering :)

#43761  av Toymr2

Jeg betalte 300kr for en kontroll og justering framme på øverland bil og dekk... :)