Det var ikke fastpris nei. Det var noe de anslo. Siden dette er noe de ikke har med å gjøre hver dag, så kunne de ikke gi noe fastpris. Så det kan godt hende det blir dyrere også.
Noe garanti på en slik jobb får en ikke uansett. De sa at i 99% av tilfellene går det helt greit. De har aldri opplevd noe motorproblem som følge av å gjøre dette med toppen på, men de kan aldri være 100% sikker, så der er alltid en viss risiko.
Så noe garanti blir det jo ikke om noe skulle gå galt. Det er jo jeg som er eier av bilen som må ta valget, og dermed risikoen.
Men jeg leste på MR2oc om dette og det ser ut til at svært mange har gjort dette og jeg fant ikke et eneste tilfelle av noen som har fått noe problemer.
Det står videre at siden toppen er aluminium, og aluminium er mye lettere og mykere enn stål (som cylinderene er av) så vil ikke sponet klare å skade cylinderen uansett. Om det skulle havne noe aluminiumspoon inni cylinderen så vil dette brennes opp eller forsvinne ut eksosventilen med en gang.
Men om man vil være ekstra forsiktig kunna men gjøre følgende:
Rive en mikrofiberfille i strimler. Dynke denne med gris, og legge den nedi cylinderen gjennom tennplugg hullet. 99% av sponet vil sitte fast i borren og gjengetappen når man borrer pga man bruker fett når man borrer og. Det som måtte ramle ned i cylinderen vil sitte fast i fillen med gris på. Så når man er ferdig drar man den ut med en lang pinsett.
Etterpå støvsuger man opp med en tynn slange nedi der, gjennom tennplugg hullet for å være enda mer sikker. Og går over med trykkluft til slutt.
Da er det så godt som idiot sikkert. og om det så skulle ligge igjen noe små rester så vil de ikke gjøre noe skade.