TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• TJOHOO - Ny bil anskaffet

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#42560  av Goose

Speeder skrev:Det sitter en 3s-ge

175hk@7000rpm :twisted: og 186nm@4800(eller var det 4600?)

Den henger meget bra i svingene også, etter mitt skjønn i allefall... fikk da satt en støkk i en kompis i dag på svingete vei... :P

Jeg kunne også tenkt meg en gt4, men da blir det plutselig 100.000,- til og det passet ikke min lommebok i allefall :!:
Gratis med bil tore:)

Ja det var 4800rpm. :)

#42570  av vegar85

jeg kjenner ingen andre med gt4. jeg så en rød celica i eidsvoll som så ut som en gt4 cs, men jeg fikk ikke sett den helt så jeg er ikke sikker på om det var det...

#42573  av Speeder

hiver inn ett bilde av rompa også
Vedlegg
rear ringen.jpg
rear ringen.jpg (73.96 kiB) Vist 1814 ganger

#42619  av mk1 black limited

Fin den der, begynner nesten å angre...:-)

Men bare nesten - har prøvekjørt et par Elise'r nå (en på Rudskogen), og det frister en smule, gitt. :twisted:

#42620  av mk1 black limited

Speeder skrev:Blitt noen artige mil nå gitt. Men får håpe jeg får ned bensinforbruket litt, når jeg blir litt mindre hhard på gassen. For nå bruker den MYE bensin :P
Da er du nok hard på gassen, ja - klarte nesten aldri å få den over liter'n, selv med bare bykjøring. Bortsett fra på Ringen, da, da var det 2-3 liter på mila. :-)

#42621  av Speeder

Hehe.. ja blir jo en litt annen klasse det ja:) muligheter for å senke rundetider bra da.

Forresten; Hva er det dekselet som ligger i oppbevaringsrummet under armlene for noe :? finner ikke noe deksel som mangler :P

#42622  av Morten

mk1 black limited skrev:Fin den der, begynner nesten å angre...:-)

Men bare nesten - har prøvekjørt et par Elise'r nå (en på Rudskogen), og det frister en smule, gitt. :twisted:
Litt off topic, men hva skal du ha nå? Ny "familiebil", eller er det "MR2-erstatter" du ser etter??? :wink:

#42625  av mk1 black limited

Speeder skrev:Forresten; Hva er det dekselet som ligger i oppbevaringsrummet under armlene for noe :? finner ikke noe deksel som mangler :P
Let litt til...:-) Neida, det skal være der den bolten med kjettinglenken sveiset på sitter (se på andre setet, så skjønner du). Men da må du bytte bolten eller kappe vekk kjettinglenka først.

#42627  av mk1 black limited

Morten skrev:Litt off topic, men hva skal du ha nå? Ny "familiebil", eller er det "MR2-erstatter" du ser etter??? :wink:
Nei, MR2'en er nok trygg der den står. Jeg skal erstatte Celica'en med noe mer upraktisk, og noe som egner seg enda bedre på Ringen. :-) M.a.o. er Elise veldig aktuell, den skal også brukes som hverdagsbil. Og om vinteren. Det er ihvertfall planen...:-)

#42636  av Speeder

mk1 black limited skrev:
Speeder skrev:Forresten; Hva er det dekselet som ligger i oppbevaringsrummet under armlene for noe :? finner ikke noe deksel som mangler :P
Let litt til...:-) Neida, det skal være der den bolten med kjettinglenken sveiset på sitter (se på andre setet, så skjønner du). Men da må du bytte bolten eller kappe vekk kjettinglenka først.
Ahh.. det burde jeg jo kanskje ha tenkt meg da :roll: Må inrømme att jeg ikke har lett så mye... ikke hatt tid til slikt tull, her skal det kjøres :P
Da er du nok hard på gassen, ja - klarte nesten aldri å få den over liter'n, selv med bare bykjøring. Bortsett fra på Ringen, da, da var det 2-3 liter på mila.
Joda, brukt en tank på under 40mil, så litt gassing blir det jo.

Men nå forsvinner jeg ned til sandefjord for helga, så hvis noens er bilen er det bare å hilse 8)

#42637  av Morten

mk1 black limited skrev:
Morten skrev:Litt off topic, men hva skal du ha nå? Ny "familiebil", eller er det "MR2-erstatter" du ser etter??? :wink:
Nei, MR2'en er nok trygg der den står. Jeg skal erstatte Celica'en med noe mer upraktisk, og noe som egner seg enda bedre på Ringen. :-) M.a.o. er Elise veldig aktuell, den skal også brukes som hverdagsbil. Og om vinteren. Det er ihvertfall planen...:-)
Helårs Elise er det ikke så mange som har! :mrgreen: (høres jo fett ut så lenge man slipper bagasje :wink: )

#42654  av spkstrp

hehe, lotus som helårsbil og toyota som sommerbil... ;)

#42711  av mk1 black limited

Morten skrev:[Helårs Elise er det ikke så mange som har! :mrgreen: (høres jo fett ut så lenge man slipper bagasje :wink: )
Noen må jo være den første...:-D Bagasje? Ikke mindre plass i Elise'n en det er i MR2 mk3. :twisted:

#42722  av Goose

Så hvorfor kjøpe ikke mk3 da? :wink:

#42725  av mk1 black limited

300 kg mer vekt. :-)