TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Re: AE82 GT "Road Runner"

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #340058  av AE86 Drifter
 
Senkesettet kom i dag 8)

Bilde
Sist redigert av AE86 Drifter den 01 jul 2010 18:18, redigert 1 gang totalt.
 #341595  av AE86 Drifter
 
Litten update :D
Har da fått senket bilen 8)
Ble sykt god å kjøre etter senking og nye dempere.

Kyb gass dempere
Bilde
Bytte av fjærer og dempere
Bilde
Forstillings kontroll
Bilde
Ferdig senket
Bilde


Neste blir å få reparert litt karosseri,etter at jeg måtte brytte meg inn i min egen bil :? Bilen sto på tomgang og låsen på fører siden gikk vrang og jeg hadde bare en nøkkel som seff stod i tenigslåssen :?

Har kodet opp ny låse sylinder og rettet opp metalet som krøla seg ved dør låss.
Bilder kommer.
Sist redigert av AE86 Drifter den 01 jul 2010 18:26, redigert 3 ganger totalt.
 #342039  av Kjakan
 
Det er en utrolig fin GT du har der. Er ikke mange igjen som er såpass originale og pene. Likte utseendet med senk og den originale 14" Twincam-felgen. Legg gjerne ut flere og bedre/større bilder av bilen utendørs, samt interiør.
 #342091  av Roye
 
Jeg synes det er imponerende nok at det går an å få tak i TüV-godkjent senkesett til den :)
 #343246  av AE86 Drifter
 
Kjakan skrev:Det er en utrolig fin GT du har der. Er ikke mange igjen som er såpass originale og pene. Likte utseendet med senk og den originale 14" Twincam-felgen. Legg gjerne ut flere og bedre/større bilder av bilen utendørs, samt interiør.
Takktakk,skal få til flere bilder etterhvert :D
Roye skrev:Jeg synes det er imponerende nok at det går an å få tak i TüV-godkjent senkesett til den :)
Jepp,hehe er ganske imponert selv,for bilen er jo egentlig utdatert for lenge siden :mrgreen:


Liten update:
-Rydet opp i gammelt ledining surr til alarm og annet småtteri under dashbord.
-Tatt ut tepper for å få sveiset 3 små rust hull i gulvet. Gulvet er i er mer strøkent en det jeg trudde,ikke noen overraskelser når jg fjernet teppene 8)
-Lagt opp lednings nett til stereo anlegg (signal kabler,høytaler ledninger,hoved strøm til forsterkere)
-Montert front sett + cd spiller (i dag)
 #361878  av AE86 Drifter
 
Da kjører vi på med en oppdatering igjen :D

-Storservice med alle oljer og filtere
-Byttet bremse rør fra midten og bakover
-Byttet radiator
-Olje kjøler+slanger
-Bensin på fylings rør
-Montert 4nye sommerdekk Nangkang 195/50 15" montert på de hvite felgene.
-Masse små fiks:Skiltlys,horn,dørlås h.side,+flekking av lakk (Jacquelin).
-Montert henger feste
-Lagd ny eksos,fra eksos manefoil og bakover 2"
-Reparert ødelagt skomgummi i fører sete (side støte)
-Trekt om "nytt"sete trek på fører side
-Montert ny cd spiller + høytalere

Bilen blir i disse dager shinet Utvendig,innvendig (rensing av tepper og stoff) og motorvask av Jacquelin før bilen skal brukes på ferie.
Håper noen kommer til og se meg i juli,da jeg først skal til Bergen forså og ta båt til Kirkenes og kjører hjem derfra med Gt`n :lol:
Blir ferien sinn det 8)

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
 #361903  av villejan
 
Når er du i bergen da? Kanskje vi kunne møtes å samle en gjeng. Har alltid likt de gtene. Den første bilen jeg overhode øvelseskjørte med.
 #361905  av TurboDevil
 
villejan skrev:Når er du i bergen da? Kanskje vi kunne møtes å samle en gjeng. Har alltid likt de gtene. Den første bilen jeg overhode øvelseskjørte med.
Jeg er med på et lite toyota treff...
 #361956  av AE86 Drifter
 
villejan skrev:Når er du i bergen da? Kanskje vi kunne møtes å samle en gjeng. Har alltid likt de gtene. Den første bilen jeg overhode øvelseskjørte med.

Kommer til Bergen til tirsdagen og skal dra torsdag .Men på onsdags på kvelden en gang hadde det jo vært moro og treffe folk 8) Hehe du får sveive i gang et litte treff da vet du. :D Send med tlf nr ditt på PM så kan jeg slå på tråden når jeg er over.
 #363232  av mannen
 
knall fin bil du har, godt og se noen holder de tilnærmet original og har tenkt og ta vare på bilen.
 #363325  av Brasse
 
Såg deg liste Toyotaen over brusteinsgatene i Øvregaten forrige onsdag med to sykler bakpå. Pen bil!
 #363370  av AE86 Drifter
 
Brasse skrev:Såg deg liste Toyotaen over brusteinsgatene i Øvregaten forrige onsdag med to sykler bakpå. Pen bil!

Jo takk :D Kult at noen så meg,hehe 8) Stemmer at jeg kjørte i Bergen på onsdagen :D Var jeg høy lytt i gatene ?Flexi-røret på fremre eksos røyk av på vei over fjellet på tirsdagen :oops: Men fikk ordnet det på Svensen Eksos i Åsane på torsdagen :D

Nå har jeg vært i Kirkenes,Karasjok og nå har vi kommet ned til Alta,og her kamper vi et par dager :D
 #363397  av Brasse
 
Hehe, ja, tenkte eg ikkje skulle nemne det, men eg tenkte bilen var ein smule høglytt :)
Min drivaksel begynte å syte på veg til Bergen, tydeligvis noko lite bilvennelig oppi fjella der!
 #367478  av AE86 Drifter
 
FÃ¥r slenge inn et par ferie bilder 8)

Oslo-Bergen-Kirkenes-Oslo var rutta .Først Til Bergen,så med Hurtigrutta opp til Kirkenes og så ble det en grei kjøre tur ned til Oslo igjen :lol:

PÃ¥ vei til Bergen
Bilde
Hurtigrutten er en helvetes stor båt,corollan ble plutselig bare hånd bagasje :lol:
Bilde
Bilde

Skal til Våler bannen til helgen og har skaffet meg disse asfalt dekkene,så det blir stas og prøve ut :D
Bilde
Bilde
 #378846  av AE86 Drifter
 
Da er bilen til salgs pga nytt bil kjøp. Om det er noe interesse så send en PM for mer info :wink: