Jeg ville ikke gått for noe piggyback, kjøp deg heller et skikkelig sprut. Når det kommer til valg av sprut er det jo ofte litt avhengig av hvem som skal lage mappet å hva de kan. Men jeg ville gått for AEM EMS, noe jeg også har gjort

he he. Veldig kurant da det er plug and play, altså du bruker det orginale ledningsnettet, og de fleste orginale sensorne. Map og AIT sensor byttes ut med AEM sine. Ganske enkelt å fungerer mere en godt nok for den vanlige bilintresserte trimmeren i gata

Men det er en ulempe med AEM, den klarer ikke å styre tomgangsregulatoren på 2jz'n. Så de fleste plugger regulatoren, det vil føre til veldig lav tomgang på kald motor, men ikke noe stort problem. Funker fint når motor blir varm. AEM ems gen2 som har kommet nå skulle jo etter ryktene kunne styre regulatoren på 2jz'n. Men tommr på forumet har denne, å er akkurat samme problemet som på gen1.
Jeg regner med bilen din er en J-spec, noe som betyr at du har høyohm dyser orginalt. Om du da kjøper aem ems, må du huske på at J-spec 2jz'n ikke har noe motstand pakke til dysene. Så om du kjøper lav ohm dyser å kobler til ems'n vil det ikke virke, å mest sansynlig ryker det noe i ems'n. Mulighetene dine der enten å kjøpe høyohm dyser, som ems'n kan styre helt fint uten å gjøre noe med ledningsnettet ditt. Eller kjøpe lavohm dyser, men da må du koble deg inn med en motstands pakke fra euro eller US-spec ledningsnettet mener jeg. mange som gjør det også.