TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Lexusu LFA

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #358025  av Zepticon

James skrev:
inzane2012 skrev:jeg får si som mr. clarckson sa: "But it's still only a Lexus" ;)

men er en feeeeeeeeeeeet bil :) men syns egentlig ikke denne kan bli sammenlignet med GTR'n i og med at du får 3 av GTR'n til samme pris og jeg tror ikke kjøreegenskapene er så veldig mye bedre på lexusen heller...
mener å huske at den hadde en meget god rundetid da den ble testet på Top Gear?
Men ja er alt for høyt priset iforhold til hva annet mann kan få kjøpt..
De kjørte 3 sek raskere enn Gallardo (begge på vått føre) og var den raskeste runden på våt vei ever.
 #358049  av inzane2012

mr2storbrua skrev:Var vel Hamster som sa det :roll: Men jeg ser på det som noe postivt istedet da, da vet man at det er kvalitet :wink:
ja, det kan kanskje stemme det, husker ikke hvem det var som sa det :) men jeg mener ikke det som noe negativt, bare at Lexus ikke akkurat er det merket jeg forbinner med superbiler :)
Zepticon skrev:
James skrev:mener å huske at den hadde en meget god rundetid da den ble testet på Top Gear?
De kjørte 3 sek raskere enn Gallardo (begge på vått føre) og var den raskeste runden på våt vei ever.
joda, prestasjonene er nok sikkert rimelig heftige, men til den prisen der så er det mange andre biler som kanskje er mer sammenlingbare, som f.eks ferrari 599GTB og lambo murcielago LP640-4 evt reventon...
jeg syns nesten den faller litt mellom to stoler med hva som er konkurentene...

men for all del, er ikke til å koste under en stol at LFA er en grise feit bil, med noen ganske heftige ingenør messige løsninger :) og det hadde ikke vert meg imot å få en LFA om enn bare for en dag ;)
 #358199  av CelicaST205

Lurer berre litt på IQ'n til Lexus-forhandleren på Storo,
Snakk om å kjøre motoren varm før du gir gass (i ca 3 sek), og så berre dra den til tja 7000 - 8000 rpm.
Lure folk, og desse folkene skal selge og ha peiling på bil?!?! Hmmmmmm :roll:
 #358200  av mr2storbrua

CelicaST205 skrev:Lurer berre litt på IQ'n til Lexus-forhandleren på Storo,
Snakk om å kjøre motoren varm før du gir gass (i ca 3 sek), og så berre dra den til tja 7000 - 8000 rpm.
Selv om den blir behandla sånn, så skal jeg allikevel gå med på å bytte i MR2'en :mrgreen:
 #358253  av Zupra

CelicaST205 skrev:Lurer berre litt på IQ'n til Lexus-forhandleren på Storo,
Helt enig i at dette er nå vel ikke av det lureste man gjør, meeen det kan jo være motoren var varm fra før av.
:?: bare en tanke..
velger faktisk og slå meg til ro med den tanken, siden alternativet ikke er noe godt og tenke på.. :mrgreen:
 #358277  av Zepticon

inzane2012 skrev:
mr2storbrua skrev:Var vel Hamster som sa det :roll: Men jeg ser på det som noe postivt istedet da, da vet man at det er kvalitet :wink:
ja, det kan kanskje stemme det, husker ikke hvem det var som sa det :) men jeg mener ikke det som noe negativt, bare at Lexus ikke akkurat er det merket jeg forbinner med superbiler :)
Zepticon skrev:
James skrev:mener å huske at den hadde en meget god rundetid da den ble testet på Top Gear?
joda, prestasjonene er nok sikkert rimelig heftige, men til den prisen der så er det mange andre biler som kanskje er mer sammenlingbare, som f.eks ferrari 599GTB og lambo murcielago LP640-4 evt reventon...
jeg syns nesten den faller litt mellom to stoler med hva som er konkurentene...

men for all del, er ikke til å koste under en stol at LFA er en grise feit bil, med noen ganske heftige ingenør messige løsninger :) og det hadde ikke vert meg imot å få en LFA om enn bare for en dag ;)
For å være helt ærlig, så liker jeg LFA bedre enn tilsvarende Lambo. Ferrari synes jeg er søppelbiler :mrgreen: .
Reventon er kansje eneste untaket.

Og grunnen? Nettopp fordi alle andre ville valgt en Lambo;)
Er det noe jeg hater så er det å se andre med samme bil/styling som meg. Om det ikke er sykt skjelden, så skal det i allefall være 100% custom.
 #358362  av inzane2012

jeg ser egentlig bare sammenligningen kun pga prisen jeg ;)
og er enig i at LFA ser mye bedre ut enn det lambo'ene gjøre... men at ferrari er søppelbiler?? hvor i alle dager får du det ifra?
 #358379  av Zepticon

inzane2012 skrev:jeg ser egentlig bare sammenligningen kun pga prisen jeg ;)
og er enig i at LFA ser mye bedre ut enn det lambo'ene gjøre... men at ferrari er søppelbiler?? hvor i alle dager får du det ifra?
Jeg synes ikke de er noe fine og se på, og at de er alt for "oppskrytt".
Bare det at det går en i trondhiem jør at jeg ikke vil ha en :D
 #358394  av Toyota-rav4-2002

LFA ser jo mye bedre ut enn lamboer, er så totalt enig i det, men ferrari er det ingenting som slår i mine øyner altså :)
 #358402  av Brasse

Ferarri er oppskrytt, sa mannen som køyrer Mazda 626 :shock:
LFA er rå, ingen tvil om det. To års venteliste?
 #358473  av chris

Hvorfor velge Lambo eller Ferrari foran LF-A? LF-A er jo både fetere å se på, går raskere rundt bane, og mer sjelden? :)
 #358474  av inzane2012

hvorfor velge en ferrari forran LFA er rimelig enkel da... fordi INGEN her inne på kommer noen gang til å få kjøpt en LFA med mindre han eller hun vinner en sinnsvak sum med penger på enten viking-lotto eller super pott på V75...

mens en brukt F355 berlinetta som blir sett på som en av verdens beste sportsbiler får du for rundt 6-700k

og jeg tror faktisk at mr. zepti der oppe faktisk er missunnelig på han duden i trondheim som kjører ferrari jeg ;)
 #358488  av Zepticon

inzane2012 skrev: og jeg tror faktisk at mr. zepti der oppe faktisk er missunnelig på han duden i trondheim som kjører ferrari jeg ;)
Overhode ikke :) Jeg hadde aldri kommet til å kjøpt en ferrari:D Og om noen hade gitt meg en, så hadde den vært ute for salg ganske kjappt.
Bilene deres appelerer overhode ikke til meg, nettopp fordi "alle" vil ha en. Den er superbilens Avensis eller Passat.
 #358502  av inzane2012

ferrari lager ikke så veldig mange superbiler da... med unntak av jubileums bilene sine som F40, F50, enzo, 599GTB... vil ikke kalle bilene F355, F360 eller F430 for super biler siden det er di som blir mest solgt... men men, vi har alle rett til våre meninger :) og jeg tror nok du fort hadde endra mening om du hadde fått såtte på en runde rundt ACR i F430 med en som virkelig kunne kjøre bilen...
 #358516  av chris

Minuset med Ferrari er at man blir sett på som en superklyse. Kjører man Ferrari tenker folk "Æsj, klyse. Sikkert fra Bærum, og pappa har betalt bilen." Om man kjører Lambo tenker folk "satan, rå bil!!". Om man kjører LF-A tror jeg folk kommer til å tenke "What the f... " :D

Hva som er driftssikkert og ikke, og hva som føles best å kjøre, skal jeg ikke uttale meg om, siden jeg ikke har eid eller kjørt noe i nærheten av sånt som dette. Ut i fra hva som kan leses etc er vel ikke Ferrari høyest på driftssikkerhetsstatistikken når det gjelder supersportsbiler.. men jeg vil anta at utgifter får man uansett på et slikt nivå. Man er ikke problemfri med en topptrimmet MR2 eller Supra heller liksom ;)