TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• HJELP, HJELP! BT vil ta skiltene mine! MKIV

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #344735  av apehest

Regner glatt med at det her er en stikkprøve ment å sjekke om du har fått noen til å ta en jalla eu kontroll, og kun det. Når var kjerra på EU sist?
 #344745  av FS-Styling.no

Kjøre Supra på snø eller ikke snø???? Hvis du/dere ønsker og kjøre Supra på vinterføre, salt og sjo og hei, gjør det... Hvis BT legger ned Veto for at du skal komme på visning midt i vinteren så legg krav på flak-bil...BILEN DIN SKAL IKKE VINTERKJØRES!!! Bilen din er et samleobjekt!! Skaff advokat...dette blir for dumt... En advokat kan lett hjelpe deg her!
 #344746  av pirkka

FS-Styling.no skrev:Kjøre Supra på snø eller ikke snø???? Hvis du/dere ønsker og kjøre Supra på vinterføre, salt og sjo og hei, gjør det... Hvis BT legger ned Veto for at du skal komme på visning midt i vinteren så legg krav på flak-bil...BILEN DIN SKAL IKKE VINTERKJØRES!!! Bilen din er et samleobjekt!! Skaff advokat...dette blir for dumt... En advokat kan lett hjelpe deg her!
Helt enig. Dem kan ikke forlange at du skal møte kontrol hvis bilen er vinterlager.Du kan bare si at den er ikke kjørbar "motor er på verksted og blir ikke ferdig før mai 2010" :lol:
 #344748  av ke25-toyoglide

Det er nok helt greit å nekte visning, men som mannen sa : da skal skilter leveres inn.
Ikkje bli tatt i løgn!
Eg vil ikkje kjøre bilen på vinterstid, den er til lagring.
Så får du til svar : lever inn skiltene.
Viss du då ikkje leverer inn skiltene, så kan problemene begynne.
De kan f.eks. være ekstra nøye og pirkete når bilen til slutt kommer på kontroll.
Neste vinter ville eg levert inn skiltene så fort som mulig, må jo være en del 1000 å spare på det?
 #344753  av 1JZFreak

Med filter å eksos snakker vi vel maks 20 - 30 hk i en N/A?

Er snakk om 10 eller 15% eller no såfall så skal gå greit effektmessig vertfall :)

det di kan klage på er eksos støy. Greit å få på orginal eksos ved visninger.
 #344754  av Sven

Hvis du leverer skiltene i år så slipper du å betale veiavgift for neste år hvis du av en eller annen grunn ikke skulle få skilter på den.
 #344824  av MrControl

Gud ass. For det første kan ikke BT kreve at du skal levere inn skilter med mindre det er begjært avskiltet.

Om du ønsker og ha skilter på bilen din året rundt så velger du det. Jeg hadde tenkt og avskilte min bil nå i høst siden den ikke vinterkjøres men etter og ha forhandlet forsikringspriser på kasko, fant jeg ut at jeg ikke gidder og ta veien med en times kjøring hver vei for de få hundre kronene jeg sparer på å avskilte bilen.

Dette er kommunist Norge på sitt beste.

HVIS du har mulighet for å vise bilen din så viser du den, og hvis du ikke kan så ville jeg hyret advokat, da dem ikke kan tvinge deg hjem fra ferier o.l for å vise en bil som ikke er i bruk.
 #344927  av ke25-toyoglide

Detta er nok tatt helt av.
Det er nok så enkelt som at viss du ikkje viser bilen innen tidsfristen, eller en forlenget tidsfrist, så setter de en avskiltingsbegjæring på den. På samme måte som viss du ikkje tar PKK på bilen.
Dette har då ingen netydning for deg så lenge bilen står innelåst, problemet blir då når bilen skal kjøres til kontroll.
Er du maks uheldig så blir du stoppet på vegen, og då har det lett for å bli dyrt.
ca 1200 i avskiltingsgebyr, også må du ha låneskilt for å vise bilen.....
Prøv å se om du kan få en utsettelse, med begrunnelse.......
viss ikkje så må du vurdere om du skal levere inn skiltene, eller ta risken.
Uansett hva du bestemmer deg for så håper eg du rapporterer vedkommende som var ufin mot deg. Å snakke med en advokat ser eg på som unødig pengebruk, send heller pengene til meg så skal eg bruke de på noe fornuftig.
(Sex, røyk eller alkohol)