TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvorfor tar alltid vinterbilen kvelden nÃ¥r vinteren kommer?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #345347  av ure

Jepp... Det har nå skjedd meg og... Omegaen har tatt kveld... Olje overalt i motorrommet, ligner det "Full City" havariet på sørlandskysten... Mulig oljekjøleren er røket, og den ligger på toppen av blokken mellom toppene,under innsug og all mulig drit... og registeret er fullt i olje + det er kaldt i garasjen :cry: JIPPI. Nå blir det vinterdekk på Mr2en og sommer hele året... :D
 #345355  av ure

ke25-toyoglide skrev:Gratulerer med ny kjekk vinterbil. :wink:
Hvem kunne ant at Opel Omega var så dårlig :shock: :roll: :wink:
Nei , si det... Opel er vel kjent for å være bunnsolide omtrent.. :lol:
 #345358  av FireWalk

Jobben ordnet Leiebil til meg. Kjører nå rundt i en splitter ny Toyota Avensis stasjonsvogn. Var ikke tatt av plastiken på setene engang! :D he he..

Men dette er jo bare midlertidig intil jeg får ordnet meg bil selv. Vurderer å bare få strammet så mye som råd også satse pådet skal holde.. vri rundt nøkkelen og håpe på det beste. Enten så bendes alt som er av ventiler, eller så starter den og går.. :p Blir det havari så skrotes den til fordel for en ny.

Når er fristen for å levere inn skilter uten at man må betale årsavgift?
 #345359  av lexusmann

FireWalk skrev:Jobben ordnet Leiebil til meg. Kjører nå rundt i en splitter ny Toyota Avensis stasjonsvogn. Var ikke tatt av plastiken på setene engang! :D he he..

Men dette er jo bare midlertidig intil jeg får ordnet meg bil selv. Vurderer å bare få strammet så mye som råd også satse pådet skal holde.. vri rundt nøkkelen og håpe på det beste. Enten så bendes alt som er av ventiler, eller så starter den og går.. :p Blir det havari så skrotes den til fordel for en ny.

Den var 31.12.... :wink: så det toget er gått, hehe....
 #345360  av FireWalk

lexusmann skrev:
FireWalk skrev:Jobben ordnet Leiebil til meg. Kjører nå rundt i en splitter ny Toyota Avensis stasjonsvogn. Var ikke tatt av plastiken på setene engang! :D he he..

Den var 31.12.... :wink: så det toget er gått, hehe....
så man må betale avgift for hele året selv om man har bilen bare noen dager ut på nyåret? det høres litt urimelig ut.. mener å ha lest noe om refusjon av beløp og greier.. men husker ikke hvordan de reglene der var..
 #345361  av lexusmann

Du får høre med biltrangsynet.... :wink:
 #345364  av ke25-toyoglide

Viss du skal beholde bilen, er fristen 31.12. men viss du leverer inn skiltene før 31.06, får du refundert halve vegavgiften.
Tidligere slapp du å betale vegavgift viss du leverte bilen til godkjent opphogging før 15.03.
det blei forandret til 20.03, sammen med forfall av vegavgift, men om det gjelder ennå, må du nesten sjekke. Eg har ikkje gjort det siden 2008.
 #345372  av James

vinterbiler er noe dritt jah :P min stoppet 2 meter rett før en rundkjøring her nå nylig på vei til jobb midt i rushet :roll:
bra pinlig kan man si...heldgvis var det tofelts vei...
 #345376  av predator

Problemet ved vinterbil er at når sommeren kommer, så blir den totalt glemt. Fra det blir bart, til snøen kommer igjen, er det mange som ikke rører , knapt kaster ett syn på vinterbilene sine.
Mens sommerbilen får oppmerksomhet, nye deler osv hele året. :lol:
 #345405  av ure

predator skrev:Problemet ved vinterbil er at når sommeren kommer, så blir den totalt glemt. Fra det blir bart, til snøen kommer igjen, er det mange som ikke rører , knapt kaster ett syn på vinterbilene sine.
Dette er ikke tilfellet for Omegaen min, den har fått en real overhaling med nye topp pakninger,register,vannpumpe,multireim,dynamo og alle andre pakninger i toppen og alle slitedeler i understell er nye + den er lakket fra vinduene og ned og tilogmed bygget et bra anlegg i den osv osv... Litt surt at den bare gikk 2000 km etter alt det arbeidet.... :? Blir vel fikset igjen og håper på bedre lykke i fremtiden :wink:
 #345410  av Christian

ure skrev:Jepp... Det har nå skjedd meg og... Omegaen har tatt kveld... Olje overalt i motorrommet, ligner det "Full City" havariet på sørlandskysten... Mulig oljekjøleren er røket, og den ligger på toppen av blokken mellom toppene,under innsug og all mulig drit... og registeret er fullt i olje + det er kaldt i garasjen :cry: JIPPI. Nå blir det vinterdekk på Mr2en og sommer hele året... :D
:lol: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Har jeg sagt i årevis!
 #345411  av Christian

ure skrev:
predator skrev:Problemet ved vinterbil er at når sommeren kommer, så blir den totalt glemt. Fra det blir bart, til snøen kommer igjen, er det mange som ikke rører , knapt kaster ett syn på vinterbilene sine.
Dette er ikke tilfellet for Omegaen min, den har fått en real overhaling med nye topp pakninger,register,vannpumpe,multireim,dynamo og alle andre pakninger i toppen og alle slitedeler i understell er nye + den er lakket fra vinduene og ned og tilogmed bygget et bra anlegg i den osv osv... Litt surt at den bare gikk 2000 km etter alt det arbeidet.... :? Blir vel fikset igjen og håper på bedre lykke i fremtiden :wink:
... :mrgreen:

Neida, Opel er sikkert ok, har aldri hatt det selv. Var med i en 1300cc kadett c med sveiset bakaksling og calibra turbomotor på vinterføre, det var hysterisk morro! Men den brant opp i garasjen til en kompis dagen etter, han skulle sveise inn bøtteseter og hadde ikke brannslukker. Bensinslangen lå rett under gulvet, nuff said... :mrgreen:
 #345450  av ke25-toyoglide

Til Ure : det er det som er problemet med billigbiler.
Du legger ut masse penger og arbeid, og tror at bilen er bra, så skjer det noe og du legger ut mer peng og tror det er bra.
Slik kommer du inn i en ond sirkel, bilen har kostet mer og mer penger og du syter mer og mer med å skrote den for du har lagt ut så mye, og syter mer og mer med å legge ut mer penger for du har lagt ut så masse. Ikkje lett det der.
Eller du kan kjøre Toyota eller Mazda og glemme alt som heter vedlikehold, og bilen går likevel.
Idag startet eg opp Mazda 929 1987 3liter V6 for 1. gang siden 1. desember, og den startet så lett som ingenting, tok kanskje 1 sekund. Og det har vært -5 til -17 her mesteparten av tiden.
Måtte måke 30cm snø av den først. Den kostet 4000kroner.
Gjett om eg er fornøyd. :D
Opelen eg hadde stoppet mens eg kjørte bare pga det var fare for frost, så måtte eg vente 10 minutt før eg fikk start på den igjen. Kjekkt. og siste gang eg kjøpte opel.