TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Tips ang. hjemmekino

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #346833  av marlboro1310

Spiller Modern Warfare2, Fifa10 og diverse andre spill på min 50" Samsung plasma, denne merkelige følelsen som snakkes om her kjenner ikke jeg meg igjen i iallefall...responstid er en "ikketing" på en plasmatv kan jeg legge til, selvfølgelig liker den ikke noe særlig å stå iro på TEXTTV i 5 timer i strekk...men sovner man, så finnes det en "Whitewash" funksjon tilgjengelig for å fikse panelet som er prentet inn..
Det som jeg mener er mest negativt med plasmaen min, er at den krever like mye strøm som alle TVene jeg har eid i hele min tid frem til nå...

Så lenge man går for de stabile merkene, Panasonic, Pioneer, Samsung etc så er plasma ingen verdens ting å frykte verken for spilling på fps-spill, sport, rave techno whatsoever suits ur heart :lol:
Min egen erfaring, innenfor en rimelig grense hva angår pris...så leverer plasmaen mere detaljer i kontrastene i mørke partier enn LCDen klarer, det er den erfaringen jeg har (har eid alle mulige tv`er i prisjiktet 10-27000,-) Led er som sagt i oppstartfasen ja, så ville ventet til neste gang med å handle det...

Hadde en Panasonic PTA-E700 prosjektor når den i sin tid var det råeste markedet hadde å by på, da kostet den noe sånn som 15 000,- + ett lerret til 2500,- filmopplevelser har ikke vært de samme siden for å si det sånn. Har du en pen pengesekk å ta av og skal prioritere Champions League og film er det bare å lete etter prosjektor først som sist, men husk det koster å bytte pærene, varierer på levetid, alt fra 1000 timer og oppover...men regn med 2-4500kr pr pære når de ryker, da blir det tilslutt en jævla digg tv du istedet kunne handla...det var min erfaring, men rent opplevelsesmessig har jeg ikke vært i nærheten i min hjemmekino med disse fullHD-tvene jeg har eid, og her er alt i stua i full HD...

Så her må du tenke om hva er behovet, men å spare på blålappene er å møte seg selv litt i døra...om man faktisk vil ha en hjemmekino-opplevelse, da må man legge litt på bordet, for tilslutt så får man det man betaler for...

Uansett lykke til :D
 #346836  av ad92

Ja, enig med marlboro at prosjektor er veien å gå om man vill ha kinofølelse.
 #346853  av Christian

MÃ¥ nok bli en prosjektor ja :lol:
Kjellerstua er pr i dag kun ett datarom for meg, så har som sagt full mulighet for en prosjektor. I stua oppe har jeg en 12mnd gammel Samsung 40"lcd med ett Samsung mini fake surround anlegg. På pc'en her nede har jeg en BenQ 24" skjerm......

Kikker litt på BenQ W1000 Full HD, med DLP, 1800Ansi og 2700:1 i kontrast. Kr 9000,-
Eller muligens Epson EMP-TW700 HD Ready, LCD 1600 Ansi, 10000:1 Kr 8000,-

Optoma HD200X får også mye skryt i denne testen : http://www.audiovisuelt.no/artikler/kna ... de/74050/1
Kanskje denne den beste av disse? Full-HD, DLP, 1500 Ansilumen, 4000:1, Støysvak (kun 29,6dB) Kr 8400,-

Prisene er bare noen jeg har funnet i full fart, aner ikke om de er ok eller ikke :)

Om jeg regner med 7k i lyd, 9k i bilde og ca 3k for ett ok lerret ligger jeg rett under 20.000samlet. Har en ganske god dvd spiller liggende som fint kan brukes den første tiden, er ikke så kresen uansett. Xbox og pc er allerede på stell, så har vel en slags plan da?! :mrgreen:
 #346858  av mralp

Jeg har den Epsonen selv, er helt ok! Projektor er et must; kjører TV m/PS3 etc i stuen med surround, og projektor m/tilhørende i filmrommet: Jeg havner alltid på filmrommet :)

Stuen:
rsz_img_0795_stua.jpg
rsz_img_0795_stua.jpg (370.86 kiB) Vist 2028 ganger
Filmrom:
rsz_img_0329.jpg
rsz_img_0329.jpg (611.2 kiB) Vist 2028 ganger
 #346864  av avaasdf

Sånn som du legger det frem her mener jeg at tv er høl i hue. du vil ha kino i kjellern og tv i stua!

Jeg kjører en Projection Design "ansatt prosjektor" (selges kun til ansatte) med grått tonet strekklerett. Lerettet er mye viktigere en folk tror, teknikkerne på "PD" selger ikke projectorer uten strekt rammelerret som ekstrautstyr. Og det skal være GRÅTT med lys absorberende ramme. http://www.projectiondesign.com/

Min store brøler var og kjøpe suround på HiFi klubben, Dali 8 serien. Den spiller jo bra, men er ikke verdt prisen for en som meg. En kompis kjøpte seg brukt på finn til 1500,- og det spiller nesten like bra spørr du meg.

Ang størrelse og avstander, jeg kjørte 220" med projectoren 330cm fra lerettet.

Vidre må du kjøpe deg 6 "stresslesser på Europris, koster 500,- stykk.. Og lage noen trappetrin i salen :D Popcorn maskin og kjøleskap med cola LIGHT er også kjekkt og ha :)

Ohyeah! du kan få deg en JEVLIG fet kino for 20.000, bruk FINN!
 #346941  av inzane2012

tenkte jeg skulle ta en pittelite off-topic her og pirke litt på dere ;)

det heter PROJEKTOR, ikke prosjektor, den projiserer bildet på ett lerret, den prosjekterer ikke bildet, prosjektere er noe du gjør når du planlegger kinorommet ditt ;)
dagens lille "pirke-preik" ;)
 #346957  av Christian

Jeg prosjekterer stadig vekk jeg :mrgreen:

Er en svak sjel, så har akkurat bestilt meg følgende:
Onkyo TX-SR607 m/Dynavoice F-6 EX 5.0 og XTZ 99 W10.16 Vurderte f-65, men droppet det.
Optoma HD200X Full HD prosjektor.

Kommer foreløpig til å bruke en grei DVD spiller jeg har fra før, samt xbox og pc.
Lerret er foreløpig på vent, må føle litt på hvordan det blir før jeg kjøper det. Med tanke på størrelse. plassering osv.

Gleder meg :)
 #346964  av inzane2012

Christian skrev:Jeg prosjekterer stadig vekk jeg :mrgreen:

Er en svak sjel, så har akkurat bestilt meg følgende:
Onkyo TX-SR607 m/Dynavoice F-6 EX 5.0 og XTZ 99 W10.16 Vurderte f-65, men droppet det.

Kommer foreløpig til å bruke en grei DVD spiller jeg har fra før, samt xbox og pc.
Lerret er foreløpig på vent, må føle litt på hvordan det blir før jeg kjøper det. Med tanke på størrelse. plassering osv.

Gleder meg :)
hehe, tviler jeg ikke på at du gjør, bare se på bilen din det ;)

hadde gledet meg jeg og om jeg hadde muligheten til å gjøre det samme, men leier føreløbig bare en bitteliten leilighet sammen med madammen, så min lille 32" lcd tv fra LG får holde enn så lenge...
krysser fingrene på at jeg i det minste blir kalt inn til intervju hos statoil til våren ;)
 #346966  av celicat23

Christian skrev:Gleder meg :)
Grattis! Ett stort bilde øker opplevelsen betraktelig!! Eneste negative er at du blir litt kresen, så det kan bli kjipt å se film hos en kompis med en liten 46" f.eks :D
 #346970  av <RuPerT>

Dynavoice F-6 EX er utrolig gode høyttalere!! Har hatt modellen før EX'n å nå EX. og de er helt utrolig til prisen. Kjører dem på en Pioneer forsterker nå, men har hatt dem på en Harman/Kardon AVR4500 og det var fantastiskt :) med PS3 som spiller. og bruker media center til musikk/videoer som er lastet ned eller lagt inn på PC. :)
 #346977  av mr2storbrua

inzane2012 skrev:tenkte jeg skulle ta en pittelite off-topic her og pirke litt på dere ;)

det heter PROJEKTOR, ikke prosjektor, den projiserer bildet på ett lerret, den prosjekterer ikke bildet, prosjektere er noe du gjør når du planlegger kinorommet ditt ;)
dagens lille "pirke-preik" ;)
Venta egentlig bare på at noen skulle kommentere det :wink:
Christian skrev:Er en svak sjel, så har akkurat bestilt meg følgende:
Bare for å provosere? :roll: :lol:
 #346980  av inzane2012

jeg sier prosjektor selv innimellom, men prøver å unngå det, blir som å si skjosk og skjino ;)