Hmm, kor nylig kjøpte du den bilen din? har ikkje sett den endå. (bur på Askøy, har verksted i Arna)
MR2 MK1b - Legenden
PonnyPower skrev:Adapteren får du kjøpt på Ebay, jeg har et sett liggende som du kan få kjøpe iom at jeg bare kjøpte det i tilfelle jeg skulle bytte ut høytalerne i dørene.. Tror ikke jeg kommer til å sette i gang med noe sånt før til våren igjen..Fredrico skrev:men vil ha tte front leppe. hvor får eg fatt i dette?steike!! hyggelig bergenser med masse gode svar til en annen bergenser
Dette kan du finne hvis du googler litt, relativt stiv pris da. Ca. 7 000 kr.
tenkte og bytte ut anlegget tips og triks? vil ha dobbel din noen forslag?
Her kjøper du bare en adapter som går rett inn der som den originale spilleren sitter. Jeg har gjort dette, og det passer perfekt. Har en Pioneer AVH-P3100DVD som du kan kjøpe siden jeg tenker på å handle noe annet.
hvilken størrelse er det i høytalerne i døren orginalt?
Er ikke helt sikker på hva som er originalstørrelsen, men dersom du skal sette i noe ettermarkedsting, så må du ha en adapter siden den originale er noe ukurrant. En adapter gir deg overgang til 6 1/2" høytaler.
vil eg slite mye med "dirre" lyder i bilen med kraftig sub? LIB1212 8 spollers.
Du får ikke noe dirring dersom bilen din er rett skrudd sammen.. Min dirrer iallefall ikke. Noe jeg syns er et lite problem er at bilen er ganske dårlig støyisolert. Jeg merker iallefall at hvis jeg spiller høy musikk så høres det ganske godt fra utsiden av bilen.
vil ha nye sommerfelger men er helt forvirra på hva som passer på bilen og ikke noen forslag?
Jeg har 225/40-18 dekk på 8,5" felg med ganske mye senk. Dette fungerer helt fint. ET er 35 eller 40 tror jeg.
elllers noen forslag på hva eg kan gjøre med bilen?
Mulighetene er uendelige. Jeg har kjøpt en del carbonstash som jeg ikke har montert enda, kjøpt solfilm, lakket lyktene svart innvendig, bestilt baklykter med svart innmat. Nå går jeg å tenker på å montere Altezza 3s-ge motor + altezza girkasse.men.. må eg på toyota for å handle denne adapteren til høytalerne?
fikk faktisk netopp et tilbud på denne AVH-P3100DVD av en kompis men er litt usikker... ikkje fornøyd med den eller?
okei ja.. hvilket senkesett bruker du da?
Amund skrev:Hmm, kor nylig kjøpte du den bilen din? har ikkje sett den endå. (bur på Askøy, har verksted i Arna)haha den e fin! kjøpte den for en uke siden så
sikkerhet skrev:Grattis med tøff bil. Hilsen en bergenser til som har lik bil.takk takk og i lige så.. virker som det er en del bergensere her eller?
PonnyPower skrev:Eg som holder til der ja, godt eg kunne lede fleire til å kjøpe LexusAmund skrev:Hmm, kor nylig kjøpte du den bilen din? har ikkje sett den endå. (bur på Askøy, har verksted i Arna)haha den e fin! kjøpte den for en uke siden sådu som holder til i fabrikken? da har eg hvertfall sett bilen din og var nok der eg ble forelska når den sto så fint utenfor
Fredrico skrev:Ga vel rundt 250 kroner for overganger til både mellomtone og diskant, så du kan få det til samme pris, så kan jeg bestille meg et nytt settDen til diskanten er forresten "bortkasta" penger, passer ikkje til vår bil.
Nei, D2 sine er ikke godkjent, men K-sport sine er helt lik og de får man godkjent. Jeg har ikke hatt noen problemer så langt iallafall, har innstillingene på mellomstivt nå.. Blir gjerne litt vel stivt på vinterføre, men på sommerføre er det meget bra
PonnyPower skrev:fredrico: kor mye vil du ha for adapteren da og hvilken størrelse blir da hullet tilSå lenge eg ikkje er offshore, så er eg medja okei d2 sine får du ikkje godkjent da altså? åsane e en bra plass vettu! vi er jo nesten nok allerede til å ta et sjapt treff
Amund skrev:må eg være forsiktig med hvilken diskanter eg kjøper? størrelse altså?Fredrico skrev:Ga vel rundt 250 kroner for overganger til både mellomtone og diskant, så du kan få det til samme pris, så kan jeg bestille meg et nytt settDen til diskanten er forresten "bortkasta" penger, passer ikkje til vår bil.
Nei, D2 sine er ikke godkjent, men K-sport sine er helt lik og de får man godkjent. Jeg har ikke hatt noen problemer så langt iallafall, har innstillingene på mellomstivt nå.. Blir gjerne litt vel stivt på vinterføre, men på sommerføre er det meget braKjøpte ein sånn eg også, men den ligger kun og støver ned...
Brukte feste til dei originale diskantene, og det vart ti ganger bedre!
Amund skrev:blir nok bra det når folk får litt sommersko på bilene og litt sånnPonnyPower skrev:fredrico: kor mye vil du ha for adapteren da og hvilken størrelse blir da hullet tilSå lenge eg ikkje er offshore, så er eg medja okei d2 sine får du ikkje godkjent da altså? åsane e en bra plass vettu! vi er jo nesten nok allerede til å ta et sjapt treff
dca skrev:Gå for 19"!Vil tørre å påstå at sporing har meir med dekk valget, ikkje dimensjon. Eg kjører no med gateslicks, og de sporer en del (pga rette kanter), mens dei kjipe dekka eg har prøvd tidligere ikkje har antydning til sporing...
ikke antydning til sporing og komfortmangel!
Jeg kjøpte gromhjul til den 200'n jeg hadde! det koster men da får du maks felgkant du kan ha uten å valse! var vel ca.5cm på min hvis jeg ikke husker feil(bak)
da kjørte jeg 9x19 et48 bak med 255 dekk. og 8x19 et45 foran med 225! det offsetet der får du ikke på billig felger som de vanlige sjappene selger!dette er laget på bestilling!
har bilder hvis du vil ha!
PonnyPower skrev:må eg være forsiktig med hvilken diskanter eg kjøper? størrelse altså?Eg hadde tilfeldigvis nokon pioneer diskanter liggende, de var små og hendige. Har ikkje prøvd noko anna, men diskantene bør ikkje vere for store, dei skal tross alt passe bak det originale gitteret...
PonnyPower skrev:blir nok bra det når folk får litt sommersko på bilene og litt sånnNår sommerskoene har komt på bilen, så kan du sjå på dimensjonen eg kjører med. Du vil fort finne ut om det er rett for deg, eller om du (på død og liv) skal ha 19". Ellers, fekk du med dei felgene som er på bildene? I så fall, om du skal selge de, ringer du til meg først