Side 2 av 3

Re: Styring av vippelyktmotorer

Legg innLagt inn:04 mar 2010 05:58
av lasse
Ja, var jo det, men om man klipper den ledningen så funker ikke det første hakket på "lysbryteren" lenger, glemte visst å si det...
Derfor jeg har laget en bryter på ledningen, så jeg kan skru på bryteren og fortsatt ha denne funksjonen :wink:

Re: Styring av vippelyktmotorer

Legg innLagt inn:04 mar 2010 14:11
av inzane2012
blei litt lettere å forstå hva du snakket om nå ja ;) hehe

Re: Styring av vippelyktmotorer

Legg innLagt inn:04 mar 2010 16:58
av mr292
forsto det hele tiden jeg 8)
bestemte meg for å ikke ha sånn "proff" tåkelysbryter, skal heller ha en liten anonym bryter under panseret slik at jeg kan spare plassene til tåkelysbryter for andre ting. (neon, strober o.l)
kommer jo ikke til å få mye bruk for den lille bryteren uansett.

Re: Styring av vippelyktmotorer

Legg innLagt inn:04 mar 2010 22:43
av john_e
Kommer til å prøve denne løsningen i morgen etter skolen :) Har en vanlig svart bryter liggende som jeg skal montere under panseret :)
Sparer den innvendige bryterplassen til noe artig senere ;)

Re: Styring av vippelyktmotorer

Legg innLagt inn:08 mar 2010 21:57
av stianøverland
hvis jeg har forstått det riktig så er det at
lyktene går kjapt opp og ned mens de lyser hvis man blinker med fjernlysa.
selvom det fortsatt er mulig å ha lyktene oppe med vanlig kjøre/fjern lys.

og det er ikke mulig å ha lyktene oppe uten lys ?

Re: Styring av vippelyktmotorer

Legg innLagt inn:08 mar 2010 22:04
av Mr_Storbrua
stianøverland skrev:
og det er ikke mulig å ha lyktene oppe uten lys ?
Det er mulig å ha lysene oppe selv om lyset ikke er på.. nederste hakket på bryteren.. enten sette på lyset, så sette i den posisjonen, eller sette den i den posisjonen, å bruke lyshornet.. da vil lyset forbli oppe..

Re: Styring av vippelyktmotorer

Legg innLagt inn:08 mar 2010 23:29
av john_e
Ved å kappe den røde ledningen til den blå boksen går lyktene automatisk ned etter bruk av lyshorn, og de går automatisk ned med en gang man ikke har bryteren på det øverste hakket :)

Re: Styring av vippelyktmotorer

Legg innLagt inn:09 mar 2010 15:56
av stianøverland
den er go :) og den ligger til venstre for ratt stammen ?

så hvis jeg kjører med park og grøftelys, og blinker med hornet, så kommer lyktene opp og går ned igjen ?

var ikke lett det her :P

Re: Styring av vippelyktmotorer

Legg innLagt inn:09 mar 2010 17:06
av john_e
stianøverland skrev:den er go :) og den ligger til venstre for ratt stammen ?

så hvis jeg kjører med park og grøftelys, og blinker med hornet, så kommer lyktene opp og går ned igjen ?

var ikke lett det her :P
Kan skrive en liten punkt for punkt beskrivelse av hvordan man gjør det :)

- Du åpner panseret, der du vil se en blå boks med en kontakt i bunnen. Den ligger godt synlig på høyre side når du står foran bilen.
- Du trekker ut denne kontakten.
- Løsne den mutteren som fester den blå boksen til karosseriet.
- Snu deretter boksen så du ser inn i kontakten, der vil du se små nummer ved hver pin. Du skal finne pin nr. 6.
- Finn tilsvarende ledning på ledningsnettet, for så å klippe den. (Hvis du vil, kan du koble inn en bryter der for å ha valgfrihet)

Nå skal du ha "auto ned" funksjon med en gang du slår av nærlyset, og du skal ha "auto ned" funksjon etter bruk av lyshornet :D

Re: Styring av vippelyktmotorer

Legg innLagt inn:09 mar 2010 17:21
av Audun F
Mulig dette har blitt diskutert, men hvis du tar ned lyktene mens den står i parklys funksjon så vil vel lyset stå på nedover i bilen fra hovedlyktene? Jeg har rev 6 lykter og regner med de har ganske ok parklys i hovedlykta og tidligere så hadde jeg hovedlykter med ekstra parklys. Spørsmålet er - vil ikke lyset eller omgivelsene ta skade av at lyset står på nedover i bilen?

Dårlig forklart, could be ;)

Re: Styring av vippelyktmotorer

Legg innLagt inn:09 mar 2010 17:26
av john_e
Vippelysene lyser bare når de er i opp-posisjon etter du har klippet ledningen, så det er ikke noe problem ;)

Det er i det minste sånn med originale lykter, men jeg vet ikke hvordan det er med rev6 lykter :)

Re: Styring av vippelyktmotorer

Legg innLagt inn:09 mar 2010 17:31
av mr2storbrua
Har kjørt i ca. 2 år med low-rise-lykter, og har ikke hatt noe problem med dette. Er tross alt bare snakk om en liten parklyspære...

Re: Styring av vippelyktmotorer

Legg innLagt inn:10 mar 2010 10:15
av mr292
john_e skrev:Vippelysene lyser bare når de er i opp-posisjon etter du har klippet ledningen
...er jo ikke helt slik. vil heller si at de går ned når det ikke er lys i dem.

Re: Styring av vippelyktmotorer

Legg innLagt inn:10 mar 2010 11:33
av mr292
hmsilset skrev:
Du har å ta bilder og forklare skikkelig, for dette har de fleste bruk for :D
Glemte å gjøre det :oops: , men skal se om jeg får tatt noen bilder i kveld så blir det kanskje en "how-to" tråd her løpet av dagen.

Re: Styring av vippelyktmotorer

Legg innLagt inn:10 mar 2010 19:25
av john_e
mr292 skrev:
john_e skrev:Vippelysene lyser bare når de er i opp-posisjon etter du har klippet ledningen
...er jo ikke helt slik. vil heller si at de går ned når det ikke er lys i dem.
Det ble jo skrevet for å tydeliggjøre at de ikke står å lyser når de er nede, noe som det ble spurt om tidligere her :)