Det er en nær venn av meg som har denne Volkswagen Caravelle med 1100 hk (og ikke 1300, som noen her skriver).. men det er 1300Nm
Bilen blir nok godkjent, som
alle andre av hans prosjekter,, da dette ikke er et direkte hobbyprosjekt gjort på et års tid.. han har holdt på med denne bilen i mange mange år.. det er ikke en skrue som ikke er ny på denne bilen..
alt er byttet,, og det meste er voldsomt bygget om.. bare støtdemperne koster over 60 000,- Det er ikke noen lavbudsjett bil.. Stein Arne (eier) håper å blir ferdig denne sommer.. Jeg var innom i går og da var det meste av interiør på plass.. motor har blitt startet opp..
Men det gjenstår noe arbeid på hmm hva skal man kalle det? eh.. det er bygget en plate under hele bilen som er formet som en omvendt vinge.. den skal trykke bilen mer og mer mot vegen dess fortere han kjører.. Den er laget stort sett i karbon og kevlar..
Ja dette er et svin dyrt prosjekt, men det er ikke slik at man er født med ræva full av penger.. dette er ærlige opptjente penger.. i form av hardt arbeid utover normal 8 timers dag..
Nei han er ikke samboer eller gift med noen i biltilsynet..

heller ikke kontakter utover det normale i TUV.
Her er et bilde jeg tok for noen uker siden:

hmm legger med et bilde også av de nye bremseskivene til en Corvette han nylig har investert i

I karbon !! og de er enormt store.. husker ikke målene her nå.. men se sammenlignet med kontor stolen eller lighter