TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ny Lexusmodell

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #348704  av pekle

Ein HiAce med tomt varerom er nok dårlegare, men samanlikna med td. nyare 3 og 5-serie er antispinnen veldig primitiv. Har hørt at IS250 og har vesentleg forbetra antispinn men har ikkje prøvd den på vinteren.

10-12cm nysnø eller den blandinga av salt, grus og laus snø som er i Oslo for tida er drepen for 200en. Sikkert betre med piggdekk men det skal aldri, aldri på ein bil i mitt eige ;) Stabilt kaldt vinterføre med brøyta veg er ikkje noko problem - det er ekstremføret som skiljer - i 200en sin disfavør.

Men tilbake til emnet: CT200h blir jo ingen sportsbil, ser meir for meg ein avansert og luksuriøs Auris hybrid. Litt sprekare design, oppgradert hjuloppheng og veldig oppgradert interiør, samt litt meir effekt i sportsmodus. Ganske passande for min del, men FT86 er nok å satse på for dei som vil kjøre meir aktivt.

Lexus har sagt at denne skal til USA, blir interessant om det blir f.eks ein CT300h og om den i tilfelle kjem hit. Eller kanskje det ikkje blir ein hybrid i det heile? Dessutan kjem det heilt sikkert plugg-inn versjonar med Li-Ion batteri i løpet av eit par år - da kan ein redusere batterivolumet eller auke effekten på elmotorane.
 #348888  av ke25-toyoglide

Tror ikkje batterivolumet blir redusert ved Li-ion batteri, snarere tvertimot.
Men dette har eg ikkje lest noen plass.
Grunnen er at de batteriene som er i idag, kan du kjøre noen få km. så er de tomme. (fra fullada)
Viss det skal ha noen effekt å kunne lade de fra strømnettet så må du kunne kjøre litt på de og.
DVS : kjøre korte turer uten å starte motoren.
Selv om de er mindre i utførelse så vil de sikkert ha mer batterieffekt i de for å klare det.
Enten så bruker de samme plassen, eller så utvider de. (sikkert samme plass.)
 #348899  av pekle

Godt poeng. Men er vel litt begrensa med plass i denne til eventuelt større pakke.
 #348945  av Harlex

Der ER tøff.
 #348950  av lexusmann

De har moderert seg litt i forhold til den gullfarga modellen de først presenterte... :wink:
 #348977  av Harlex

Bilen skal etter det jeg har forstått blitt presentert nå men jeg finner ingen info...??? Noen andre som vet????
 #349002  av Harlex

I følge spesifikasjonene her : http://www.lexus.com/fcv/ct200h.html ser det ut til at motoren blir "dauere" enn Prius. 134 hk mot 136 hk.... Jeg trodde de skulle bevise noe ang. sportslighet her jeg...Hvis de da skal komme i havn må andre og hittil ukjente spesifikasjoner være ekstreme... Skuffende... :roll:
 #349004  av angrykid

Er det kommet noe utsalgspris på denne her i Norge?
 #349007  av lexusmann

Kunne da vært 150 i alle fall syns jeg...men de tenker kanskje på avgifter...presenteres på bil messa i Geneve...
 #349160  av dca

Forhjuls drift...uaktuelt..
begynner de slik blir det bmw eller audi ganske så fort :)
 #359209  av lexusmann

dca skrev:Forhjuls drift...uaktuelt..
begynner de slik blir det bmw eller audi ganske så fort :)
Tar opp igjen denne tråden...til opplysning blir BMW's 1 serie også levert med forhjulstrekk i enkelte versjoner...vil tro at det er nettopp 1 serie Lexus ser seg ut som hovedkonkurrent, uten at jeg vet det 100% sikkert...det er jo en premium modell i kompakt klassen, ca i samme størrelse...
Mer bilder og info her...
http://www.lexus.com/fcv/ct200h.html
 #359241  av pekle

lexusmann skrev: ...til opplysning blir BMW's 1 serie også levert med forhjulstrekk i enkelte versjoner...
Javel?
 #359258  av lexusmann

Ja, mener å ha lest eller hørt om dette...kan godt være det ikke har kommet enda...ble litt usikker her, kan jo bare være tøys...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10