TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Noen god forklaring?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #348785  av EXS

har du kjørt mye på hardpakket snø med kjettingspor o.s.v. ?
 #348804  av Espen-S

Veldig artig å se hva folk skriver her :)

Mange av dere her som har et veldig godt poeng, men må desverre si, jeg har ingen mr2. Det er veldig vanskelig å få tak i andre merker en K-sport og Silverline til en Corolla. Har noen en link til en side med råere Coilovers, let me know.

Jeg kan ikke si rett ut at demperen er knekt, men den har rett å slett løsnet i Limingen på gummi dempingen. Hvordan det er mulig å lime dette, aner jeg ikke men vet nå at det ikke er mye effektivt på noe som er i press kontinuelig...

Åsså er et annet faktum er at, hvordan skal jeg få penger igjen? Disse ble handlet på Raidopower i Sverige. Har sendt dem mange mailer med bilder, og hvordan det skjedde, men alt de sier er, Hvordan er dette mulig? Hva har du gjort? Dette har vi aldri sett før..
Vi sender nå dine bilder og mail videre til K-Sport... Så blir veldig morro å se hva responsen på dette blir.

Hadde gjærne vilt bytta merke og sånt, men tviler på at jeg får noe refusjon på dette, å Coilovers er noe a det beste jeg har vert borti, med tanke på Look og kjøre egenskaper.

Men det jeg lurer på er, ER dette en garanti sak Folkens? Om jeg ikke får pengene igjen, har jeg rettigheter til å få nye? Siden dette ikke har skjedd før, som di sier, burde jeg gå som ett godt eksempel, og sende de tilbake, så di kan forbedre problemet..

EKS: Jeg har kjørt på litt ujevn snø ja, men ikke så det skal skade Demperene.

Regner med at Coilovers skal tåle med en ett par sladder..

Foresten, dere som sier disse ikke er godkjente, tar feil. Jeg har Tüv papirer på disse.
 #348814  av Sven

mr2storbrua skrev:
Sven skrev:Kjøp noe med TÜV godkjenning. Er en grunn til at det skal være godkjent.
Dumt å knekke en demper i en sving, så møter du en på sykkel eller moped el. lignende å moser han/henne. Da er vel ikke de 10000,- å mye å spare lenger.
K-sport og D2 er samme coiloversene og en av disse kommer faktisk med TÜV-godkjenning. Så det er ikke alltid det er bra selv om det er papirer på det. Jeg gikk for KW coilovers nettopp på grunn av at jeg har hørt om problemer med at billigmerkene knekker, og også at de er i overkant harde på den mykeste innstillingen.

Dersom jeg ikke hadde trengt TÜV hadde jeg nok godt for et japansk merke, Cusco eller lignende...
Det er drøyt. Kan tydeligvis ikke stole på det heller da. Dumt at man kun går etter TÜV standarden når det gjelder godkjenning. Finnes mye bra japansk.
 #348847  av Espen-S

Da Løste saken seg.

Hoved grunnen til dette var at i preiodene mellom Juni og August i fjord, fikk K-Sport levert Toppene av demperene fra en produsent som produserte de feil.
Feilen er nå oprettet og jeg får helt nye, forbedrede topper :)
 #348850  av mr2storbrua

Håper, men tviler, på at andre som har disse dempertoppene får nye også, før dette skjer i stor fart :roll:
Du fikk alle 4 nye? Fikk du noe mer som erstatning? Koster jo litt i arbeid... MÃ¥ jo blant annet ha ny forstillingskontroll...
 #348853  av Espen-S

FÃ¥r alle 4 nye ja :)

Syntes du jeg skal forlange litt mere?

MÃ¥ ha ny forstillings kontroll ja.. :(
 #348858  av mr2storbrua

Espen-S skrev:Syntes du jeg skal forlange litt mere?
Er jo bra at du får alle 4 nye, men det er jo tross alt k-sport som har gjort en feil og ikke deg. Derfor burde ikke du være skadelidende. Du må enten investere tid til å bytte eller betale noen andre for å bytte, uansett burde du jo fått litt kompensasjon for det. Og firehjulskontroll alene koster vel oppmot 1500,- ? Det betyr altså at DU må betale for noe K-SPORT har ansvaret for.

Ville hvertfall prøvd å forlange mer.. Hva mener andre om saken?
 #348865  av Espen-S

Ja, det er supert det :)

Men , tar jo tid å fikse som du sier, å 4 hjuls kontroll på 1000 kr må jeg ha.. Så siden de var klar over problemet på fabrikken, regner jeg med det kan løse seg..

X2 hva folk mener? :)
 #348873  av Sven

Krev så mye som mulig :twisted: De/du kan jo være glad det ikke ble større skader.
 #348875  av pirkka

Jeg har K-Sport coilovers ikke noen negativt rask justering og verier dem halparten av orginale :D
 #348902  av Espen-S

Nei asså, det er ikke noe negativt om K-Sport. Toppene ble levert svakere en de burde. Men kommer til å kreve det jeg kan fra de. Må ha 4 hjuls kontroll.
Så burde jeg være gla det ikke skjedde mere.

Sendte mail til dem å spurte om det var mulig for noen erstatning for 4 hjuls kontrollen, men har ikke fått svar :P
 #348908  av |plumbo

jeg har tüv jeg og men det står også spesifisert på det brune brevet at det kun er godkjent for bane bruk. :\
 #348916  av Espen-S

Står det ikke i brevet mitt :)

Står at de er lovlig på vanelig ''Street'' bruk :P

Har aldri fått noe svar om erstatning fra Raidopower.... :P