Side 2 av 2

Re: Garrett GT3582R installasjon

Legg innLagt inn:12 mar 2010 14:19
av Andreazz
Vann tilkoblinger finner du på termostathuset. Orginal turboen er jo også vannkjølt. Returen for olja går inn på siden av blokka, bak oljefilteret..

Re: Garrett GT3582R installasjon

Legg innLagt inn:12 mar 2010 18:07
av Supra MKIII up north
Thaaaank you! Greit å vite fordi om jeg ikke skal installere den alene ;p

Re: Garrett GT3582R installasjon

Legg innLagt inn:12 mar 2010 18:50
av Supra MKIII up north
Bare eeeeen ting til, nån som veit korsn diameter d e på olje og vann inn/ut på blokka? skal bestille sånn "braided steel hose" fra USA og motoren står i en garsaje i gokk, så har ikkje anledning til å måle.. nån som veit hvilken "endestykker" det skal være på slangene?

Re: Garrett GT3582R installasjon

Legg innLagt inn:13 mar 2010 15:22
av Levin GT
Jeg følte at jeg måtte bryte inn her....
Du har aldri hatt turbo før sier du.....

Hva skal du montere den turboen på?! Skal du erstatte en turbo som allerede står på en motor?
Grunnen til at jeg spør er at det høres ikke ut som du har peiling på dette i det hele tatt, og da kan dumme ting fort skje hvis det ikke gjøres ordentlig.
Hvis du tror at det er bare til å sette på en turbo på en vanlig sugemotor, så tar du grundig feil!

Ikke meningen å undervurdere deg her,men å hjelpe deg så du ikke ender opp med å ødelegge motoren eller den nye turboen din...

Re: Garrett GT3582R installasjon

Legg innLagt inn:13 mar 2010 19:17
av ø.f
viewtopic.php?f=48&t=34663&p=348404#p348404 :)
Levin GT skrev:Jeg følte at jeg måtte bryte inn her....
Du har aldri hatt turbo før sier du.....

Hva skal du montere den turboen på?! Skal du erstatte en turbo som allerede står på en motor?
Grunnen til at jeg spør er at det høres ikke ut som du har peiling på dette i det hele tatt, og da kan dumme ting fort skje hvis det ikke gjøres ordentlig.
Hvis du tror at det er bare til å sette på en turbo på en vanlig sugemotor, så tar du grundig feil!

Ikke meningen å undervurdere deg her,men å hjelpe deg så du ikke ender opp med å ødelegge motoren eller den nye turboen din...

Re: Garrett GT3582R installasjon

Legg innLagt inn:14 mar 2010 00:36
av Supra MKIII up north
Hehehe :D

Levin, tueboen er en Garrett GT3582R som skal stå på denne manifolden http://www.vmsperformance.com/catalog/p ... ucts_id=23

Vet at alt passer må motoren, 7MGTE, og denne skal erstatte den originale CT26 turboen eller hva faaaaa** den heter..

Vet også alt av dimensjoner på rør/slanger og sånt også nå.. men grunnen til jeg spør om lengde på slangene/røra, og lurer på hvilken dimensjon det er på div ting, er at jeg ikke har motoren "for hånda". Den står i en annen landsdel enn der jeg er nå, men tenkte å bestille deler ogs div nå slik at det er klart til jeg skal hjem å skru ;)

Alle som kjører med turbo hær inne burde jo vite sånn ca hvor lange slager jeg trenger, og hvilken dimensjon det er på den "nipplen" slangene skal skrus på osv..

Prøver bare å finne ut mest mulig nå FØR jeg skal dra hjem å montere alt det hær på motoren..

Re: Garrett GT3582R installasjon

Legg innLagt inn:14 mar 2010 15:19
av Levin GT
Ok...Det var litt betryggende å vite at den faktisk skal monteres på en -GTE...
Uansett så vil du få endel utfordringer,så du burde få hjelp av en med litt erfaring og mekansik kompetanse fordi at :

Du kommer nok til å få problemer med at noen gjenger der hvor manifolden er skrudd fast i toppen kommer til å ryke når du skrur ut boltene,for det er et vanlig problem...
Manifolden din har T4 flens mens GT3582R turboen har T3 flens så de vil ikke passe sammen uten adapter.
Eksosanlegget må nok tilpasses etter den nye turboen din.
Ellers må du nok også bytte dyser for å gi mer bensinmengde for å kompansere for mer luftmengde og trykk den nye turboen vil gi,ellers får du tenningsbank og havari.

Om du vil bruke stålomspunnede olje tur og retur slanger til turboen så selger driftmotion.com adaptere til AN til 7M.
Hvilke slanger du skal velge burde være greit å finne om du googler litt...

Re: Garrett GT3582R installasjon

Legg innLagt inn:14 mar 2010 16:30
av Supra MKIII up north
- Manifolden ER skrudd av, gikk bare flott!
- Manifolden har T4-flens ja, men det har turboen også ;) Turoboen har T4-flens, og T04E "cover" for å passe på manifolden, da noe større kompressorhus ikke ville passet..
- Nytt eksosanlegg (fra downpipe og helt ut) er under bestilling..
- 550 cc RC dyser og Lexus LMM er også under bestilling..
- ATP-turbo har "custom" slanger til olje, vann osv som passer på turbo, men takk for tipset med den overgangen, har letet litt etter en sånn :D
- Lengden håpet jeg noen kunne svare på side, som sagt, jeg ikke har tilgang til motoren før jeg ska dra hjem om noen mnd..

Men anyways, bra du (Levin) følger med, treng alle innspill jeg kan få :mrgreen:

Re: Garrett GT3582R installasjon

Legg innLagt inn:14 mar 2010 18:00
av Levin GT
Om du kjøper denne til oljetur
http://store.driftmotion.com/static/i-1 ... itting.php

Og denne til oljeretur
http://store.driftmotion.com/static/i-o ... ange7m.php

Så kjøper du AN adapter til tuboen
http://store.driftmotion.com/static/i-o ... series.php


Så kjøper du 3ft (1Meter) med AN 4 slange til tur
og 3ft med AN 10 slange til retur
http://www.summitracing.com/search/Bran ... toview=SKU

Så kjøper du AN 4 fittings til tur
og AN 10 fittings til retur
http://www.summitracing.com/search/Bran ... toview=SKU


Dette fant jeg raskt ut, så med litt googling til resten så skal du nok komme i mål...

550ccm dysene holder til ca 500 hk.
Håper du har smidd innmat og stålpakning på motoren din,eller begrenser det seg endel hvor mye trykk du kan kjøre.

Re: Garrett GT3582R installasjon

Legg innLagt inn:14 mar 2010 20:29
av Supra MKIII up north
Takk takk ^^

jupp, har HKS MHD, men har ikkje gjort noe med stempel og råder.. Satser på d holder :P Hører en del som kjører med mye mer HK enn det jeg har planer om på org.innmat..