TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Skifte av registerreim / stÃ¥r denne en tann feil? (side2)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #350346  av TrustNo1

Ble til at jeg ringte toyota i dag og bestillte alle delene de anbefalte å bytte der, så er jeg iallefall sikker på å slippe noe tull.

Det hele kom på ca 4800kr. Kunne nok sikkert sluppet unna endel kostnader med å bestille på nett og kanskje droppet noen deler, men planen er å få gjort jobben i løpet av påsken, så ville ikke risikere å ikke ha det jeg trengte i tide, så det får heller stå til.

Det dyreste var vel vannpumpa til ca 1800 , reima til rundt 900 og ett styrehjul (?) til over tusenlappen. Husker ikke akkurat. Litt usikker på om kamdreva var med eller ikke. Vet mer når jeg har vært innom toyota.

Dersom noen er intressert i brukt vannpumpe (og eventuelle andre brukbare deler) så er det jo bare å rope ut, så selger jeg det billig etter jobben er gjort :P

Dekslet over registerreima satt faktisk ikke på når jeg kjøpte bilen nei, og det ha vært slik siden. Men jeg har det liggende å tenkte å montere dette nå etter jeg har byttet reim. Er det noen vanlig grunn til å kjøre uten dette dekslet? Eller er det bare for at det er vanskelig å få det på/av?
 #350368  av Tanche

oki. 4800,- er en overkommelig pris da :)
hørres ut som du får en morsom påske, bare husk å kontroller at alle tannhjulene står på merkene før du setter alt i sammen.
er sjipt å ødelegge noe.
Lykke til :D
 #350412  av TrustNo1

Jepp, blir nok å trippelsjekke at alt står riktig.

Første gangen jeg skrudde på en bil så skiftet jeg motor av alle ting. Dette var en gammel Opel og jeg hadde i tilegg av toppen på den. Fikk den igang igjen til slutt, men den gikk som en dass. Da lærte jeg viktigheten av å få registerkjeden helt riktig :P
 #351322  av TrustNo1

Jeg har nå demontert det meste, men før jeg tok av den gamle reima så sjekket jeg opp mot merkene for å se hvordan det skulle se ut. Stusser litt da inntakskammen ser ut til å stå feil, men sist jeg kjørte bilen merket jeg ikke problemer og den gikk som den skulle. Kan det være at det skal være slik med uorginale kammer? Eller er det mulig at den kan stå en tann feil uten at man merker det? Trenger litt tilbakemelding da jeg nødig har lyst til å få dette feil på igjen og må gjøre jobben på nytt.

Skal jeg prøve å få det til å se mest mulig likt ut når jeg setter på den nye reima?

Beklager litt uklart bilde på inntakskammen, var litt vanskelig å få riktig lys/fokusering der (litt trangt :) )

Reimhjulet som jeg har avbildet er eksoskammen, men hjulet til inntaket er likt, og står også justert på 0
Vedlegg
vedlegg.jpg
vedlegg.jpg (282.77 kiB) Vist 625 ganger