TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 3s-gte kondens ? skadelig for motoren

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #350637  av Johnnyboy

Du kan jo måle å feilsøke på den tps sensoren, Men merkelig om det er noe galt med den siden bilen har stått i ro som du sier.

Men har faktisk en Tps sensor fra en 3sge 2gen liggende som fungerer (trur eg) , Sjekka delenr via toyodiy på min ( celica st182) mot en Celica st185 og delenr stemte overens, så burde jo passe en mr2 3s-gte, 2gen, ( nå vett ikke eg om du har en 2 gen eller 3 gen 3s-gte ) men viss behovet for en annen tps for å sjekke om din tps er gåen dukker opp, så er det bare å spørre ;)
 #350656  av Jonas85

Master skrev:Klarer du ruse den over 2000rpm på tomgang eller er den merkelig der?
Sendte den inn på et verksted for sikkerhetsskyld og de sjekket alt som var en alternativ mulighet. de fant ingenting og helte på kondensfjerner. og nå funker den fint :) men kan som sagt ha kommet vann inn ved pluggene på min bil.
siden den har stått stille, så er det nok kondens eller fukt.
 #350782  av stianøverland

jhonnyboy :)
jeg har 2.gen =)
prøver først med kondensfjerner :) hvis ikke det funker, så hører du nok fra meg :) takk for behjelpelighet, settes stor pris på!
 #350884  av Jonas85

Fant ut at det ikke bare var kondens, men også rust i fordelerlokket :? derfor den tente feil. må antageligvis bytte ut tennkabler også.
Du kan jo se etter. kan jo lett komme vann til fordeleren pga motorlokket. det kan lekke vann ned når man høytrykkspyler bilen.