TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kvinner vs menn i trafikken, les kommentarene nederst :D

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #350730  av celicat23

Kvinner i trafikken er ett nødvendig onde. Mens du er på jobb å tjener penger, så må hun ut på butikken og handle mat & vaskeprodukter. En gang inne i mellom, når hun har vært snill, så må hun også på posten og hente pakken med sex leketøy du har bestilt til henne.

Vi må nok bare innse at de er der, og tilpasse farten og oppmerksomheten vår der etter.
 #350802  av stianøverland

det burde ha vert 25års grense på at jenter skal få lappen. hvis jentene syntes det er en dum regel burde de ikke få lappen i det hele tatt.

kjenner ei som fikk lappen i februar. hu har vert borti 6 skader allerede, og har tatt fanger, panser, h og v forskjem, h og v dør, h og v bakskjerm, og bakfanger.. er bare tak og koffert igjen. og alt dette på rett i overkant av 1 mnd. hu burde vert så ansvarsbevist at hu gikk opp til politiet og ga fra seg lappen selv, og sagt at hu er ikke voksen nok til å kjøre.
 #350820  av ke25-toyoglide

stianøverland skrev:kjenner ei som fikk lappen i februar. hu har vert borti 6 skader allerede, og har tatt fanger, panser, h og v forskjem, h og v dør, h og v bakskjerm, og bakfanger.. er bare tak og koffert igjen. og alt dette på rett i overkant av 1 mnd. hu burde vert så ansvarsbevist at hu gikk opp til politiet og ga fra seg lappen selv, og sagt at hu er ikke voksen nok til å kjøre.
Det klarte eg på en gang FØR eg fikk lappen, og lite klok av skade så klarte eg det igjen før det var gått en mnd ETTER eg fikk lappen.
Ã… bruke det som argumentasjon, at ett kvinnfolk har vert LITT uheldig, blir for tynt.
Hu har tross alt vert uheldig.
Guttene som krasjer, gjør det enten mens de skal tøffe seg eller i STOR fart.
Det blir litt andre skader av det for å si det sånn.
Og er de så uheldig at de bulker borti noe, så fikser de det uten å si det til noen, eller sier at det var sånn når han kjøpte bilen.
 #350821  av stianøverland

apapapap kaptein medmenneske.

å kræsje 6 individuelle ganger på 1 måned vil jeg ikke klassifisert som "uheldig" heller uforsvarlig kjøring!

og at du klarte det før du fikk lappen er ingen unsklydning for andre. aner ikke hvem du er eller hvordan din kjørestil er, men må si at jeg fikk ikke akkurat et godt inntrykk nå :P
 #350826  av ke25-toyoglide

Som 18 åring så hadde eg minst like lite vett som de fleste andre mannlige 18 åringer.
16 år senere så har nok det endret seg en del.
18 åringer er nok de dårligste sjåførene på vegen uavhengig av kjønn.
Og viss de måtte vente til de var 25 før de fikk lappen så hadde nok ulykkestatistikken gått laaangt ned.
Men ved at de får lappen som 18 åring så har de muligheten til å lære seg å kjøre bil.
Og det du lærer deg som 18 åring tar du med deg hele livet, spesielt de dårlige opplevelsene.
En sjåfør som aldri har lekt seg med bilen har ikkje mulighet til å "hente inn" en uventet sladd.
Det må ligge i reaksjonen.
Det er slikt du lærer som 18 åring som fersk rallysjåfør, sidelengs på alle parkeringsplasser, og noen svinger.
 #350833  av chris

Flink eller ikke flink til å kjøre bil handler en del om interesse for bil eller ikke. Det som skiller (dette er veldig generelt, finnes unntak) kvinnfolk fra mannfolk er at kvinnfolk ikke ser ut til å kunne tenke "trafikkflyt" og "fornuftig tankegang". Kvinnfolk ser ut til å tenke veldig "snevert" og mer i tunnellsyn, de ser ikke helheten i trafikken på samme måte som mannfolk. Dette er ikke ment som noe diskriminerende. Det er allerede bevist at kvinnfolk er dårligere til å tenke i rom og å tenke geografisk, enn mannfolk, og jeg tror dette med trafikk har sammenheng med dette. Trafikk handler ikke bare om trafikkregler og passe på å aldri havne over 80 i 80-sonen. Tåpelige politikere og en del politifolk vil nok påstå at dette er det som definerer en flink sjåfør.. men en flink sjåfør ser helheten mer enn å sitte og stirre på speedometeret.
Av erfaring synes jeg også kvinnfolk er steike dårlig til å slippe inn bilister fra sideveier når det er tett trafikk/kø. Dette har nok igjen noe med å se helheten å gjøre.

Ellers har som sagt interesse en del å si - hvordan bilen reagerer når man gjør sånn og sånn. I en typisk bratt bakke som er her i nærheten har jeg kun sett kvinnfolk som har satt seg fast i vinter. Virker som de friker ut når hjulene begynner å spinne, og gir full gass i stedet for å tenke og se an veien. Har aldri sett en fyr sette fast bilen i den samme bakken.

Nå må det også nevnes at mannfolk har en tendens til å bil overmodige og står derfor for de fleste av "høyhastighets-"ulykkene. Kvinnfolk tar dette igjen med parkeringsulykker i stedet - rygge på lyktestolper midt ute på en stor tom parkeringsplass og sånn - men som tross alt er mindre skadelig for sjåføren.