Side 2 av 2

Re: Plugger !

Legg innLagt inn:06 mai 2010 07:01
av marlboro1310
kake skrev:
marlboro1310 skrev:iridiumpluggene er kjent for å være det proffe slaget, bestill dem på Ebay til brøkdelen av norske priser så blir du og bilen fornøyd.
Irdiumplugger bør unngås på 3SGTE har jeg lest på mr2oc pga at den tynne tippen på de kan ryke av og forårsake havari hvis detonasjon/tenningsbank skulle oppstå.
hvorfor skulle den være ett problem på 3SGTE og ikke på andre motorer? Sjangsen for tenningsbank er vel like stor på MR2en som på en annen turbobil? om du har tenninngsbank har man gjort noe FEIL, det er ikke iridiumplugga sin feil. Om du kjøper rearcut fra japan, står Denso Iridium på i 8 av 10 tilfeller, og det er neppe fordi dem er så veldig dårlige.

Re: Plugger !

Legg innLagt inn:06 mai 2010 08:38
av kake
Det er iallefall minst 3 stykker på mr2oc som har havarert motorene sine pga tuppen har ryki på irdium plugger. De anbefales visst ikke på turbomotorer pga fare for tenningsbank.

Re: Plugger !

Legg innLagt inn:06 mai 2010 10:23
av marlboro1310
kake skrev:Det er iallefall minst 3 stykker på mr2oc som har havarert motorene sine pga tuppen har ryki på irdium plugger. De anbefales visst ikke på turbomotorer pga fare for tenningsbank.
Da er jeg og de 6 andre med 3SGTE i nærområdet her store unormaliteter tydeligvis... :lol:

da jeg fikk bilen min levert, ble det fremlagt til meg en detaljert beskrivelse fra www.trstuning på hvorfor de benyttet disse litt dyere pluggene alltid når de bygde om biler, tror jeg stoler mere på det enn det 3stk i England har opplevd som uheldig.

Re: Plugger !

Legg innLagt inn:06 mai 2010 12:07
av kake
Stian AB skrev:Tok ut pluggene i min 3gen. 3sgte motor nå, å det var denso pk20r8 plugger..funker det like bra å bytte til ngk bkr7e plugger? for det har jeg liggende..motoren er mappet med de denso pluggene..
Denso PK20R8 og NGK BKR6EP-8 er iallefall originalpluggene som blir brukt i både 2gen og 3gen 3SGTE. Ville holdt meg til disse så lenge ladetrykket ikke er mye høyere enn orignalt.

Jeg prøvde TwosRus pluggen NGK BKR7E (1 grad kaldere enn org) i motoren min (2.gen med 14psi ladetrykk), men disse blir for kalde. Holdt kun 50mil (gatekjøring) før de så sånn her ut. Bilde 4 og 5. Da tenner de ikke skikkelig, bensinforbruket øker mye og man hører bankesensoren slår inn under pådrag. Så jeg kjører iallefall de originale platina pluggene. Sikkert en grunn til at Toyota satte i akkurat de. Mye fin info om plugger her.