TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• kjærlighetslivet, pÃ¥ godt og vondt (OBS OBS, NSFW)

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #361151  av FireWalk

celicat23 skrev:Hvis dama di lurer på om hun er bifil og vil teste ut det, så er det litt på linje med "jeg tror jeg liker andre enn deg, og vil gjerne finne ut det mens du stiller opp for meg helt til jeg eventuelt finner ut at jeg liker andre og stikker fra deg. Og finner jeg ingen andre, så får du være bra nok."
Helt enig med deg her. Tror jeg også hadde ville følt jeg ikke var bra nok lenger, eller iallefall bare 50% bra nok om det var tilfelle. Og mens det var stas med slikt før så tenker man vel litt mer fremover når man blir eldre, at dette er noe man skal bygge på livet ut. Og da vil man at alt skal være 100%.. Eller så nært som mulig iallefall. Om du vet hun går rundt og har lyst på andre jenter hele tiden så er jo det noe du selv ikke kan tilby. Og da er det ikke den kroppslige kontakten det går i, men bruddet på tiliten ved å ha åpnet seg opp 100% og gitt av seg selv til et annet menneske. Et menneske som ikke er deg.. Er vel trofasthet det går på her. Det aller viktigste i et forhold er jo å kunne stole på hverandre. Tror det fort vil kunne bli litt sånn overhengende skepsis om man vet hun går og lengter etter noe du aldri kan gi. Og hva om hun først får? og kanskje får smak på mer? går du på hodet ut vinduet da? slike ting.. Er et sant helvete å gå rundt og fundere på slike ting. Man vil stole på den man er sammen med og føle seg trygg på alle måter. Et forhold skal være en velsignelse, ikke en byrde..

Jeg sier dette fordi mitt forige forhold ble en byrde på slutten. Selv om det begynte bra. Fikk stadig høre (og fant også ut selv) at hun var veldig flørtete av seg ovenfor alt og alle. (Også hun var bifil forresten). Og det gikk like mye i flørting ovenfor jenter. Jeg husker jeg følte det som brudd på tiliten når hun satt og hadde nettsex med andre jenter. Mens hun selv ble blodig sjalu om en annen jente kalte meg kjekk f.eks..

Må forresten presisere at han "kompisen" var ikke min kompis, men hennes kompis. Jeg kjente han ikke.. :) Fikk signaler om at de drev på i månedsvis, men ville liksom ikke tro det og hun nektet selv også.. Men når jeg tok dem på fersken så tok jeg det i bunn og grunn ganske rolig og sa med rolig stemme at jeg ville ha et svar på hvor lenge dette har pågått osv. Jeg er en veldig rolig person til vanlig. Men når fyren kom og tok tak i armen min og skulle hive meg ut fra mitt eget hjem så svartnet det totalt og jeg endte opp med å gi han skikkelig juling. Dette anmeldte han såklart, men politiet var ekstremt forståelsesfulle og jeg slapp veldig billig unna. Politiadvokaten som hadde saken ringte meg til og med personlig for hun syntes synd på meg og sa at den "straffen" jeg fikk var så mild at hun hadde egentlig ikke lov til å gi meg den. Jeg skulle hatt fengsel, men slapp heldigvis unna pga omstendighetene var så spesielle. Hun avsluttet samtalen med: du må finne deg en skikkelig jente nåda neste gang.. :) Bra det finnes fornuftige folk i politiet også. Måtte forøvrig få hjelp av politiet igjen til å få igjen møbler, tv, stereoanlegg, seng, hvitevarer osv også for hun nektet jo å gi tilbake noe som helst og tok ikke tlf eller noen ting. Har faktisk ikke snakket med henne på 1 års tid nå og kommer ikke til å gjøre det heller :)

Det er som de sier: When it's good it's good. But when it's bad, it's BAAAD!

Så nå lever jeg singel-livet igjen i en alder av 29.. ikke så ille egentlig.Er ikke sikkert jeg får den sjansen igjen så heg nyter det så lenge det varer :) Man kan ikk gå rundt og lete aktivt etter dame. De dukker som regel opp når man MINST venter det. Det er iallefall min erfaring :)

Dagens moto må vel være: Gjør det beste ut av situasjonen uansett hva den er. Det er alltid fordeler og ulemper med alt. Så det gjelder å utnytte fordelene der en er når en er der, og vice versa. :D
 #361152  av celicat23

FireWalk skrev:Dagens moto må vel være: Gjør det beste ut av situasjonen uansett hva den er. Det er alltid fordeler og ulemper med alt. Så det gjelder å utnytte fordelene der en er når en er der, og vice versa. :D
Stemmer. For mer år siden enn jeg vil tenke på siden så traff jeg ei på by'n før juletider, og begynte å date henne. Fant ut etter 1 mnd at hun skulle på jentetur til syden til sommeren, og det var ikke snakk om å forandre på det. Og det finnes ikke noe mindre trofast enn en jentegjeng i syden. Så fra hun fortalte det til det ble slutt så var mitt mål og knulle mest mulig og investere minst mulig i henne, før hun gikk lei. Fortsatt veldig fornøyd med meg selv over at jeg klarte å ta den rasjonelle og gode besluttningen :)
 #361157  av ad92

hehe det er faktisk ikke BARE dumpventiler og turboer oppe i hodet ditt FireWalk. Kloke ord!!
Følte meg litt truffet :lol: Damer er virkelig noe å passe seg for, de har evne til å snu livene våres på hodet på ett øyeblikk, både på godt og vondt...

helt enig at det beste er å gjør det beste ut av situasjonen man er i å bare "pleie" seg selv så lenge man er singel å gjør det man synest er gøy. Å henge ut med vennegjengen hver kveld og se på VM og snakke bil er ikke noe man kan gjør når man er opptatt. Damer dukker opp på ett knips av å til, og er det rette dama sitter man fint i det..

Har "mistet" 2 veldig gode venner pga de har funnet den rette dama å henger ut med henne så å si hver kveld. Tror mange kjenner igjen den situasjonen.. Så jeg nyter det å være singel å er la med mine beste venner så mye jeg kan, for jeg vet at når kjærligheten kommer så blir den førsteprioritert :( Er i grunn en synd at man "bytter" ut vennskap for ei dame, en venn er alltid der, pga der er ikke følelser involvert. En dame kan plutselig finne ut at hun er lei og da er hun borte fortere en hun kom... men alle vet hvordan det er å være stormforelsket, da er plutselig ikke VM og øl like intressant som dama
 #361160  av ke25-toyoglide

Etter som stormforelskelsen roer seg, så kommer kamerater tilbake igjen, kanskje ikkje like mye som før, en må bare finne måter å få det til å virke på.
Likheten mellom et kvinnfolk og en tornado er
De tar deg med storm når de kommer, og tar med seg hus og bil når de drar.
 #361162  av FireWalk

AD92: Der tok du faktisk opp noe veldig relevant. Ser det støtt og stadig. Man får seg dame også glemmer man helt av venner og familie og alt som er. Noen er værre enn andre da. Men Ser det alt for ofte. Så går det bra med dem noen år og ingen hører noe fra vedkommende lenger. Så blir det slutt, og da kommer plutselig fyren tilbake og lurer på hva som skjer i helga.. heh...Nesten litt frekt syntes nå jeg da.

Damer kommer og går, men venner har man livet ut. Ekte venner iallefall. Da gjelder det å prøve å være noe til venn selv også! og ikke dumpe alt og alle til fordel for at man har fått seg dame :)

Vi har vel alle forståelse for at man blir litt surrete i hodet når man er nyforelsket og bare vil være med dama, men det er viktig å ta vare på vennekretsen også, fra første stund. Når man har vært ilag noen år så avtar kjærligheten uansett og da blir det viktigere med omgangskrets enn bare hverandre.

Vi er mennesker og vi er selvbevisste, så vi kan ta det valget og gjøre det rette fremfor å gi oss hen til instinktene. :D

Man må jo også tenke på at om det først skulle bli slutt etter noen år, og man føler seg helt knust, så blir ikke situasjonen noe bedre av at man sitter der uten en eneste venn, fordi man har ditchet dem til fordel for dama som man nå plutselig hater. ;)

Jeg tror de fleste her inne som er i og har vært i lange forhold vet å sette pris på litt kvalitetstid med gutta på verkstedet f.eks.. Så dette er vel noe spesielt de yngre av oss (ja jeg liker å se på meg selv som ung enda) her inne burde ta litt til etteretning og tenke over neste gang man er i den situasjonen. Venner er noe man absolutt må ta vare på! Det er mer enn nok timer i døgnet til å tilbringe tid med både og! :D

[Edit: ke25-toyoglide: Vi skrev visst samtidig.. :) ]
 #361165  av ArildM

Huff ja, har tilbrakt alt for mye tid med dama mi, men ettersom jeg flyttet til Stjørdal ca samtidig som vi ble i lag har jeg heller ikke hatt så mange kamerater her heller.

Midt oppi dette fikk søstra mi unge, så min beste kamerat har vært mye opptatt, og ettersom jeg har hengt mye med søstra mi og typen hennes så blir det nesten slik at hele livet mitt forandrer seg på 1-2-3. Plutselig en av mine beste kamerater blitt pappa, og samboeren min ser ut til å forsvinne. Da blir det litt mye...

Men når man er som aller lengst nede er det bare en vei og det er opp.
 #361173  av bose

Mye inntresant lesing her. hehe :)
Er nokk flere måter å se det på tror jeg. At det fins mange som ikke er til å stole på er det ingen tvil om, og det gjelder nok begge kjønn. Jeg hører stadig vekk fra venniner om kjærester som er utro osv , så vi er nokk ikke heelt uskyldige vi heller. ;) MEN jeg tror at hvis forholdet ender opp sånn, så er det en grunn til det, det hadde nok ikke fungert i lengden uansett, det er jo tross alt snakk om en potensiel partner for resten av livet, og der er det mye som skal klaffe!

Men sant skal sies.
Jeg har aldri hatt noe som helst form for kjæreste, har vært singel nå i 24 år. Som tidligere nevnt (og som jeg har hørt før også) så får mann jo bare høre at mann bare skal ta livet med ro og herje rundt med kompisgjengen osv, så skal vistnokk "kjerringa" dukke opp når man minst aner det.Men er det mange her med hånda på hjertet som virkelig tror at det er enkelt å bare ignorere et sånt "behov"!?sex,kjærlighet og omsorg er tross alt de største driftene/innstinktene alle levende vesener er født med.
Jeg har aldri opplevd gjensidig forelskelse, og jeg ligger stadig vekk og drømmer om den store kjærligheten. Og det er det nok flere som gjør ;)
 #361181  av inzane2012

er nok og veldig mange som får ett sterkere forhold om jenta kommer ut og sier hun er bifil, for om kjærligheten til hverandre er sterk nok til hverandre så kan sånne ting vere med på å styrke forholdet, samt gi spenning i hverdagen, er jo en grunn til at det finnes så mange swinging klubber rundt om kring...

men som sagt så må tilliten vere 100% før en begir seg utpå noe sånt noe, og i ditt tilfelle arild så virker det ikke som det er det lenger, og da er det nok like greit å avslutte det før det ender med stygge ting ingen av dere kan ta tilbake i ettertid...
jeg er av den oppfattningen at det ganske viktig å prøve å holde en god og "vennskapelig" tone med alle min x-er, sier ikke at en skal bli beste venner med di, men at vist en treffer igjen en x på byn så kan en faktisk ha en samtale med kjerringa uten at det skal gå utover humøret...

ene x'en min fortalte meg etter hun hadde blitt sammen med bestekompisen min knappe 2mnd etter vi gjorde det slutt(og vi hadde vert sammen i 2 år) at hun hadde hatt følelser for han i flere mnd FØR vi gjorde det slutt, og sånnt ting sårer virkelig, og det gjorde til at jeg ikke klarte å snakke med hverken henne eller kompisen min på over 1 år etterpå og mistet den beste kompisen jeg har hatt i samme slenge... tok lang tid, men nå har jeg ikke lenger noe problem å snakke med ho, men han snakker jeg ikke med lenger...

og i ditt tilfelle Firewalk, så selv om du nå føler deg rimelig backstabba nå, så vil jeg anbefale deg å, trenger ikke tilgi, men å la hele saken gå i glemmeboka, og ser du kjerringa igjen, så er det bare holde seg nøytral... gjort er gjort, og nå vet du vertfall at hun ikke var den rette :)
 #361219  av chris

stianøverland skrev:her kan vi legge ut i det vie å breie om vår bedre halvdel og ellers alt som hjertet begjærer, og endel som hjertet ikke skjønner en dritt av :)

kan begynne jeg da :)
vi har en liten på vei og fruen er 3 måneder og 2 uker på vei. var på første skjekk i dag og fikk høre første livstegn i form av hjerteslag. det banket 146 slag i minuttet, og var en helt spesiell følelse å faktisk få høre det lille barnet for første gang! ser frem til å bli pappa for første gang =)
Gratulerer så masse!
Det er, som du sier, en helt utrolig spesiell følelse å høre hjertelyden for første gang. Gled deg enda mer til første ultralyd - når du får SE barnet første gangen :D
 #361222  av ArildM

Vel som sagt gav jeg dama mi valget om å ha meg eller å dra på dør i går.
Valget falt på meg, så jeg håper vi klarer oss videre.

Dette ble da satt på mine premisser, om at hun nå har valgt meg og kun meg. Blir det noe mer tull så gjør jeg det slutt.

Så får vi se hvordan det går, er litt rart enda siden vi har vært så langt nede, men jeg håper det går bra.
 #361226  av ke25-toyoglide

Lykke til, husk at alle forhold har sine ups and downs.
for å sitere en kar lenger oppe her :
Når du er så langt nede er det bare en veg videre, og det er OPP.
 #361235  av sindrejl

FireWalk skrev:på godt og vondt.. Får vel ta for meg det vonde jeg da.. Jeg kom tidlig hjem fra jobb og tok samboeren på fersken med "bestekompisen". Forlangte et svar men fikk bare beskjed om å dra meg ut. Så kom da denne fyren og skulle hive meg ut med makt. Endte med at jeg sendte fyren en tur på sykehus før jeg selv måtte på politi huset noen runder.. Siden har jeg vært singel og godt fornøyd med det igrunn :) så slipper jeg slike bekymringer.. Om det kom noe positivt ut av det så var det vel at bil interessen blomstret igjen etterpå. Fikk mer fritid og mer penger å bruke på meg selv nå som jeg ikke er forsørger lenger. :) så nå skal bilen få nytt interiør osv. Så blir det en fuktig gutte tur til syden i ferien. :)
interessant.. ser for meg at det står en fyr kliss naken med boner og skal hive meg ut.. :D
 #361236  av sindrejl

celicat23 skrev: Hun kom plutselig med "jeg vil nok dra til ett annet land og studere i ett år". Da var det slutt.
hah den har jeg også nettopp opplevd.. hun dro på søndagen.. morro :/
 #361238  av inzane2012

sindrejl skrev:
FireWalk skrev:på godt og vondt.. Får vel ta for meg det vonde jeg da.. Jeg kom tidlig hjem fra jobb og tok samboeren på fersken med "bestekompisen". Forlangte et svar men fikk bare beskjed om å dra meg ut. Så kom da denne fyren og skulle hive meg ut med makt. Endte med at jeg sendte fyren en tur på sykehus før jeg selv måtte på politi huset noen runder.. Siden har jeg vært singel og godt fornøyd med det igrunn :) så slipper jeg slike bekymringer.. Om det kom noe positivt ut av det så var det vel at bil interessen blomstret igjen etterpå. Fikk mer fritid og mer penger å bruke på meg selv nå som jeg ikke er forsørger lenger. :) så nå skal bilen få nytt interiør osv. Så blir det en fuktig gutte tur til syden i ferien. :)
interessant.. ser for meg at det står en fyr kliss naken med boner og skal hive meg ut.. :D
sindre, er det noe du ikke har fortalt oss?? siden du sitter der å ser for deg nakne menn med bender ??? ;)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 77