Side 2 av 2
Legg innLagt inn:03 des 2002 19:09
av CelicaTurbo
bare et par ting: avgiften skal betales først og de vil ikke se på bilen din engang før den er betalt har jeg hørt. Strengt talt burde bilen ha vært avskiltet fra du satte i ny motor.. tror du fort kan få litt reaksjoner der hvis de både forstår at du har trimmet ned motoren og at du faktisk har kjørt rundt med bilen i ikke godkjent stand i tillegg så trå litt varsomt frem..
men, som Markus sier, de kan ikke si noenting om du har effekten om du har papirer på det selv om de forstår hva som pågår. Det er trossalt den effekten som er tatt ut av motoren du skal betale for og ikke potensialet til motoren. Det er da så klart ulovlig å øke effekten senere så hysj hysj hehe

Legg innLagt inn:03 des 2002 21:22
av Christian
Jeg er klar over det, så jeg skal "melde" meg i januar

Legg innLagt inn:03 des 2002 22:34
av CelicaTurbo
jeg er nå så "heldig" at eksosanlegget er så trangt at jeg knapt nok vinner hester på økt trykk ihvertfall. Fant jo ut med denne dyno programvaren at jeg vant mye dreiemoment men dreiemomentet sank fort så jeg vant relativt lite hester.. (vinning på bare 20hk mens dreiemomentet økte rundt 50Nm ved 0.9bar). Som du vet regnes ikke effekt etter dreiemomentet
men, før eller siden blir det vel eksos og filter og slikt men det blir mer for å frigjøre toppen av turtallet.. kommer vel fremdeles til å kjøre 0.8bar trykk slik som jeg gjør nå.. er jo knapt mer enn standard.
Legg innLagt inn:04 des 2002 00:11
av Christian
Aner ikke hvordan eksosen min har påvirket ytelsen, siden den gikk på rakt rør i 3" til å begynne med.
Ellers er det kun K&N konfilter og konstant 12v til bensinpumpa som er forandret.
Så er rimelig spent på hvordan bremse testen vil se ut, og evnt. hvor lavt jeg kan få den.
Legg innLagt inn:04 des 2002 01:04
av MR2turbo
Christian: Merket du noe forskjell da du kobla konstant 12V til bensinpumpa?
Legg innLagt inn:04 des 2002 17:17
av Christian
Jeg gjorde det før jeg startet den for første gang, så det vet jeg ikke.
Dette var for å slippe å koble om det eksisterende nettet til pumpa.
(Mange som påstår at det gir opptil 5hk på usa lista.)
Legg innLagt inn:04 des 2002 17:53
av CelicaTurbo
har vurdert dette selv jeg. Har sett dynograf i sin tid på at det var ca 5hk vinning, i tillegg til at jeg har sett graf fra streetdyno programmet hvor eieren har sverget opp og ned på at det var et gjennomsnitt av flere paralelle kjøringer på samme strekning med annenhver 12v på pumpe og annenhver redusert..
men alle som har prøvd er ihvertfall enig i at responsen i motoren er mye bedre så det er gjerne vel verdt å prøve? Skulle ikke tro at det sliter noe ekstra på pumpen i noe særlig grad heller siden trykket trossalt er det samme..
Legg innLagt inn:05 des 2002 02:23
av MR2turbo
Tror at jeg får gjøre et forsøk på det til våren, da, når bilen kommer på veien igjen..
Legg innLagt inn:05 des 2002 10:39
av CelicaTurbo
Jeg får teste jeg også en gang da
