Side 2 av 4

Re: Helland's Mr2 mk2 prosjekt

Legg innLagt inn:20 jul 2010 15:53
av Helland
Men det som er problemet er at disse 2 kontaktene som går til de der resistorpakkene til dysene, henger i lednings matta som går gjennom bilen (fra kupe til bagasjerom)
Leste en plass at en skulle bruke den orginale matta, eller har jeg tatt feil? Bruker motor matta til turboen ja :wink:

Re: Helland's Mr2 mk2 prosjekt

Legg innLagt inn:20 jul 2010 17:09
av lasse
Aha, da er det jo en annen sak da, vet bare at da jeg byttet fra gte til ge så hang det på motorledningsnettet, men det er jo mulig at de som tok ledningsnettet mitt skjøtet det inn et sted da...

Re: Helland's Mr2 mk2 prosjekt

Legg innLagt inn:20 jul 2010 20:18
av Morten
Den ene av de resistorpakkene (den bakerste?) er dysemotstanden. Den skal du beholde, men den har og kontakten sin i motorledningsnettet. Den andre (fremste?) derimot har kontakten i bilens nett, men det er til den 2-hastighets funksjonen til bensinpumpa som du ikke trenger å bry deg om. Bare bruk bilens orginale oppsett på bensinpumpa. :wink:

PS! motoren og girkassa du nå tar ut er vel min gamle som sto orginalt i min mr2 i sin tid. hehe. Verden er ikke stor :mrgreen:

Re: Helland's Mr2 mk2 prosjekt

Legg innLagt inn:20 jul 2010 20:40
av Helland
Nei verden er ganske liten den :D du som hva med og byttet motor også kansje? :)

Men den bakerste dysemotsanden som jeg skal beholde, har den en egen kontakt som også står i motor matta?
For når jeg kobler av disse 2 kontaktene som er avmerka så tar jeg vekk matta til til donorbilen.
Sorry hvis jeg er treg, må bare ha det inn med teskje :P

Re: Helland's Mr2 mk2 prosjekt

Legg innLagt inn:21 jul 2010 18:48
av Helland
Endelig fått dekk på de nye felgene nå. Håper dem kommer til å passe bra til bilen :)
+ Nye matter fra twos r us som så riktig så bra ut!

Re: Helland's Mr2 mk2 prosjekt

Legg innLagt inn:21 jul 2010 18:57
av RoarL
Hehe gamle bilen MIN også jo :) Kjempebil, er de gamle setene + felgene til Markus som var på den når du kjøpte den :)

Re: Helland's Mr2 mk2 prosjekt

Legg innLagt inn:21 jul 2010 19:10
av Helland
mange som har eid denne bilen virker det som hehe :P ja forstod det som at det var marcus sine gamle felger å seter av selger :wink:

Re: Helland's Mr2 mk2 prosjekt

Legg innLagt inn:21 jul 2010 21:59
av erling
Hmm, var jeg som byttet motor i denne :P

Re: Helland's Mr2 mk2 prosjekt

Legg innLagt inn:22 jul 2010 07:27
av Andreazz
Bruker MR2 gjengen de samme kvinnfolkene å eller? :lol:

Men prosjektet ser bra ut det! Ingen problem å bygge om, når det er så mange og dyktige MR2 turbokonvertering eksperter som det er her på forumet :D

Re: Helland's Mr2 mk2 prosjekt

Legg innLagt inn:23 aug 2010 21:16
av Helland
Har fått på di nye felgene nå, synes det ble mye bedre enn dem forrige :)
Og ikke minst gen 3 turbo motor! Bilen går ufattelig mye bedre :D

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Re: Helland's Mr2 mk2 prosjekt

Legg innLagt inn:23 aug 2010 21:48
av predator
Gjorde seg med de felgene ja :)
Men hvorfor 3.gen motor? Når det til nå ikke er en eneste godkjent med denne motoren? (Ser bort fra tråden her på forumet som enda ikke starter av tråden har kommet med hpndfaste bevis)
Villa heller gått for gen 2. Men vil tro du merker STOR forskjell fra GTI motoren ja :mrgreen:

Re: Helland's Mr2 mk2 prosjekt

Legg innLagt inn:23 aug 2010 21:54
av Toms_3S-GTE
Gjorde seg med de felgene ja
Men hvorfor 3.gen motor? Når det til nå ikke er en eneste godkjent med denne motoren? (Ser bort fra tråden her på forumet som enda ikke starter av tråden har kommet med hpndfaste bevis)
Villa heller gått for gen 2. Men vil tro du merker STOR forskjell fra GTI motoren ja
Biler ser definitivt bra ut, men er det virkelig ikke en eneste bil her i landet godkjent med rev.3 motoren? Ikke engang orginale turbobiler som har fått seg nytt hjerte?

Beklager at jeg "stjeler" tråden din litt, men dette er noe jeg virkelig ønsker å få svar på da jeg vurderer sterkt å bygge om min 91 turbo til rev 3.

Re: Helland's Mr2 mk2 prosjekt

Legg innLagt inn:24 aug 2010 06:10
av lasse
predator skrev:Gjorde seg med de felgene ja :)
Men hvorfor 3.gen motor? Når det til nå ikke er en eneste godkjent med denne motoren? (Ser bort fra tråden her på forumet som enda ikke starter av tråden har kommet med hpndfaste bevis)
Villa heller gått for gen 2. Men vil tro du merker STOR forskjell fra GTI motoren ja :mrgreen:

Sorry for offtopic, men går minst to godkjente med 3 gen i Norge, en som er regga som 2gen 204hk, og en regga som 3gen 245hk :wink:
Og for alle som henger seg opp i at ting er godkjent, en bil som er godkjent som turbo er like forbanna ulovlig som en ikke godkjent om man trimmer...

Re: Helland's Mr2 mk2 prosjekt

Legg innLagt inn:24 aug 2010 10:37
av James
Nice! 8) Like felger som meg også ser det ut som :P

Re: Helland's Mr2 mk2 prosjekt

Legg innLagt inn:31 des 2012 14:56
av Helland
Veeeldig lenge siden jeg sist oppdaterte her, å mye har skjedd siden den gang :)
Etter motorbytte til turbo motor tenkte jeg at nå får det være karosseriet som skulle få litt oppussing.
Litt dumt når bilen nærmest ruster i fra deg :(

Startet med å fjerne den gamle vingen får og sveise igjen hull i bakskjermer. Da jeg synes 98+ vingen er mye finere
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Fikk også tak i nyere baklykter + senterplate. Samt en ny støtfanger, da den gamle var skadet.
Fjernet også den grillen som dekker eksosen.
Bilde
Bilde

Tok faktisk å maskerte baklyktene og lakket den svarte rammen rundt pga den var ikke like fin lenger.
Bilde
Bilde

Da jeg tok av støtfangeren fant jeg et par slike rust hull. Gadd ikke å ta bilde av alle. Klippet ut og sveiset i nytt stål bare.
Bilde

Turbo motorluke, var noe skadet så måtte til med noe sparkel :)
Bilde
Bilde
Bilde

Har nå fått på en uorginal 98+ spoiler, di orginale koster mange tusen jo! :shock:
Bilde
Fikk også tak i en ny koffertluke til den nye spoilern, men har desverre ikke bilde av det.

Så var det å begynne på kanalene siden det hva komt hull i disse.
Av med den på den ene siden, noe oppspist på den ivenndige kanalen også desverre.
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
sandblåst og sveiset i nye deler til den innvendige samt på med den ytterstedel. Gjorde det samme på den andre siden også.
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Ny Walbro bensinpumpe måtte til!
Ut med bensin tanken
Bilde
Den gamle pumpa
Bilde
Og den nye :)
Bilde
Bilde