TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• NY Dynamo lader ikke! [NÃ¥ lader den] ;)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #367551  av predator

Godt å høre du fann ut av det da.. :)
 #367554  av FireWalk

inzane2012 skrev:roguemotorsport selger overhalte dynamoer til en ganske hyggelig pris, du kan jo høre med di og :)
De har bare til MR2 GTI. Jeg må ha for MR2 Turbo, som har en litt annen brakett, samt er 100 ampere og ikke 70 ampere slik som GTIen har. :)
Men ko racing kunne få tak i innen 3 dager. Med Twosrus tok det flere uker før de kunne få inn noe. Men de skulle ringe fra Fylling Elektromaskin i morgen når de hadde fått sjekket ang byttedynamo og om de kan få tak i så får jeg se hva jeg finner på. Får de tak i rimelig og fort så tar jeg en der, hvis ikke blir det vel fra KO racing. :)
 #367567  av inzane2012

FireWalk skrev:
inzane2012 skrev:roguemotorsport selger overhalte dynamoer til en ganske hyggelig pris, du kan jo høre med di og :)
De har bare til MR2 GTI. Jeg må ha for MR2 Turbo, som har en litt annen brakett, samt er 100 ampere og ikke 70 ampere slik som GTIen har. :)
Men ko racing kunne få tak i innen 3 dager. Med Twosrus tok det flere uker før de kunne få inn noe. Men de skulle ringe fra Fylling Elektromaskin i morgen når de hadde fått sjekket ang byttedynamo og om de kan få tak i så får jeg se hva jeg finner på. Får de tak i rimelig og fort så tar jeg en der, hvis ikke blir det vel fra KO racing. :)
åja, såg det nå ja di bare hadde til GTi, men at di bare er 70 amp stemmer ikke helt da, min dynamo er 100amp ;)
om alt skulle skjære seg så får du heller stikke innom toyota, di har en ganske hyggelig pris på en NY dynamo ;) ;)
 #367572  av bose

Hvis de har bytta børster og lager i dynamohuset, så er det vel strengt talt ikke stort annet enn regulatoren som kan ta kvelden.. Kan vel kanskje tenkes at den tokk kvelden når du kobla det opp feil?

Regulator til den dynamoen din burde være grei skuring å få tak i...
 #367575  av FireWalk

bose skrev:Hvis de har bytta børster og lager i dynamohuset, så er det vel strengt talt ikke stort annet enn regulatoren som kan ta kvelden.. Kan vel kanskje tenkes at den tokk kvelden når du kobla det opp feil?

Regulator til den dynamoen din burde være grei skuring å få tak i...
Tenkte det jeg og.. men så jo at de "prøvde" seg frem på kontaktene de også når de koblet inn. Er jo 3 pinner og 12v på to av dem. Er det 12v ut på pinnen som går til batterilampen? Eller er det jord? slik jeg har forstått det går det 12v ut også kuttes strømmen ut når dynamo lader? eller tar jeg helt feil?
 #367581  av FireWalk

bose skrev:Det ser du i skjemaet du har finni ;)
Der ser det jo ut til at det går 12v tenningstrøm (+) via tenningslampen til dynamo da.. men det kan jo ikke stemme. Må jo gå fra dynamoen TIL ladelampa? Iogmed at tenningslampen slukker når dynamo lader.. :)
 #367805  av -magnus-

Jo skjema stemmer! Ladelampen blir jordet i dynamoen med tenning på. Når motor startes og dynamo begynner å lade gir den 12V til ladelampen. Dermed får ikke lampen jord lenger og slukker. :)
 #367809  av FireWalk

Da er jeg med. Har bestilt meg ny dynamo fra USA nå. Halve prisen. I tillegg blir det ny byttedynamo fra fylling elektromaskin nåda (men ubekreftet leveringstid). Så da har jeg 2 dynamoer på vei. Ble så drittlei at nå skal jeg være sikker på at jeg får en som virker... :D
 #367829  av ad92

Da er jeg med. Har bestilt meg ny dynamo fra USA nå. Halve prisen. I tillegg blir det ny byttedynamo fra fylling elektromaskin nåda (men ubekreftet leveringstid). Så da har jeg 2 dynamoer på vei. Ble så drittlei at nå skal jeg være sikker på at jeg får en som virker... :D
haha føler virkelig med deg!! litt synd at rettebilen blir stående i slike fineværs dager som vi hadde her i åleby idag :D
 #367831  av FireWalk

ad92 skrev:
haha føler virkelig med deg!! litt synd at rettebilen blir stående i slike fineværs dager som vi hadde her i åleby idag :D
Ja bare gni det inn.. :mrgreen:
 #368167  av FireWalk

Får ikke tid til mye bilskruing når man jobber 12 timer hver dag og atpåtil må på kurs i helgen.. :\ Men har iallefall funnet tid til å sette inn dynamoen nåda. Og den funker. Fant forøvrig ut at kretsen til ladelampa MÅ være sluttet for at den skal lade. Tok ut instrumentpanelet og da sluttet den å lade... :)

Når det er sagt så har jeg nå plutselig TO dynamoer snart.. har en NY dynamo på vei som jeg bestilte. Dagen etter ringte de fra Fylling elektromaskin og sa de hadde fått tak i deler likevel.

Som on noen er keen på en ny og ubrukt 100 amp dynamo så si ifra.. :)
 #368301  av -magnus-

Så bra at det ordna seg! :D Og ja, dynamoen MÅ ha strøm for å begynne å lade. Derfor er det lurt å jorde ladelampen for å se at pæren ikke er defekt når man feilsøker ladeproblemer. :)