TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Effektanlegg til mk2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#46927  av erling

Har fått opptak av min bil når jeg kjørte autoslalom, men det er et analogt kamera og da må jeg vel ha tv-kort. Kjøper du et til meg turboman? :wink: Ellers blir jeg å finne i Arendal om noen uker. :)
Pål skrev:Er det ikke sånn at singel tut gir friere eksos, og dermed mer økning av effekt, siden eksosen bare trenger å gå EN vei? comments?
Får finere flow med en tut enn når et rør skal deles til 2. Eksosen har det best når den har jevn fart gjennom ett rør, og slipper å dele seg rundt i hytt å pine.

#46939  av turboman

erling skrev:Har fått opptak av min bil når jeg kjørte autoslalom, men det er et analogt kamera og da må jeg vel ha tv-kort. Kjøper du et til meg turboman? :wink: Ellers blir jeg å finne i Arendal om noen uker. :)

.
hehe... kanskje vi skulle starte kronerulling, så vi får høre lyden på bilen din??

...eller kanskje vi bare skal ta ditt ord for at lyden ble fin.

:)

#47385  av kake

chris skrev:
kake skrev:Torshov bilrekvisita er forhandler av Supersprint, og de har jo dette anlegget til MK2:

http://www.supersprint.com/a_prodotti.a ... lo=toymr21

Med et rør (eller er det racecat?) som erstatter caten.

Ser bra ut syntes jeg, og tror ikke det koster skjorta heller. Skulle ønske noen hadde erfaringer med det, vurderer det selv oxo :)
Det der så jo stilig ut. Lurer på åssen lyden er av det, og hvilken effekt og respons det gir.
Fikk svar fra en eier som hadde det på mr2'en han hadde før,

"
Hallo!!
Det er bare å handle. Effekten ble noe bedre ved høye turtall, men bare lyden er verdt penga. Veit ikke helt åssen jeg skal beskrive den, men den var lissom skarp og grov på en gang. Den hørtes no helsikes sint ut i hvertfall. Vil anbefale at du investerer i k&n luftfilter også. Da høres det ut som motoren glefser etter deg når du ruser`n.

Hilsen Stian.
"
Vedlegg
Cat-erstatter.
Cat-erstatter.
660602.jpg (13.41 kiB) Vist 2414 ganger
Anlegget.
Anlegget.
660905.jpg (12.51 kiB) Vist 2414 ganger

#47412  av Zerpent

Hva er prisen på det Kake?

#47428  av kake

Lurer jeg også, har ikke fått noe svar ennå fra Torshov.

http://www.torshovbil.no/

#47441  av FireWalk

Jeg får mitt effektanlegg kommende Lørdag!!! gleder meg som en UNGE!!! men ikke noe ferdiglaga greie på meg.. blir for dyrt.. rundt 7-8000 kr for de billigste jeg har sett.. og det gidder jeg ikke. En kamerat som tilfeldigvis er bilmekaniker tilbydte seg å lage et til meg av løse deler. Blir blir 2400 kr i deler... 1000 kr for rør, potte osv.. og 1400 kr for 2 stk krummede doble enderør. Så det er jo hovedsakelig DE som koster. Men det skal jo ikke bare høres bra ut, det skal SE bra ut også :-) + han får 6-700 kr for arbeidet.. (tar jo noen timer og sveise og styr.. ) Da blir det ikke 2 potter på meg, men 1 stor potte, med rør til eksos på begge sider. Han mente på det ville gi ganske mye lyd.. og effekten bør bli litt bedre også..

#47446  av turboman

FireWalk, håper du har mulighet til å legge ut bilde og video??

Blir spennende å høre både lyden, og å se åssen det blir seende ut etterpå!

#47451  av FireWalk

Han mente det ville bli sinnsykt grom lyd. Jeg savner den brummende dype lyden på lave turtall.. på høyt turtall er det helt greit.. men på lave turtall høres jo bilen ut som en hvilken som helst vanlig bil for å overdrive litt.. Det er en corvette i byen her som driver og cruiser rundt.. jeg ble tilfeldigvis kjent med ho som kjører den.. det er faren sin bil, og i forgårs satt jeg på en tur... motoren er jo fremme.. men all lyden kommer jo bakfra... pga et vanvittig eksos anlegg der.. sinnsykt grom lyd... det er den lyden jeg gjerne skulle hatt :-) og nå får jeg den forhåpentligvis. jeg mener at når man har en ordentlig sportsbil (som MR2 jo er) så bør den høres ut som en sportsbil også! :)

Jeg skal legge ut bilder og video når dette er gjort :) fikk meg DV kamera for noen dager siden faktisk, så da skal jeg legge ut en videosnutt dere kan hente ned... :-)
så om det er flere som vil ha seg effekt anlegg så er det bare å komme til Ålesund, er sikker på at han bygger til de som betaler det han skal ha.. :-) under 3000 for et rått effekt anlegg er jo bare latterlig billig egentlig! :-)

#47456  av turboman

FireWalk skrev: jeg mener at når man har en ordentlig sportsbil (som MR2 jo er) så bør den høres ut som en sportsbil også! :)

Kunne ikke vært mer enig.. skal vel kanskje litt til at det blir like god lyd som i en Corvette, som det vel er V8'er i, men...

savner også litt dypere brumming på lavt turtall, iallefall.

Håper det blir bra, gleder meg til å se åssen det blir!

:D
Sist redigert av turboman den 30 mai 2004 22:31, redigert 1 gang totalt.

#47463  av spkstrp

hehe... å håpe på samme lyden som i en vette er nok noe optimistisk :D Men håper lyden blir bra ;) !

#47490  av FireWalk

hehe.. blir nok neppe corvettelyd av den, men det jeg mente var at jeg savner den dype brummende lyden.. de fleste anleggene jeg har sett har 2 potter.. dette har jo bare en.. og det var vist den største potten som han kunne få plass til der.. så da burde lyden bli dereter... :-)
dere får smøre dere med tolmodighet, så kommer videoen i slutten av kommende helg :-)

#48159  av The Doctor

Jeg kjøpte meg Apexi N1( Ett utblås) på Turbon min.. Trykket økte ganske greit tror jeg.. Nok til at jeg fikk fuel cut nesten med en gang.. Brommma bra også synes jeg.. Kjempe førnoyd.. 8)
 #48770  av [BHS]paladin

Alle hvet at 2 rør ut er et musst................ et rør ser pinglete man misster liksom noe av den ferari mektige looken. Men det som er helt klart er at Zuzuka 5" twin pipe er besst. Lyden er slik at det risster i bakken når du kjører på tommgang og det høres ut som et villdyr når du drar turtallet. Jeg har det ikke men så en mr2 som hadde det og jeg gikk nessten i bakken..............tenkte på det effektanlegget i flere uker etterpå. Ps Racing catalysator rox big time og jeg har det men hvet ikke hvor mye hk det gir, men lyd gir det v.