Side 2 av 18
Re: Petters MR2 Mk2(Noen som har en spoiler og selge?)
Legg innLagt inn:28 sep 2010 18:09
av inzane2012
MRPETTER skrev:Tror nok det blir en god del mer lyd, men det er bare tøft 
hehe, det er bare noe du sier nå, etter å ha kjørt med det sånn i 2-3 mnd så blir di sikkert drit lei av den konstante duren fra dekka og vinden

Re: Petters MR2 Mk2(Noen som har en spoiler og selge?)
Legg innLagt inn:28 sep 2010 20:34
av MRPETTER
Re: Petters MR2 Mk2
Legg innLagt inn:31 okt 2010 11:56
av MRPETTER
Har ikke skjedd så altfor mye her nå, men kan ta en liten update: )
Har pratet en del med Markus om motor, og jeg ender nok kansje opp med å kjøpe motor av han: ) men har flere motorer på hand, så tar meg god tid for og se hva som lønner seg: )
Ellers har jeg kjøpt en PWR aluminiums radiator av Morten, men har ikke hentet den enda:)
Har også kjøpt en 98+ vinge : )
I posten kommer straks:
- Intercooler(Skal monteres i bagasjerommet)
- Oljekjøler
- Fuelcell
- Titanium tauekroker
- Oil catch tank
- Swirl pot
Grunnen til at jeg kjøper dette først er fordi jeg må sveise fast og lage oppheng til disse delene før bilen blir sendt avgårde på lakkering: )
Også tok Lasse turen oppover for noen uker siden og hjalp meg med å valse hjulbuene bak: )
Har også kjøpt en del metall og aluminium for og lage: Bagasjerom, plate under radiator for bedre air-flow under bilen og for fjerning av lister, bensinlokket og blinklysene i framskjermene: )
Bilder kommer
Re: Petters MR2 Mk2
Legg innLagt inn:31 okt 2010 14:39
av john_e
Ser ut til at det blir en skikkelig bil
Hva med å dra en stor luftkanal fra framfangeren, gjennom radiatoren og opp av panseret?
Da går airflowen fortsatt inn i radiatoren, men ut oppå bilen, så det blir vacuum under. (Så det på en time attack mr2

)
Følger med

Håper du tar masse bilder underveis

Re: Petters MR2 Mk2
Legg innLagt inn:31 okt 2010 16:32
av MRPETTER
Re: Petters MR2 Mk2
Legg innLagt inn:31 okt 2010 20:41
av Toms_3S-GTE
Re: Petters MR2 Mk2
Legg innLagt inn:31 okt 2010 21:43
av john_e
Re: Petters MR2 Mk2
Legg innLagt inn:01 nov 2010 00:17
av inzane2012
Re: Petters MR2 Mk2
Legg innLagt inn:01 nov 2010 16:28
av Toms_3S-GTE
du tenker på undersiden av bilen nå sant? mr2'n har jo i for seg "flat underbody panels" orginalt da, er vel 4 plater til sammen fra fronten og bak til motoren, men helt flatt bør det vel ikke vere, best er å få lagd til en skikkelig diffuser fremme og venturi kanaler bak...
Tenker på noe lignende dette:

Underbody panels skal ikke være helt flate nei. De skal faktisk være høyere midt under bilen enn de er ved dekkene for å ha mest mulig effekt. Og diffuser og venturier sier vel seg selv når man først bygger underbodtpanels.
Re: Petters MR2 Mk2
Legg innLagt inn:01 nov 2010 21:56
av inzane2012
hadde vert rått med noe sånt noe ja, i børsta alu eller noe sånt

karbon blir nok for dyrt og glassfiber er vel ikke holdbart nok..
Re: Petters MR2 Mk2
Legg innLagt inn:01 nov 2010 23:38
av Andrepedersen
inzane2012 skrev:hadde vert rått med noe sånt noe ja, i børsta alu eller noe sånt
karbon blir nok for dyrt og glassfiber er vel ikke holdbart nok..
Børsta alu hadde også vært dyrt !
Re: Petters MR2 Mk2
Legg innLagt inn:01 nov 2010 23:50
av Toms_3S-GTE
Glassfiber burde da holde, og sprekker det er det jo bare å fikse det

Børsta aluminium kan man lage selv, så det er ikke dyrere enn aluminiumen selv

Re: Petters MR2 Mk2
Legg innLagt inn:02 nov 2010 09:44
av ad92
mad psi selger jo rear diffuser laget til mr2

Er vell ikke store poenget å ha en uten å ha gjort ting skikkelig på undersiden da. Og man må jo lage det til slik at dem går an å ta av uten å måtte kappe vekk hele dritten
Er vell en smule upraktisk og unødvendig på en bil som skal brukes mer en på banetreff og søndagsturer. Pluss, man børr ha peiling på hva man gjør på når man lager til, tror ikke aerodynamikk er bare bare

Re: Petters MR2 Mk2
Legg innLagt inn:02 nov 2010 19:26
av john_e
ad92 skrev:Er vell en smule upraktisk og unødvendig på en bil som skal brukes mer en på banetreff og søndagsturer. Pluss, man børr ha peiling på hva man gjør på når man lager til, tror ikke aerodynamikk er bare bare 
Upraktisk er det nå med styling også, men er det noe hinder?

Skal du ha deg praktisk bil kjøper du en stasjonsvogn... Mr2
skal være underholdende
For å si noe om hvor viktig aero faktisk er, så begynner det å vibrere i forstillinga når man passerer 100 uten å ha på plastdekslene rundt framhjulene. Så du får tro hva du vil, men det er faktisk en big deal

Re: Petters MR2 Mk2
Legg innLagt inn:02 nov 2010 21:33
av MRPETTER