TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mr2 proskjekt! ombygging til turbo..

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #374041  av mr2wide

Her er litt flerer bilder av bilen som eg hadde liggende;)
Vedlegg
DSCN0212.JPG
DSCN0212.JPG (256.32 kiB) Vist 1895 ganger
DSCN0220.JPG
DSCN0220.JPG (175.6 kiB) Vist 1895 ganger
DSCN0224.JPG
DSCN0224.JPG (168.51 kiB) Vist 1895 ganger
 #374044  av mr2wide

mr2storbrua skrev::!: Er den ikke førstegangsregistrert i Norge enda? Da må du for all del ikke registrere den med 3S-GE først dersom du har planer om å godkjenne med 3S-GTE!!! :!:
Statusendringsbruksfradraget regnes nemlig fra når bilen er førstegangsregistrert i Norge, ikke når den ble tatt inn i Norge, eller registrert i et annet land. Dersom du derimot førstegangsregistrerer en i Norge som har vært registrert i et annet land i en del år (husker ikke hvor mange, men trenger ihvertfall ikke være mer enn 10 år), så får du opptil 80% bruksfradrag. Derfor vil det være billigst for deg å førstegangsregistrere med turbomotor dersom du har tenkt å få dette inn i vognkortet.

Bruk denne kalkulatoren for å se tollavgift for førstegangsregistrering: http://www.toll.no/templates_TAD/Regist ... anguage=no

Og bruk denne kalkulatoren for å se tollavgift for statusendring: http://www.toll.no/templates_TAD/Change ... anguage=no

Førstegangsregistreingsavgift for 3S-GE når f.gangsreg i utland 1.jan 1992 (ca.) = 32 779,00 NOK
Førstegangsregistreingsavgift for 3S-GTE når f.gangsreg i utland 1.jan 1992 (ca.) = 55 850,00 NOK
Tilleggsavgift for statusendring fra 3S-GE til 3S-GTE ved f.gangsreg i Norge 1.jan 2010 (ca.) =115 355,00 NOK

Dersom du først registrerer den med N/A-motor og deretter godkjenner med turbo, må du altså betale ca 32779+115355=148134 NOK tilsammen i tollavgifter, mot 55850 NOK. Sparer nesten 100k NOK, det er mye trimming det :wink:
Etter litt tnking har eg vel funnet ut at det kanskje er likså greit å kjøpe en registrert gti som har vert i nårge lengre enn 10 år;)
Så tar eg alt i fra den bilen som eg har i garasjen, da blir veien til å få godkjent turbomotor litt kotere og en del billigere, eg får tross alt en ganske bra gti bil for 55 tusen.

Eller hva tenker folk om det?
kim
 #374820  av mr2wide

Nå har stemplene komt og eg er på leit etter Akslinger og Nav til en 2 gen turbo motor:P
Om det er nåken som vil selge er det bare å skrike ut;)
 #374827  av James

har asklinger og nav til GTi...men da er vel du like langt :roll:
 #377684  av mr2wide

Skarholm skrev:
mr2wide skrev:ja;)
kan bli bra denne her har jeg tro på. Var det ikke mye karosseri arbeid å gjøre på den da?
kommer til å følge med på denne bilen :wink:
ikkje så mye;)
 #377687  av mr2wide

mr2wide skrev:
Skarholm skrev:
mr2wide skrev:ja;)
kan bli bra denne her har jeg tro på. Var det ikke mye karosseri arbeid å gjøre på den da?
kommer til å følge med på denne bilen :wink:
små jobber igjen å gjøre, litt små plukk men det går helt fint;)
så må vi få på plass motoren så begynner det å komme seg;)
 #377688  av mr2wide

ad92 skrev:Ser bra ut dette :D Ferdig til våren nåda?

kanskje flytte den til prosjekt delen av forumet?
God ide;)
håper på at eg blir ferdig til våren jah;)