Side 2 av 3
Re: Soarer- powerdrift
Legg innLagt inn:26 feb 2011 16:20
av 1JZ-GTE
satser på et holbart system med HKS fuel rail, 650cc dyser, SARD 265l/h pumpe, bedre filter, og SARD bensintrykkreg. Da får jeg litt å gå på med tanke på senere utvikling også.. Noen som har noe erfaring med å bruke Fittings Of Norway?
Re: Soarer- powerdrift
Legg innLagt inn:26 feb 2011 16:22
av ErikG
F.o.N. er bra det, ellers kan du også bruke maxam-tuning som jeg har gjort på fittings. Er det en programerbar motorstyring du har så må du huske og remappe når du gjør endringer.
Re: Soarer- powerdrift
Legg innLagt inn:26 feb 2011 17:19
av 1JZ-GTE
ErikG skrev:F.o.N. er bra det, ellers kan du også bruke maxam-tuning som jeg har gjort på fittings. Er det en programerbar motorstyring du har så må du huske og remappe når du gjør endringer.
Ja, regner med at den er programmerbar.. men det vet jeg ikke helt sikkert, ska på verkstedet etterpå å sjekke litt på den styringa der og muligens ta noen bilder:)
Takk for tips og hjelp
Re: Soarer- powerdrift
Legg innLagt inn:26 feb 2011 18:21
av 1JZ-GTE
fordeler/ulemper ved å mappe på E85?
Re: Soarer- powerdrift
Legg innLagt inn:26 feb 2011 20:04
av Supramk3turbo
Fordeler, motoren går mye kaldere. Kaldere forbrenning, lettere å ta ut effekt i forhold til vanlig bensin/ Snillere tenning.
Ulemper. Du trenger mye mere suppe. Noen har hatt problemer med motoren etter konvertering til e85, antydninger til korrosjon/rust i sylindervegger og andre steder. Men dette kan jeg ikke bekrefte at er tilefelle eller ikke.

Re: Soarer- powerdrift
Legg innLagt inn:26 feb 2011 20:48
av 1JZ-GTE
er det jeg også har hørt! korrosjon er jo ikke noe kult å få.. Tror det blir bensin først med det oppsettet jeg får nå, også bare mapper jeg dette og ser om jeg blir fornøyd med resultatet!
Vil gjerne bruke litt penger på å få mappet dette så nøyaktig som mulig, og lurer på hvem som er best i Oslo/Akershus området på dette..?
Re: Soarer- powerdrift
Legg innLagt inn:26 feb 2011 20:59
av Supramk3turbo
Jeg tror nok den beste du kan velge er christer halvorsen i PBC auto, både jeg og flere på forumet er vel fornøyd med han

Re: Soarer- powerdrift
Legg innLagt inn:26 feb 2011 21:05
av ErikG
Jeg har bilen min hos christer nå så får se hva han får til. Han var i Abu Dhabi å mappet bilen Fredric Aasbø vant FormulaD løp med denne uka. Han holder til like ved Vålerbanen, men mapper i Drammen eller Oslo.
Re: Soarer- powerdrift
Legg innLagt inn:27 feb 2011 15:40
av 1JZ-GTE
Da satser jeg på at han klarer å mappe dette sånn passe bra da:) Noen som veit hva han tar i timen?
Re: Soarer- powerdrift
Legg innLagt inn:27 feb 2011 15:58
av ErikG
Re: Soarer- powerdrift
Legg innLagt inn:10 mar 2011 18:11
av 1JZ-GTE
Da var fuel rail, 650cc dyser, nye plugger, alt av bensinslanger(E85) og AN koblinger og snart ny pumpe i boks! Ny clutch på vei inn+ Ny olje på kasse og diff;)
stor takk til GH Fittings på Sofiemyr for veiledning!
Disse pluggene er absolutt å anbefale! veldig fornøyd!
(NGK BKR7EIX)
Neste blir å få "åpnet" eksosen litt..
Re: Soarer- powerdrift
Legg innLagt inn:10 mar 2011 18:50
av 1JZ-GTE
Lagde en kjapp løsning til kommende brytere og målere.. venter på bur osv med å lage en ordentlig dash;)
185863_10150142776275639_542735638_8555015_2795474_n.jpg (84.14 kiB) Vist 1469 ganger
Re: Soarer- powerdrift
Legg innLagt inn:14 mar 2011 21:32
av Radial
husk at orginal-snurrene gir seg MEGET raskt over 0,9-1 bar....type turbinhavari. særlig om du bruker uorginal downpipe/fjerner kat'n. Skjønner ikke at Mr Øksnevaad har klart å kjøre en sesong på 1,1 bar med sine, men han kjørte E85 - kan kanskje ha noe med saken å gjøre
Skaff deg en Supra MK4 pumpe til tanken med en gang

Det trenger du til de dysene der

Christer tar seg godt betalt for mapping, men samtidig er han ganske enerådene på markedet, og har nå fått sinnsykt mye erfaring med en haug av motorer
Lykke til!
Jeg er ikke ferdig før til sommer'n ett sted...alt for lat, huff

hahaha
Re: Soarer- powerdrift
Legg innLagt inn:04 apr 2011 12:18
av 1JZ-GTE
Da har kjerra fått no så inni helvete med rattutslag og ny clutch! Nå trenger jeg en batterikasse som e godkjent.. Så om noen har en liggende, eller har tips til hva jeg kan lage en av, så på forhånd takk!
Takker Tom Ole og Morten fra Japan Auto for helt konge oppfølging og hjelp!
Re: Soarer- powerdrift
Legg innLagt inn:04 apr 2011 14:22
av 1JZ-GTE
Også funnet ut at en god del av kontaktene til både dyser og plugghetter er gåene, særlig de to bakerste på plugghettene inn mot kupeen hvo det er varmest antar jeg. nå går den bare på 5 av sylinderene. Så tar en tur til Toyota i dag og ser hva dem har liggende av slikt, hvis ikke blir det non-kontakt løsning på alt;)
At dem ikke klarer å lage sånt i noe materiale som tåler varme...