Re: Interesse for organisasjon for reg. av JDM i Norge?
Legg innLagt inn:22 mai 2011 23:10
sindrejl skrev:Hmm, skal vi se. Hvor finner jeg en europeisk bil med 4-pots bremser foran, og ventilerte skiver rundt om? Åh, det finnes ikke sier du? Nei jøss. Lemper ut om ting de IKKE KAN, det er det de gjør. Jeg vedder på at alle japanske biler med mer hester enn 150 har bedre bremser enn resten av den norske bilparken.jimmydanny skrev:Jeg sitter selv med en RX7 FC, 1988-modell. Hva betaler jeg i delkasko i året? 6000. Det er ikke ille når den står på en 20-åring. De har så lite statistikk på JDM-biler, og sportslige japser generelt, at det du nevner er bullshit, no offence til deg altså.Helt korrekt, det er bullshit. Men der er også problemet, de kommer med bullshit hele tiden kun for å gjøre livet til et helvete for de som har interesse i japanske biler. Etatene kommer med nye påskudd hele tiden. Siste idiotiske jeg hørte fra dem var at "nei japanske biler har for dårlige bremser ?? til å brukes i norge". Godt at de ikke har sagt slikt til meg direkte for da hadde de fått hørt det
Det ligger ingenting i antall ulykker, FC er en billig japse, som ikke koster mye å kjøpe, koster lite å få registrert (28k for en 89 Turbo fra Tyskland, lav km-stand, dritbra kjøp). Det er SAE det står og faller på. Eller rettere sagt det norske lovverket.
Heter det ikke seg at du skal ligge på maks hester i registeret, på maks gass, og kunne bremse motoren mens du har maks gass? Klarer du det så er bremsene gode nok? Isåfall så er det få biler som skal stryke den.