Side 2 av 2

Legg innLagt inn:15 jun 2004 10:08
av CelicaTurbo
hm, før du opplevde dette problemet, var det da lys i alle varsellampene i dashen når du vridde om nøkkelen? Er jo mulig at du rett og slett ikke finner feilkoder pga at lyset ikke funger..

ellers, om du hadde kjørt og hentet Bjørni sin ECU kan ihvertfall det luke ut den feilkilden, selv om det egentlig er et lite skudd i mørket :?

Legg innLagt inn:15 jun 2004 10:21
av erik
hm, før du opplevde dette problemet, var det da lys i alle varsellampene i dashen når du vridde om nøkkelen? Er jo mulig at du rett og slett ikke finner feilkoder pga at lyset ikke funger..
om det var lys i alle varsel-lampene er jeg ikke sikker på, men det var flere enn det er nå.
ellers, om du hadde kjørt og hentet Bjørni sin ECU kan ihvertfall det luke ut den feilkilden, selv om det egentlig er et lite skudd i mørket
har sendt en pm til ham så får vi se. fortsettelse følger...

Legg innLagt inn:15 jun 2004 10:48
av Gossi
Velkommen uansett til forumet! Håper bilen starter snart. Husk å legge ut noen bilder da! Alltid moro å se andres biler. :D

Edit: Jeg kan ikke hjelpe deg med problemet, men kanskje Chris kan? :lol: :wink: 8)

Legg innLagt inn:15 jun 2004 20:02
av chris
Gossi skrev:Edit: Jeg kan ikke hjelpe deg med problemet, men kanskje Chris kan? :lol: :wink: 8)
hehehe, ja, jeg er jo så flink til sånt :D
forresten, mchowie er ennå dårligere mekaniker enn meg. :( :P

(men her var vi off topic igjen.. :roll: )

Legg innLagt inn:16 jun 2004 01:49
av Anders gullstein
Ta en telefon til Ramstad bil (skikkelig proffe Toyota mekanikere, tidligere importør av TRD) og forklar dem problemet, de kan kanskje komme med noen avgjørende tips. Synes det er rart at ikke motorlampa og det der ikke lyser i dashen.

Ramstad bil: 69 89 53 00

Legg innLagt inn:16 jun 2004 13:07
av erik
har fått låne styringsboks av bjørni - skal prøve den i kveld - får nesten håpe det er den lager problemer.

Legg innLagt inn:16 jun 2004 20:34
av Christian
Satt akkurat på http://www.mr2faq og søkte etter info om turtelleren, og kom over ett par karer som hadde hatt dårlig kontakt i pluggene inn på ecu, kan kanskje være så enkelt?

Legg innLagt inn:16 jun 2004 21:57
av 2fast4u
erik skrev:hei! jeg har nå vært den lykkelige eier av en mr2 2,0 gti 1991 modell i et halvt år. litt dumt å komme inn på dette forumet på denne måten, men den starter ikke lenger. kan noen hjelpe meg eventuelle kjente start problemer. det kommer ikke strøm fra tenningslås til startreleet.
Leste nettopp gjennom denne tråden, med mange gode tips og råd.
Tror ikke dette er noen ecu-feil.
Problemet beskrives slik at det ikke kommer strøm fra!! tenningslås til startrelè.
Da stiller jeg et spørsmål til Erik - har du spenning (strøm) inn på tenningslås ?
Beskrivelsen sier også at "(ingen andre varsellamper) og annet elektrisk ser ut til å virke."
Vanskelig å kunne si hva som er feil med så få opplysninger, men tror at du må begynne å leite etter feil mellom tenningslås og batteri.
:wink:

Legg innLagt inn:16 jun 2004 22:04
av CelicaTurbo
av en eller annen grunn oppfattet jeg at Erik fikk strøm fra tenningslåsen, men jeg ser nå at det ikke er tilfelle så er så klart 2fast sitt forslag ovenfor det mest sannsynlige ja :oops:

Legg innLagt inn:16 jun 2004 23:12
av erik
dårlig nytt: har lånt ecu av bjørni - og kan dermed konkludere med at det ikke er denne som er problemet.
Da stiller jeg et spørsmål til Erik - har du spenning (strøm) inn på tenningslås ?
Beskrivelsen sier også at "(ingen andre varsellamper) og annet elektrisk ser ut til å virke."
ja, ikke alltid lett å forklare seg ordentlig :D - prøver meg igjen: det er spenning inn på tenningslåsen, og det er spenning ut fra tenningslåsen når jeg vrir nøkkelen til start, men denne spenningen når ikke frem til startreleet. Når jeg skrev annet elektrisk ser ut til å virke er dette mindre interessante ting som vifte, lys, sentrallås o.l.

så det store spørsmålet er da hva styrestrømmen til startreleet går gjennom på veien fra tenningslåsen? kanskje det er på tide å få målt releene i sikringsboksen i motorrommet "ignition main relay" "circuit opening relay". Noen som vet hva som skjer om noen av disse tar kvelden, eller som evt. vet hvordan man måler dem?

eller beundrer jeg alles engasjement i saken - takker!