Side 2 av 8

Re: John's 91' MR2 - Modernisering

Legg innLagt inn:16 aug 2011 11:11
av Zepticon
Comfort+:
Med hensyn til dit spørgsmål om, hvordan Comfort er at arbejde med i forhold til Alcantara, så har jeg forespurgt i vores kvalitetsavd. Vi kjender ikke Alcantara helt så godt, som det lader til, at du gør i forhold til egenskaber, men vi kan i hvert tilfælde pointere, at vi ikke kjender til nogen kunder, der har brug for at dampe Comfort før bruk for at gjøre det mere blødt. Mange av vores kunder polstrer med Comfort også, hvor der er skarpere kanter og hjørner. Comfort er et meget blødt stykke stoff.
Jeg vil henvise deg til vores forhandler i Norge, Nevotex AS i Ørskog, Tlf. 70 27 37 70. De kan helt sikkert hjelpe deg med bestilling og fremsendelse av stoff.
Jeg håer dette hjelper deg i dit videre arbejde med at ompolstre din gamle bil;-)

Re: John's 91' MR2 - Modernisering

Legg innLagt inn:17 aug 2011 00:17
av john_e
magnesmurf skrev:Alcantara vet jeg at han jeg bestilte interiøret mitt fra også forhandler. ( http://www.lsc-interiors.co.uk )
Er sikkert mulig å bestille løs alcanatra fra ham, evt formklippet eller hele interiørdeler til mr2en.

Har forresten et sort midshipemblem liggende. Nytt og ubrukt hvis du interessert. Var noe jeg fikk feil da jeg bestilte mitt blå.
PM sendt! :)
Zepticon skrev:Comfort+:
Med hensyn til dit spørgsmål om, hvordan Comfort er at arbejde med i forhold til Alcantara, så har jeg forespurgt i vores kvalitetsavd. Vi kjender ikke Alcantara helt så godt, som det lader til, at du gør i forhold til egenskaber, men vi kan i hvert tilfælde pointere, at vi ikke kjender til nogen kunder, der har brug for at dampe Comfort før bruk for at gjøre det mere blødt. Mange av vores kunder polstrer med Comfort også, hvor der er skarpere kanter og hjørner. Comfort er et meget blødt stykke stoff.
Jeg vil henvise deg til vores forhandler i Norge, Nevotex AS i Ørskog, Tlf. 70 27 37 70. De kan helt sikkert hjelpe deg med bestilling og fremsendelse av stoff.
Jeg håer dette hjelper deg i dit videre arbejde med at ompolstre din gamle bil;-)
Takk! :D

Re: John's 91' MR2 - Modernisering

Legg innLagt inn:17 aug 2011 15:37
av ad92
Har kjikket mye på dette jeg og, skal trekke om til nyåret :) Kan vell trekke opp min bil i samme slengen du`? :lol:

Re: John's 91' MR2 - Modernisering

Legg innLagt inn:17 aug 2011 16:01
av Zepticon
john_e skrev:
Zepticon skrev:Comfort+:
Med hensyn til dit spørgsmål om, hvordan Comfort er at arbejde med i forhold til Alcantara, så har jeg forespurgt i vores kvalitetsavd. Vi kjender ikke Alcantara helt så godt, som det lader til, at du gør i forhold til egenskaber, men vi kan i hvert tilfælde pointere, at vi ikke kjender til nogen kunder, der har brug for at dampe Comfort før bruk for at gjøre det mere blødt. Mange av vores kunder polstrer med Comfort også, hvor der er skarpere kanter og hjørner. Comfort er et meget blødt stykke stoff.
Jeg vil henvise deg til vores forhandler i Norge, Nevotex AS i Ørskog, Tlf. 70 27 37 70. De kan helt sikkert hjelpe deg med bestilling og fremsendelse av stoff.
Jeg håer dette hjelper deg i dit videre arbejde med at ompolstre din gamle bil;-)
Takk! :D
Inget problem :D Du er ikke den første som er inne på tanken med Alcantara :D
Helt siden jeg så en Gallardo med grått alcantarainteriør har jeg vært forelsket i det :lol:

Du kan forresten få lov å sende på meg en PM når du starter med å trekke om så kan jeg komme en tur å se på hvordan du gjør det og hvor bra det blir. Nå som jeg har fått ny og sintere motor i gammle 626en så blir den å oppgraderes med Alcantara/comfort+/"jukse alcantara".

Re: John's 91' MR2 - Modernisering

Legg innLagt inn:17 aug 2011 20:24
av john_e
ad92 skrev:Har kjikket mye på dette jeg og, skal trekke om til nyåret :) Kan vell trekke opp min bil i samme slengen du`? :lol:
Er virkelig en oppgradering med nytt og eksklusivt interiør ja ;) men tror jeg har nok utfordring med å trekke opp mitt eget :mrgreen:
Zepticon skrev: Inget problem :D Du er ikke den første som er inne på tanken med Alcantara :D
Helt siden jeg så en Gallardo med grått alcantarainteriør har jeg vært forelsket i det :lol:

Du kan forresten få lov å sende på meg en PM når du starter med å trekke om så kan jeg komme en tur å se på hvordan du gjør det og hvor bra det blir. Nå som jeg har fått ny og sintere motor i gammle 626en så blir den å oppgraderes med Alcantara/comfort+/"jukse alcantara".
Inspirasjonen kommer fra superbiler her også :D

Er jo nesten mest morro å trekke det opp selv hvis man får ett Meget resultat også :)
Ja, kan sende en PM når jeg begynner med å trekke interiøret :D

Prøver meg på noen spesialsømmer på rattet jeg har nå. Tester bare med noe jukse-alcantara og litt feil tråd nå da :)

Re: John's 91' MR2 - Modernisering

Legg innLagt inn:17 aug 2011 21:00
av john_e
Fikk gjort test nr.1 på rattet nå.
Brukte jukse-alcantara og tråd av 100% polyester.
IMG_3895.jpg
IMG_3895.jpg (904.07 kiB) Vist 1075 ganger
Tråden løsnet litt på ene enden pga. slurvete trådfestng, så kom ikke lengre før det begynte å løsne.

Til å være første test syns jeg det gikk ok. Fint å se hva som er problemområder og hva som bør forbedres.
Det går fort å sy den typen rattsøm også, men tror jeg går for en mer solid variant senere :)

Re: John's 91' MR2 - Modernisering

Legg innLagt inn:17 aug 2011 21:22
av EXS
ser ut som du kan dette..... gjort slike ting før?

Re: John's 91' MR2 - Modernisering

Legg innLagt inn:17 aug 2011 21:37
av john_e
Har hatt noen småprosjekter der jeg måtte sy litt. Det ene var en mopedsal i kunstskinn.

Trakk forresten opp lokket på oppbevaringsboksen i jukse-alcantara før en gang også:
IMG_2383.jpg
IMG_2383.jpg (561.86 kiB) Vist 1063 ganger
Hvis jeg får tak i Comfort+, skal jeg bruke det i steden. Vil jo ha ekte kvalitet når jeg først skal trekke alt :)

Re: John's 91' MR2 - Modernisering

Legg innLagt inn:18 aug 2011 17:08
av john_e
Ringte til stoffimportør i dag, og der ble det forklart hvor jeg kunne få tak i Comfort+, og litt info rundt andre stoffer som kunne brukes i bil.

Slitestyrke måles i Martindales.
Grensen for hard bruk, er fra 25.000 Martindale og oppover. Hard bruk tilsvarer godstolen eller bilen som bruker hver dag.

Fikk litt tips om hvilke andre mikrofibertekstiler som kunne brukes, deriblandt ett som het Vienna. Kostet visst noen hundrelapper pr.meter (40.000 Martindale slitestyrke)

"Jukse-alcantara" som jeg har brukt før klarer 30.000 Martindale, så det holder til hard bruk. Det som er usikkert er UV-tåligheten, så det må jeg spørre om.

Re: John's 91' MR2 - Modernisering

Legg innLagt inn:18 aug 2011 17:45
av Zepticon
john_e skrev:Ringte til stoffimportør i dag, og der ble det forklart hvor jeg kunne få tak i Comfort+, og litt info rundt andre stoffer som kunne brukes i bil.

Slitestyrke måles i Martindales.
Grensen for hard bruk, er fra 25.000 Martindale og oppover. Hard bruk tilsvarer godstolen eller bilen som bruker hver dag.

Fikk litt tips om hvilke andre mikrofibertekstiler som kunne brukes, deriblandt ett som het Vienna. Kostet visst noen hundrelapper pr.meter (40.000 Martindale slitestyrke)

"Jukse-alcantara" som jeg har brukt før klarer 30.000 Martindale, så det holder til hard bruk. Det som er usikkert er UV-tåligheten, så det må jeg spørre om.
Vienna virket jo som et bra alternativ da! Og i hvertfall i min bil der det bare førerstolen som blir brukt ofte, så da er det jo ikke noe stress å trekke opp denne igjen om 5-6 år dersom det ikke holder mål likevell. UV, og vhor godt det tåler varme generellt er vell en god ide, bli jo ganske varmt på dashbordet i sommersolen, spesielt om man har dempet hele bilen, da blir det bakerovn (trust me)

Re: John's 91' MR2 - Modernisering

Legg innLagt inn:20 aug 2011 01:48
av john_e
Zepticon skrev:
john_e skrev:Ringte til stoffimportør i dag, og der ble det forklart hvor jeg kunne få tak i Comfort+, og litt info rundt andre stoffer som kunne brukes i bil.

Slitestyrke måles i Martindales.
Grensen for hard bruk, er fra 25.000 Martindale og oppover. Hard bruk tilsvarer godstolen eller bilen som bruker hver dag.

Fikk litt tips om hvilke andre mikrofibertekstiler som kunne brukes, deriblandt ett som het Vienna. Kostet visst noen hundrelapper pr.meter (40.000 Martindale slitestyrke)

"Jukse-alcantara" som jeg har brukt før klarer 30.000 Martindale, så det holder til hard bruk. Det som er usikkert er UV-tåligheten, så det må jeg spørre om.
Vienna virket jo som et bra alternativ da! Og i hvertfall i min bil der det bare førerstolen som blir brukt ofte, så da er det jo ikke noe stress å trekke opp denne igjen om 5-6 år dersom det ikke holder mål likevell. UV, og vhor godt det tåler varme generellt er vell en god ide, bli jo ganske varmt på dashbordet i sommersolen, spesielt om man har dempet hele bilen, da blir det bakerovn (trust me)
Ja, Vienna er helt klart favoritten som skal testes først :)

Jeg må finne ut nøyaktig hva jeg trenger av lyddempingsmatriell, så jeg kan få noe gjort snart også.

Re: John's 91' MR2 - Modernisering

Legg innLagt inn:20 aug 2011 22:14
av john_e
Fikk ett flott brev i posten i dag :D
IMG_3897.JPG
IMG_3897.JPG (529.81 kiB) Vist 994 ganger
Takk til magnesmurf!

Re: John's 91' MR2 - Modernisering

Legg innLagt inn:21 aug 2011 00:39
av DanielJ
Tror dette kommer til å bli utrolig bra :)

Re: John's 91' MR2 - Modernisering

Legg innLagt inn:21 aug 2011 22:26
av john_e
DanielJ skrev:Tror dette kommer til å bli utrolig bra :)
Håper det ja! :)

I dag har jeg demontert mye karosseri for å ta tak i rustbeskyttelse, metallarbeid og småsveising. Blir godt med friskt metall snart!
Begynner å bli skikkelig gira på hellakkering også!
Har en del hakk og striper, pluss at det begynner å bli utrolig tynt i kantene på dører osv.
Kan se det som en mulighet til å legge en skikkelig dyp svartfarge med klarlakk.

Re: John's 91' MR2 - Modernisering

Legg innLagt inn:24 aug 2011 20:01
av john_e
Begynner å få rustfritt karosseri litt etter litt :D

Har gjort mye arbeid i hjulbuene bak.
Det blir en mye mer holdbar og pen sammenføyning av indre og yttre hjulbue. Bilder kommer..

Skal ikke tectylere bilen. Liker ikke egenskapene på lang sikt. Har sett stygge eksempler på fukt bak løst materiale :P
Tenker heller å finne ett superkjemikalie for rustbeskyttelse 8)