TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Lexus IS200 TTEsport (Er desverre solgt)

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #398780  av NarotiC

Bestilte dette fra TDI-PLC, men gjennom Eikens Bilstereo. QuiNlan her på forumet jobbet der.

Er ikke noe annet en potta med i pakken og et klistremerke 8)
Her har du et bilde.

Alt passet like godt på denne som den orginale potta :D
 #398790  av SupraJensen

Tusen takk for bilde, dette så helt lekkert ut 8) eneste som gjenstår er å høre lyden inreal :wink: så tenkte at d lille minitreffe vårest kunne være d siste infoen jeg trenger for å klare å bestemme meg. :wink:

du skjønner at eksosen jeg ville ha var Kazama 2 som ble laget av Prolex-UK, men dette er gått ut av produksjon, dermed trur jeg at HKS er veien å gå, da Greddy gurgler litt for mye. men så har jeg hørt at HKS Hi-Power har en resonans i mellomregisteret, ca 2-3k rpm. mens HKS Silent Hi-Power har det ikke pga denne utlagte "tarmen".

Men så kommer mitt store spørsmål, for jeg har tittet på HKS Hi-Power til IS300 og Supra, der følger det med et mellom stykke? fra bakpotte til downpipen? for jeg kunne tenkt meg et slikt catback eksos men med Silent potta. for jeg er redd for at d ikke blir rund lyd nok.
 #398829  av SupraJensen

da har jeg sotte og studert eksos kit på eksos kit.. sotte timesvis på youtube og har egentlig ikke blitt så mye mere klokere..

blir HKS eller Blueflame, siden dette er catback.
det er noe slikt jeg er ute etter, bare med silent potta bakerst:
Bilde

Lar dette seg gjøre? å er det noen som har formeninger om hva jeg kan bruke ifra silentpotta og framover til downpipe? evt om HI-Powerkitet leveres med dette mellomstykket?

har noen her hørt om Megan eksos? ser at dem har Grenrør og Downpipe til IS200/IS300.
 #398859  av Neo

flott bil, misunner deg veldig og savner dette.. solgte min for 3 år siden :(..

Men må si meg enig med andre her, du må ikke finne på og montere devil eyes.. det er og blir bmw stil, og det vil vi ikke ha på en lexus :wink: .. har jeg vært deg ville jeg sotet hoved og tåkelykter sorte og montert sorte LED tåke og baklys på den, passer fint med fargen på bilen din :) ..

så du har skrevet på lexus forumet, jeg kan iallefall si når det gjaldt min bil så bestilte jeg ett cat back system på ebay til 500 kr.. det var ett vannvittig bra anlegg med perfekt lyd på hele registeret, fikk virkelig frem 6'er lyden :twisted: .. jeg hadde mye lyd og film klipp av det men så ble hard disken øddelagt :/..

ser også at du er ute etter alu lister som er i sportsmodellen, søk opp justlexusis300parts på ebay.. han har ALT mulig :mrgreen: .. dørlister med blått lys er ikke og få tak i til is200 så lenge jeg ikke har gått glipp av noe, det er bare til is250,220d..
 #398863  av SupraJensen

Neo skrev:flott bil, misunner deg veldig og savner dette.. solgte min for 3 år siden :(..

Men må si meg enig med andre her, du må ikke finne på og montere devil eyes.. det er og blir bmw stil, og det vil vi ikke ha på en lexus :wink: .. har jeg vært deg ville jeg sotet hoved og tåkelykter sorte og montert sorte LED tåke og baklys på den, passer fint med fargen på bilen din :) ..

så du har skrevet på lexus forumet, jeg kan iallefall si når det gjaldt min bil så bestilte jeg ett cat back system på ebay til 500 kr.. det var ett vannvittig bra anlegg med perfekt lyd på hele registeret, fikk virkelig frem 6'er lyden :twisted: .. jeg hadde mye lyd og film klipp av det men så ble hard disken øddelagt :/..

ser også at du er ute etter alu lister som er i sportsmodellen, søk opp justlexusis300parts på ebay.. han har ALT mulig :mrgreen: .. dørlister med blått lys er ikke og få tak i til is200 så lenge jeg ikke har gått glipp av noe, det er bare til is250,220d..
Hei neo! satt akkurat å leita etter deg på forumet for å sende en pm ;) har lest igjennom din og glax sin proskjekt tråd for inspirasjon :wink: jeg personelig kan ikkje skjønne at du solgte en slik rå bil 8)
Ja jeg skjønner deg og andre, og så alle vet d, så har devileyes planene blitt skrotet! har tengt på mørke lykter rundt hele bilen ja, men har andre ting som "haster" mere :wink:

hvilken fabrikant brukte du til anlegget? jeg sliter å finne et catback som har den lyden jeg søker :P ja synd det med hardisken din! men hadde ikke du full pakke på din bil? grenrør og downpipe? TTE solgte disse dørlistene før.. men ja pr dags dato er det kun IS250 og IS220d som har dette, men som du vet, alt kan modifiseres 8) Ja jeg skal søke han opp på ebay, for lister og pedaler SKAL det være i en slik bil 8)
 #398864  av SupraJensen

Til alle som har kommentert det artige emblemet i grillen så kan jeg meddele at dette er plokket av grillen! og henger nå på kortavla over senga mi hær på Ørlande Hoved Flystasjon!
 #398894  av Neo

SupraJensen skrev:
Neo skrev:flott bil, misunner deg veldig og savner dette.. solgte min for 3 år siden :(..

Hei neo! satt akkurat å leita etter deg på forumet for å sende en pm ;) har lest igjennom din og glax sin proskjekt tråd for inspirasjon :wink: jeg personelig kan ikkje skjønne at du solgte en slik rå bil 8)
Ja jeg skjønner deg og andre, og så alle vet d, så har devileyes planene blitt skrotet! har tengt på mørke lykter rundt hele bilen ja, men har andre ting som "haster" mere :wink:

hvilken fabrikant brukte du til anlegget? jeg sliter å finne et catback som har den lyden jeg søker :P ja synd det med hardisken din! men hadde ikke du full pakke på din bil? grenrør og downpipe? TTE solgte disse dørlistene før.. men ja pr dags dato er det kun IS250 og IS220d som har dette, men som du vet, alt kan modifiseres 8) Ja jeg skal søke han opp på ebay, for lister og pedaler SKAL det være i en slik bil 8)
hehe nei det skjønner ikke jeg heller, men når man hadde ett mareritt av ett kvinnfolk som sakte men sikkert sugde pengene ut av deg så ble det slik.. dumt at jeg innså det etter den var solgt :(.. det var ingen fabrikant på det anlegget som jeg kunne se, stod ingenting på det.. skal prøve og lete det opp til deg :) ..

jeg satte først på catback ja, så kom grenrør og downpipe etterpå.. men etter 1 uke måtte jeg ta det av igjen siden bilen brukte 2-3 liter på mila, blir enda ikke klok på hvorfor.. så vil ikke anbefale det, galx monterte det også og han ble ikke plaget med det, forstå den som kan.. beklager stemmer det ja, tte har det men som det blir sagt dem er dyre.. men skal prøve og lete opp eksos til deg
 #398926  av SupraJensen

NarotiC skrev:TTE solgte dørlister med blått lys ja, men trur prisen var rundt 5000kr.
Jeg endte opp med "carbon look" dørlister.
Ja jeg skjønner nå at de er dyre, men da blir det orginale alu SPORT instegslister og pedaler :P
 #398928  av SupraJensen

hehe nei det skjønner ikke jeg heller, men når man hadde ett mareritt av ett kvinnfolk som sakte men sikkert sugde pengene ut av deg så ble det slik.. dumt at jeg innså det etter den var solgt :(.. det var ingen fabrikant på det anlegget som jeg kunne se, stod ingenting på det.. skal prøve og lete det opp til deg :) ..

jeg satte først på catback ja, så kom grenrør og downpipe etterpå.. men etter 1 uke måtte jeg ta det av igjen siden bilen brukte 2-3 liter på mila, blir enda ikke klok på hvorfor.. så vil ikke anbefale det, galx monterte det også og han ble ikke plaget med det, forstå den som kan.. beklager stemmer det ja, tte har det men som det blir sagt dem er dyre.. men skal prøve og lete opp eksos til deg
ja det er fort gjort når kvinnfolka kommer å skal ha sitt :P ingen fabrikant? hørtes litt merkelig ut, men finner nåk eksosen tilslutt, vil bare bli fornøyd me lyden :P
Har vudert grenrør og downpipe, men har sett på erfaringene deres (Noe og Glax) å kommer nåk til å vudere dette en stund. men jeg tenker at siden jeg har HKS styring istede for TTE shippen til kompressorkitet så mener jeg at bilen ikke skal bli berørt av dette med grenrør og downpipe? har du solgt downpipen og grenrøran?
 #399047  av Neo

SupraJensen skrev:

ja det er fort gjort når kvinnfolka kommer å skal ha sitt :P ingen fabrikant? hørtes litt merkelig ut, men finner nåk eksosen tilslutt, vil bare bli fornøyd me lyden :P
Har vudert grenrør og downpipe, men har sett på erfaringene deres (Noe og Glax) å kommer nåk til å vudere dette en stund. men jeg tenker at siden jeg har HKS styring istede for TTE shippen til kompressorkitet så mener jeg at bilen ikke skal bli berørt av dette med grenrør og downpipe? har du solgt downpipen og grenrøran?
skal se senere idag om jeg finner eksosen jeg hadde :) .. der er jeg litt usikker, men det er jo bare og prøve.. funker det så er det jo bare og ha det på :twisted: .. da snakker vi ekstrem lyd, jeg tror jeg har ett opptak av min bil med grenrør på, skal se om jeg finner det så kan du få høre :p.. jeg kastet det når jeg plukket det av, men jeg pg galx og en kompis av meg kjøpte hvert kit.. han har ikke montert det og blir aldri og skje, kan høre med han om han vil selge det.. men det må moddes så det passer :)
 #399051  av SupraJensen

skal se senere idag om jeg finner eksosen jeg hadde :) .. der er jeg litt usikker, men det er jo bare og prøve.. funker det så er det jo bare og ha det på :twisted: .. da snakker vi ekstrem lyd, jeg tror jeg har ett opptak av min bil med grenrør på, skal se om jeg finner det så kan du få høre :p.. jeg kastet det når jeg plukket det av, men jeg pg galx og en kompis av meg kjøpte hvert kit.. han har ikke montert det og blir aldri og skje, kan høre med han om han vil selge det.. men det må moddes så det passer :)
Jaok d hadde vært knall :wink: men kordan va lyden på Grenrøran osv? jeg tenker at vist jeg får kjøpe grenrør og downpipe så blir d org eksos enstund sånn at jeg kan få bestemt meg for bakpotte :)
jeg skjønner ikke hvorfor du kastet grenrøret og downpipen?! :O
hvor mye måtte moddes før dette passet på IS200? og hvilke pakninger brukte dere? også hvordan var effekten? :P
 #399252  av Neo

SupraJensen skrev:
Jaok d hadde vært knall :wink: men kordan va lyden på Grenrøran osv? jeg tenker at vist jeg får kjøpe grenrør og downpipe så blir d org eksos enstund sånn at jeg kan få bestemt meg for bakpotte :)
jeg skjønner ikke hvorfor du kastet grenrøret og downpipen?! :O
hvor mye måtte moddes før dette passet på IS200? og hvilke pakninger brukte dere? også hvordan var effekten? :P
lyden var helt råå, ubeskrivelig råå :twisted: .. spesielt når VVT-I'en slår inn, hehe nei du sier noe.. var forbandet at det ikke fungerte, så ble ene gjengemutteren for lamdasonden øddelagt også.. hvert hull må utformes, sett orginal manifold mot grenrørene og merk av.. jeg brukte orginale pakningene og litt eksosmasse så ble det bra, rørene til downpipen må også moddes litt siden det blir forskjell på lengdene, disse er jo egentli til IS300.. vet tdi-plc mener jeg selger grenrør til IS200 men de koster 500 pund :/.. effekten var merkbar dess høyere du kom på turtallet, dro godt avgårde..
 #399683  av Neo

heisann. har spurt kompisen min om grenrørene og downpipen.. nå husket jeg ikke pris da vi diskuterte dette over noen øl :wink: .. men han selger det gjerne, da vi kjøpte det betalte vi 2500 kr for det, skal høre hva han har tenkt
 #399706  av SupraJensen

Neo skrev:heisann. har spurt kompisen min om grenrørene og downpipen.. nå husket jeg ikke pris da vi diskuterte dette over noen øl :wink: .. men han selger det gjerne, da vi kjøpte det betalte vi 2500 kr for det, skal høre hva han har tenkt
Halloen, ja men dette hørtes låvende ut, finn ut pris osv så blir vi nok enige tilslutt :wink:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9