ArildM skrev:Ellers, det må være et klart skille mellom det å være medlem og det å ikke være medlem, hvis ikke er det jo ingen vits i å ha medlemskap heller.
Ja, det må være ett klart skille, men det skille burde (etter min mening) være på et nivå som fremdeles lar brukerne få bruke forumet, OG ta del i den sosiale delen av klubben, uten å betale, slik at man kan overbevise dem til å bli.
Dette er av personlige erfaringer, og kan selvfølgelig variere, men jeg besøker et par forum jevnling som jeg veit har en slik "hemmelig" del for folk som har donert over x dollar eller kjøpt premium medlemskap. Denne delen er derimot så skjult for meg at jeg ikke savner den, og dermed er det ikke noen grunn for meg å donere nok til å få tilgang. Jeg var faktisk ikke klar over at denne hemmelige delen eksisterte før flere år etter at jeg ble medlem.
Ja, jeg er kansje litt djevelens advokat, men noen må være det også. Jeg er abre opptatt av at forumet og klubben skal utvikle seg positivt, og vokse, og da må man inkludere nye medlemmer selv om de ikke har betalt medlemskap enda.
For meg ville rabatter, kalender, deltakelse i årets bil, custom titler, fortrinsrett/rabatt for plass på TSOGN stand , rabatt på klubbtreff etc være nok for å bli medlem, men jeg vil satt pris på at Oftopictråden også var tilgjengelig for ikke betalende medlemmer, slik at disse også blir inkluedert i klubben og miljøet, og dermed betaler.
ArildM skrev:
Zepticon: Om du ikke gidder å logge inn i nettbanken for å betale regningene dine så tror jeg du får en viss problematikk finansielt sett etterhvert.
Jeg har med meg Coop kortet hver gang jeg handler på Coop og det gir meg kanskje et par prosent rabatt? Om jeg vet at jeg har et kort som gir meg 10-18% rabatt de få gangene jeg er hos Toyota og handler så er det ikke verre enn at jeg tar med meg kortet.
Som det er nevnt så vil Paypal være en utmerket løsning for å betale medlemskap, da slipper jeg å gjøre noe annet enn å trykke, og trenger ikke noen kodebrikke eller noe slikt.
Vi som er kronisk distre/lat har andre problemer å stri med. Coop-kortet ble ikke brukt fordi det oftest lå under andre kort i kortmappa, og det var for mye styr å drive å bla det frem på Statoil. Og et medlemskort som man bruker 2 ganger i året blir fort glemt når man plutselig skal stikke innom å kjøpe deler. Folk blir bare latere og latere så man må snart begynne å gjøre ting lettere