Re: ft86 nærmer seg! bilder,spec av orginal og trd versjon
Legg innLagt inn:02 nov 2011 22:58
av bose
200hk syns jeg ser "riktig" ut med tanke på både kunde-gruppe og hva den konkurerer mot.. Den har ca 1kg per hest mindre enn den gamle AE86 (AE86 :7.86, FT86:6.15)
Liker også at de har klart å holde vekta nede på under 1300kg, noe de definitivt ikke hadde klart (innenfor budsjett) med 400hk
Se på MX5 blandt annet, som knap nok har endret power/weight ratio siden den første kom på slutten av 80-tallet...
Re: ft86 nærmer seg! bilder,spec av orginal og trd versjon
Legg innLagt inn:02 nov 2011 23:06
av Julebrus
Liker ikke at biler blir for lette, da blir det bare mere lufttrykk som river i bilen i høy fart. Lette biler pleier som regel og vingle litt av lufta som river i bilen.....
Re: ft86 nærmer seg! bilder,spec av orginal og trd versjon
Re: ft86 nærmer seg! bilder,spec av orginal og trd versjon
Legg innLagt inn:02 nov 2011 23:16
av Julebrus
Haha, men trailere vingler fordi dem er høye
Synes en sportsbil burte veien rund 1,5-1,6.
Re: ft86 nærmer seg! bilder,spec av orginal og trd versjon
Legg innLagt inn:02 nov 2011 23:22
av bose
Synes ensportsbilburte veien rund1,5-1,6.
Hørt om Lotus...!?
Re: ft86 nærmer seg! bilder,spec av orginal og trd versjon
Legg innLagt inn:02 nov 2011 23:27
av Mr_Storbrua
Her har du sportsbil for deg "Julebrus"
[youtube][/youtube]
Re: ft86 nærmer seg! bilder,spec av orginal og trd versjon
Legg innLagt inn:02 nov 2011 23:40
av Julebrus
bose skrev:
Synes ensportsbilburte veien rund1,5-1,6.
Hørt om Lotus...!?
Ja det er en Engelsk bil, å det sier alt. Lotus er lave og derfor kommer det ikke så mye luft under bilen som river i understellet.
Har kjørt mange tunge og lette biler, og tunge biler ligger bedere rett frem. Det sier seg selv at en stor stein trenger høyere lufttrykk enn en liten stein, for og kunne flytte på seg...
Re: ft86 nærmer seg! bilder,spec av orginal og trd versjon
Legg innLagt inn:02 nov 2011 23:53
av Mr_Storbrua
Men en sportsbil skal jo "spise" svinger. Ikke bare gå fort rett fram..
Re: ft86 nærmer seg! bilder,spec av orginal og trd versjon
Legg innLagt inn:03 nov 2011 00:02
av Julebrus
Er litt som Amerikanere, liker å kjøre fort rett frem.
Supra har en passe vekt på 1,5.
Re: ft86 nærmer seg! bilder,spec av orginal og trd versjon
Legg innLagt inn:03 nov 2011 00:03
av bose
Julebrus skrev:
bose skrev:
Synes ensportsbilburte veien rund1,5-1,6.
Hørt om Lotus...!?
Ja det er en Engelsk bil, å det sier alt. Lotus er lave og derfor kommer det ikke så mye luft under bilen som river i understellet.
Har kjørt mange tunge og lette biler, og tunge biler ligger bedere rett frem. Det sier seg selv at en stor stein trenger høyere lufttrykk enn en liten stein, for og kunne flytte på seg...
Det du sikter til her er ikke mangel på vekt, men aerodynamiske egenskaper..og som nevnt, "rett frem" er en smule uinntresant...
Re: ft86 nærmer seg! bilder,spec av orginal og trd versjon
Legg innLagt inn:03 nov 2011 00:06
av bose
Julebrus skrev:Er litt som Amerikanere, liker å kjøre fort rett frem.
Supra har en passe vekt på 1,5.
Ikke for å virke frekk her nå , men da er ikke du i kundegruppa til FT86, eller andre konkurerende biler i samme klasse.. Og Supra er ikke en sportsbil i ordets rette forstand. men en "GT Cruiser" med god motor..
Re: ft86 nærmer seg! bilder,spec av orginal og trd versjon
Legg innLagt inn:03 nov 2011 00:20
av Julebrus
bose skrev:
Julebrus skrev:Er litt som Amerikanere, liker å kjøre fort rett frem.
Supra har en passe vekt på 1,5.
Ikke for å virke frekk her nå , men da er ikke du i kundegruppa til FT86, eller andre konkurerende biler i samme klasse.. Og Supra er ikke en sportsbil i ordets rette forstand. men en "GT Cruiser" med god motor..
Har ikke noe problem med lette biler, men dem begynner og vingle i 130+
Når jeg kjører i 120 sona i Sverige pleier jeg og ligge i 140-145, og da synes jeg IS200 vingler ganske mye av lufttrykket.
Bryr meg ikke, men litt irriterende når man skal kjøre 20-30mil
Re: ft86 nærmer seg! bilder,spec av orginal og trd versjon
Legg innLagt inn:03 nov 2011 00:24
av bose
At en IS200 vingler i 140-150 hørtes for meg veldig merklig ut.. Har selv gjort 190+ med AW11 uten problemer.. sikker på at lufttrykk osv er på stell? evnt ta en hjulstillingskontroll...
Re: ft86 nærmer seg! bilder,spec av orginal og trd versjon
Legg innLagt inn:03 nov 2011 00:38
av Julebrus
Første gangen jeg hadde is200 på service, sa jeg at det kunne være noe galt med bilen siden den vingla litt i høy fart. Da fikk jeg beskjed om at IS200 var litt vinglete i høy fart, fordi styringa er så sensitiv at hvis veien var litt ujevn ville bilen vingle...
Re: ft86 nærmer seg! bilder,spec av orginal og trd versjon
Legg innLagt inn:03 nov 2011 00:39
av bose
Og du mener fremdeles det er vekta (eller mangel på sådan) sin skyld...?