Side 2 av 4

Re: Spm angående oppgradering/trimming av 2JZ

Legg innLagt inn:11 nov 2011 06:59
av JePe
Trenger ikke chippes eller noe slikt nei, holder med å montere en "Fuel Cut Defencer" og de får du for en 1000 lapp flere steder.
Synd du ikke rakk å kjøpe min, da hadde du hatt alt denne "ombygginga" godkjent på papiret som du så, men den ser strøken ut den du har nå også. :D

Re: Spm angående oppgradering/trimming av 2JZ

Legg innLagt inn:11 nov 2011 08:02
av sindrejl
olemoda skrev:Ja jeg vet, tingen er at bts har ingen rettigheter på sin side, men havner det i retten etter en effektmåling som viser at du har 500 hjulhk så vet de jo at du har mer i motor, og da står du aleine mot staten,
og da er det jo en selvfølge hvem som vinner...? En ung gutt med sportsbil som er trimmet? eller 20 idioter som mener du har 1000 hk fordi du har noe som er krom og blått nedi motorrommet..? :-P
som sagt, heldigvis vant ikke staten mot den unge gutten ;)

Flott bil btw :)

Re: Spm angående oppgradering/trimming av 2JZ

Legg innLagt inn:11 nov 2011 17:22
av olemoda
Er ikke sikker på om det er montert fuel cut defender, men lader nå 1.1 uten at den magrer ut eller fusker.

Takk for det =)
Noe tips til om det er noe jeg bør gjøre? noe som de fleste gjør/fjerner eller noe?
Utover det som er nevnt tidligere er alt orginalt
Hvor mye tåler orginalclutch?

Re: Spm angående oppgradering/trimming av 2JZ

Legg innLagt inn:12 nov 2011 17:42
av JePe
olemoda skrev:Er ikke sikker på om det er montert fuel cut defender, men lader nå 1.1 uten at den magrer ut eller fusker.

Takk for det =)
Noe tips til om det er noe jeg bør gjøre? noe som de fleste gjør/fjerner eller noe?
Utover det som er nevnt tidligere er alt orginalt
Hvor mye tåler orginalclutch?

Clutchen er vel ikke så mye å skryte av egentlig, jeg husker ikke akkurat hvor mye den tåler, men er utvilsomt noe av det første du bør bytte eller kommer til å bytte tenker jeg.

Re: Spm angående oppgradering/trimming av 2JZ

Legg innLagt inn:12 nov 2011 18:33
av olemoda
Ok, Kommer ikke til å kjøre mer enn 1.2, kanskje 1.4 en gang iblant,
så da er det vel ikke vits me noe twinplate kan jeg tenke meg med mine mods...?
Men hva er å anbefale da? merke? hvor?

Re: Spm angående oppgradering/trimming av 2JZ

Legg innLagt inn:12 nov 2011 23:04
av Stiansen
olemoda skrev:Ok, Kommer ikke til å kjøre mer enn 1.2, kanskje 1.4 en gang iblant,
så da er det vel ikke vits me noe twinplate kan jeg tenke meg med mine mods...?
Men hva er å anbefale da? merke? hvor?
Jeg hadde en meget fin clutch på min forrige Supra. Omtrent identisk som original-clutchen, men noe hardere. Tålte 1000nm.
Den heter HPF Feramic (Horsepowerfreaks) singelplate, koster ca 4000 ink frakt.
Med denne hadde jeg RPS trykkplate og RPS letta alu-svinghjul. Fungerte sinnsykt bra og det var en bil med en del mer power enn det du er ute etter også :) Noe mer enn dette ser jeg på som overkill :) du har en god clutch for 6-7000, kan også bruke det originale svinghjulet med denne komboen, da slipper du rasle-lyden også ;)

Re: Spm angående oppgradering/trimming av 2JZ

Legg innLagt inn:13 nov 2011 16:29
av olemoda
Takk, såg de hadde den clutchen til ca 6000 innpå der. blir vel å bestille til våren da ;)
Men er det noe annet jeg bør gjøre utenom det som er nevnt?
Noe som bør fjernes eller noe?

Re: Spm angående oppgradering/trimming av 2JZ

Legg innLagt inn:13 nov 2011 17:47
av Stiansen
olemoda skrev:Takk, såg de hadde den clutchen til ca 6000 innpå der. blir vel å bestille til våren da ;)
Men er det noe annet jeg bør gjøre utenom det som er nevnt?
Noe som bør fjernes eller noe?
Tror du har det meste her nå :)

Re: Spm angående oppgradering/trimming av 2JZ

Legg innLagt inn:13 nov 2011 21:44
av olemoda
Ok.
Men siden jeg har rmm downpipe å 4" eksos,
hvordan funker det da hvis jeg blir stoppet av bts og skal justere ned til grunntrykk?(slår av BC)
Vil jeg da få noenlunde orginal effekt tilfelle jeg må på rullen?
Har jo den 12% regelen, hadde jo vært greit å holdt seg under der.
Dvs 369 hk.

Re: Spm angående oppgradering/trimming av 2JZ

Legg innLagt inn:13 nov 2011 21:52
av Mr_Storbrua
BT har vel ikke rulle lenger.. etter at de gikk på noen smeller med full rettsak osv..

Re: Spm angående oppgradering/trimming av 2JZ

Legg innLagt inn:13 nov 2011 22:14
av Stiansen
olemoda skrev:Ok.
Men siden jeg har rmm downpipe å 4" eksos,
hvordan funker det da hvis jeg blir stoppet av bts og skal justere ned til grunntrykk?(slår av BC)
Vil jeg da få noenlunde orginal effekt tilfelle jeg må på rullen?
Har jo den 12% regelen, hadde jo vært greit å holdt seg under der.
Dvs 369 hk.
På den bilen jeg hadde BPU på fikk jeg den ikke under 1 bar med noenlunde like mods som du har.. Den benka 347 på hjul, ca 399hk i motor.. Det var det laveste jeg kom på ;) Jeg fikk heller aldri BC til å fungere på Oem twins.. Kjørte med restriktor i eksosen og det funka best for min del, men da har du jo ikke mulighet til å justere ;) Du kommer aldri til å bli tatt inn på noe rulle uansett, les litt rundt på div regler så snakker du deg lett bort fra det om dem begynner :)

Re: Spm angående oppgradering/trimming av 2JZ

Legg innLagt inn:15 nov 2011 20:41
av 2fast4u
olemoda skrev:
Radial skrev:
Men jeg ville bygd om Orginal-turboene til annen innmat om det skulle ryke jeg ass.... hvis du Må ha "stock-look". Sålenge det gjøres av ett turboverksted med god kompetanse, så skal det vare lenge det.
Må ikke ha 100% orginal look, men har dårlige erfaringer me stor topmount singelturo og bts, og den kombinasjonen er IKKE god :-P
Men liker Twinturbo også pga bunndraget osv.
Men hvordan er det med ecu når du kjører 1.2 - 1.4 i trykk på BPU? Må det gjøres noe med den?
Chippes eller noe slikt?
Stu Hagen forsket mye på slike orginale "hybrid"-turboer, finner vel endel informasjon på siden hans. http://www.97supraturbo.com/

Speedforsale.com har også hybridturbo med "stock look"
https://www.speedforsale.com/supraparts ... 7B31%7D355
Var ikke så ille frakt på disse når jeg undersøkte dette tidliger i sommer.

Fin bil du har der.

:wink:

Re: Spm angående oppgradering/trimming av 2JZ

Legg innLagt inn:16 nov 2011 13:14
av sindrejl
Mr_Storbrua skrev:BT har vel ikke rulle lenger.. etter at de gikk på noen smeller med full rettsak osv..
Ja var akkurat det jeg skrev lenger oppi her ;)

Re: Spm angående oppgradering/trimming av 2JZ

Legg innLagt inn:16 nov 2011 13:16
av sindrejl
Stiansen skrev: Jeg fikk heller aldri BC til å fungere på Oem twins..
Jeg og sleit noe jevlig med å få BCen til å fungere på twins, fikk justert trykket, men det var veldig ujevn lading.. peaket variabelt hele tiden

Re: Spm angående oppgradering/trimming av 2JZ

Legg innLagt inn:16 nov 2011 17:09
av olemoda
sindrejl skrev:
Stiansen skrev: Jeg fikk heller aldri BC til å fungere på Oem twins..
Jeg og sleit noe jevlig med å få BCen til å fungere på twins, fikk justert trykket, men det var veldig ujevn lading.. peaket variabelt hele tiden
Var det hvis du bygde om slik at de ladet likt?

Det turbokittet virket jo ikke dumt i det hele tatt da.
Takk =)