Side 2 av 2

Re: Godkjenning av trimma st185

Legg innLagt inn:13 mar 2012 19:18
av loft
Bare forsetter å bruke denne tråden jeg siden spørsmålene er relaterte.
Angående datasprut (denne blir jo gjemt inni dæshbordet så ingen ser den hvis de ikke VIRKELIG leter), fins det noe typer som passer "bolt on" med det gamle ledningsnettet til 3sgte?
Og ett spørsmål angående knapp. La oss si jeg har to program, ene er for feks 400hk og andre er for 208hk (som orginalt). Hvis denne knappen er i motorrommet og står på programmet som står på 208hk, er det fortsatt like ulovlig?

Re: Godkjenning av trimma st185

Legg innLagt inn:14 mar 2012 17:11
av Mr_Storbrua
Apexi har vel ett plug'n play til 3.gen..

Re: Godkjenning av trimma st185

Legg innLagt inn:14 mar 2012 18:27
av loft
Mr_Storbrua skrev:Apexi har vel ett plug'n play til 3.gen..
Takk :)

Re: Godkjenning av trimma st185

Legg innLagt inn:14 mar 2012 19:59
av mralp
Jeg har kjøpt haugvis både til mr2n og celicaen herfra:
http://www.koracing.net/products.php?fo ... ccf4129fa2

Sprut lot jeg de som monterte få velge, men ser mange bruker plug and play sprutene på us-forumene, så det funker vel, men jeg kjenner ikke til noen som mapper det i Norge. Et godt map er det viktigste av alt, utgjør natt og dag, så sjekk først rundt om noen kan og vil ta på seg mappingen.

Re: Godkjenning av trimma st185

Legg innLagt inn:14 mar 2012 20:16
av mralp
Og glem godkjenning, jeg brukte nesten 100k og over 2 år på å få mr2n godkjent. Til slutt kan du nesten mer om reglene enn de som skal godkjenne bilen, og begge parter vil komme fram til samme konklusjon: Det er ingen vits i å prøve. Det er trist, og det mener til og med BT, men de må bare følge reglene de er satt til å følge. Til meg sa de det rett ut at de skulle gjerne godkjent, men de kunne rett og slett ikke slik regelverket var.

Anbefalingen er å ta vare på alt originalt, så kan du stille bilen tilbake i original stand om du raser inn i teknisk. Til slutt var det de ba meg om å gjøre også, så jeg har alltid alt originalt liggende i garasjen.

Ang forsikringsoppgjør må du anse bilen som tapt dersom ulykken skyldes brudd på Vegtrafiklovens §3, men det vil ikke gå utover dette så fremt du ikke har ~900hester i en original audi og kjører som en galing. (Jeg var selv i retten etter en tur av veien med moddet bil, så dette er ikke synsing med fakta)

For øvrig glad du beholdte celicaen, de er litt som Subaru VRX; De kommer først til sin rett som STi når de bekker 350hp. Coilovers er et must, selv om du neppe finner noen med TUV, du må ha mulighet til å justere stivheten framme for å få den til å ligge rett i svinger. Uansett, gled deg, du kommer til å elske bilen, og det blir vrient å finne tilsvarende du har mer lyst på. Jeg synes EVO`ene er geniale biler, og de er klart bedre, men jeg får meg ikke til å selge celicaen uansett. Den har rett og slett sjel.

Re: Godkjenning av trimma st185

Legg innLagt inn:14 mar 2012 21:18
av loft
Ja der var det mye snacks!:) Takk for link.
Ha hadde jo vært genialt med datasprut som er plugNplay MEN kan ikke ha bilen på henger og kjøre landet rundt for å få det mappet..Vet bare om EStuning i trheim som mapper her..=/ Og de gjør hovedsakelig audi og VW, men noe kontakter så det ordner seg forhåpenligvis.

Ja har sett litt på det og godkjenning kommer aldri til å skje. Tullkjøring på vei blir det heller ikke, har en kompis som nesten tok livet av 3 stk da han fikk sleng med S2en sin. Det får skje på bane:)
Blir vell å la de orginale stå på når jeg skal ha den eugodkjent og så får man smekke de på etterpå.
Ja gleder meg som en unge til å få denne til å virkelig skinne;) EVO ja, har sikla på de ei stund. Men syns de er litt overprisa :s eller så kan jeg bare for lite om de.
Ære Være Fedre Landet og dets SÆRE REGLER

Re: Godkjenning av trimma st185

Legg innLagt inn:14 mar 2012 23:42
av mralp
Er EU sine avgassregler som lager krøll, Norges regler var ok som de var ;) Jeg kjørte alt mulig rart fram til ca 2003/4, da slo avgassregelverket til EU inn (kom egentlig i 2002, men ble ikke praktisert før senere) Etter det ble det værre og værre, mye pga idioter som benyttet seg av hull i det gamle lovverket og dermed ødela for alle seriøse.

Ang sprut: ES tar mest audi ja, men Japantuning, Bjørnstad Bil, og Simtechracing tar japser. Alle vil dog levere det sprutet de kan, og det behøver ikke være så dumt, om sprutet koster 6 eller 16 er ikke det som bekker finansene; en halvdag ekstra for å finne ok map er 6 lapper med en gang. Setter du bort hele greia blir det fort 35-45k, men om man regner på det er det ingen upris (imo)

Re: Godkjenning av trimma st185

Legg innLagt inn:21 mar 2012 21:26
av loft
Lov å registrere med 4 eller 5 punktsbelte?
Helt lov å bytte ut stolene uten å må tulle med BLT?