Side 2 av 3
Legg innLagt inn:20 des 2002 08:28
av Christian
Ikke jeg heller
Spørs om jeg bare skal bestille en oppgradert pumpe først som sist.
Ca 2500+frakt og toll...
Legg innLagt inn:20 des 2002 10:21
av CelicaTurbo
du kan jo finne ut om pumpen din holder mål om du monterer en trykkmåler på bensinslangen og tester litt men jeg vil tror det er mye stress og dill og det er like greit å bare bytte pumpen for å være sikker uansett.. pumpen du har nå er uansett ikke laget for slikt og selv om den klarer å levere bensin nå er det jo mulig at den ikke leverer bensin i det hele tatt i morgen om den velger å førtidspensjonere seg
2500,- er uansett ikke ille for en ny pumpe da.. dette er en av de som passer direkte i orginalplassering eller?
Legg innLagt inn:20 des 2002 13:21
av Morten
Jeg har en artikkel (i 16 episoder) som det amerikanske bladet SCC skrev om sitt "Project MR2" i 97. Kort fortalt handler den om at bladet kjøpte en '91 modell som de etter planen skulle trimme fra orginale 200hk til 400hk og dermed få en supersportsbil til en billig penge... De ender til slutt på 471.1hk på hjula! (de kalkulerer at dette tilsvarer nesten 600 på svinghjulet). Hvert eneste steg er beskrevet med evnt. problemer og dyno tester hver episode.
De kommer en god del innom bensintilførselen og hva den er god for, hvilke problemer som oppstår når du nærmer deg grenseland osv.
Har dette på pc'en, kan laste opp hvis noen er interessert og har et sted å laste opp til (ca. 17.5MB).
Legg innLagt inn:20 des 2002 13:25
av jumbo
Det greieste er vel om dette kan lastes opp til denne serveren, men dersom det er problemer med plass eller kapasitet er det bare å si fra, jeg har alltids plass på serveren min.
Dersom det blir behov kan jeg lage login til deg...
Det hadde vært svært interessant å hatt denne artikkelen tilgjengelig online

Legg innLagt inn:20 des 2002 18:46
av CelicaTurbo
hei, send den til meg på epost til
krisml@online.no pakket i en eller annen form (og gjerne som flere mindre filer for sikkerhets skyld om du vet hvordan du gjør det) så skal jeg gjøre sakene tilgjengelig på server her jeg.. er rimelig interessert i å lese dette også og har hørt om den artikkelen et uttall ganger men enda ikke sett den

Legg innLagt inn:21 des 2002 11:29
av Christian
Den må jeg ha! Last opp!

Legg innLagt inn:21 des 2002 13:36
av CelicaTurbo
hehe, vi venter vi venter

Legg innLagt inn:30 des 2002 16:32
av Morten
He, he... ante meg at det var interesse for denne ja!
Har den på jobb-pc'en av alle steder, har jo ikke vært på jobb i jula.
Skal prøve å huske det på torsdag.
Legg innLagt inn:30 des 2002 22:30
av CelicaTurbo
ikke nødvendig: jeg fikk den tilsendt fra Bjørni i dag og har lagt ut link på forsiden, samt se egen post om artikkelen

Legg innLagt inn:06 jan 2003 20:02
av Christian
Er blitt fortalt på
http://www.Mr2faq.com at f.eks en walbro 255l/t in-line pumpe holder i massevis. (De mener den er god nok i massevis for ca 600rwhp, jeg nøyer meg med 300)
Har prøvd å søke her i norge, men finner ikke noen som er i nærheten engang.
Noen som kjenner til andre merker?
In-line er genialt, siden tank pumpa er vrang å ha med å gjøre!
Legg innLagt inn:06 jan 2003 20:39
av CelicaTurbo
er vel mulig å bestille fra utlandet eller?
og vet du en ting: såvidt jeg har forstått så trenger man ikke tenke på at bensinblandingen endres overhodet om man monterer større pumpe pga at den orginale bensintrykk regulatoren så klart regulerer til det samme trykket som før, dette stemmer eller?
Legg innLagt inn:06 jan 2003 23:45
av jumbo
Christian skrev:In-line er genialt, siden tank pumpa er vrang å ha med å gjøre!
Betyr det at du har tenkt å la den originale pumpa sitte i, eller må du ut med den uansett?
Legg innLagt inn:07 jan 2003 00:22
av Christian
Det stemmer nok det, men jeg er litt bekymret over hva som vil skje når trykket økes
Den orginale pumpa blir sittende ja, de vil dra i serie.
Synes det høres litt brutalt ut, men det er flere på usa lista som sier at det er helt ok...
Regner med at en dyno vil gi svarene på det

Legg innLagt inn:07 jan 2003 10:01
av CelicaTurbo
såvidt jeg har forstått er en slik "inline" pumpe en meget enkelt og ganske bra løsning.. eneste er at du må legge opp strøm til pumpen som du kan stole på da. Og om jeg også har forstått dette rett så vil orginal bensintrykk regulator bare "blø" vekk overskuddsflyten av bensin slik at bensintrykket blir det samme som før bare at man nå klarer å levere bensin ved riktig trykk ved et høyere turbotrykk enn tidligere.
Legg innLagt inn:07 jan 2003 19:56
av Christian
Stemmer nok det
