Side 2 av 2

Re: Toyota Mark2 Drift Prosjekt (update med video)

Legg innLagt inn:23 jul 2012 21:25
av sindrejl
Da har jeg fått lekt litt med bilen på noen treff og funnet mye som må fikses.
Trenger tydeligvis også abonnement på silikonslanger da det sprekker minst en slange pr treff. Har derfor bestemt meg for følgende tiltak som må gjøres asap

Ta ut turbo med manifold, planslipe, ordne tykk og fin kopperpakning.
Lage nye rør til IC samt varmeisolere disse godt nok.
Pga ekstremt høye temperaturer har jeg bestilt en ny radiator, 2 raders 56mm.
Av samme årsak har jeg bestilt en oljekjøler til, skal prøve å få plass til en på hver side av fronten.
Av nok en gang samme årsaker så koker clutchveska veldig raskt, siden den ligger alt for nær turboen, har derfor bestilt pedalbox og skal legge opp nytt rørsystem til bremser og clutch, med eksterne reservoir. Samt sette inn et hydraulisk håndbrekk.
Bør også mappe bilen på nytt og muligens gjøre noe med tenningssystemet da trykket blåser ut gnisten på fullt skuv
Har også bestilt en grei karbonvinge, ble litt døll uten :)

Så spørs det bare hva jeg rekker å gjøre før Gatebil

Re: Toyota Mark2 Drift Prosjekt (update med video)

Legg innLagt inn:07 aug 2012 21:34
av sindrejl
Liten update:
Kommet noe smått fra ebay og div steder. Fått plassert en oljekjøler på hver side nå, driver og legger opp slanger samt fått på en liten vinge :) Holder også på å montere litt sikkerhet som nødstrømbryter. TingTarTid. Turbo og grenrør er på vei ut, men makan til rustent skitopplegg skal man lete lenge etter. Faen som alt sitter :P

Re: Toyota Mark2 Drift Prosjekt (update med video)

Legg innLagt inn:08 aug 2012 09:27
av Supramk3turbo
sindrejl skrev:Da har jeg fått lekt litt med bilen på noen treff og funnet mye som må fikses.
Trenger tydeligvis også abonnement på silikonslanger da det sprekker minst en slange pr treff. Har derfor bestemt meg for følgende tiltak som må gjøres asap

Ta ut turbo med manifold, planslipe, ordne tykk og fin kopperpakning.
Lage nye rør til IC samt varmeisolere disse godt nok.
Pga ekstremt høye temperaturer har jeg bestilt en ny radiator, 2 raders 56mm.
Av samme årsak har jeg bestilt en oljekjøler til, skal prøve å få plass til en på hver side av fronten.
Av nok en gang samme årsaker så koker clutchveska veldig raskt, siden den ligger alt for nær turboen, har derfor bestilt pedalbox og skal legge opp nytt rørsystem til bremser og clutch, med eksterne reservoir. Samt sette inn et hydraulisk håndbrekk.
Bør også mappe bilen på nytt og muligens gjøre noe med tenningssystemet da trykket blåser ut gnisten på fullt skuv
Har også bestilt en grei karbonvinge, ble litt døll uten :)

Hei., Kult drifte prosjekt. :)

Så spørs det bare hva jeg rekker å gjøre før Gatebil
Når det kommer til silikon slanger som smelter, eller sprekker så har jeg også sliti en del med det. Sist kjøpte jeg kvalitets slanger/rør fra Gundersen motorsport, de kostet flesk men de er utrolig slitesterke å tåler veldig mye trykk å temp.

Tidligere hadde jeg kina slanger og biltema slanger, de holdt ikke mål for meg ihvertfall.

Re: Toyota Mark2 Drift Prosjekt (update med video)

Legg innLagt inn:09 aug 2012 19:52
av sindrejl
Liten video fra sildkjøring på Rudskogen, 0,4bar ladetrykk pga gåen turbopakning OG sprukken silikonslange :P Men fikk jo filmet litt en råflott Gumballsupra ;)

http://dl.dropbox.com/u/16417167/Gatebil.mp4

Re: Toyota Mark2 Drift Prosjekt (update med video)

Legg innLagt inn:10 aug 2012 00:49
av Andrepedersen
Cred for bra kjøring til tross for handikapene på motor :)