Side 2 av 4
Legg innLagt inn:30 jun 2004 15:00
av TCU
CelicaTurbo skrev:forresten, motorimport.dk har en liste over motoren på websiden men den er ikke oppdatert, du må ringe ham og høre hva han faktisk har inne. Det er flere her som har hentet motorer fra ham og har gode erfaringer..
Prøvde å ringe nå, men han hadde ferie fram til 05 juli så jeg sendte han en mail. På listen hans står ihvertfall en 3S-GTE motor, men jeg får høre hva han sier.
Takk får linken.
Legg innLagt inn:11 jul 2004 16:53
av TCU
Da har jeg værtfall fått bekreftet at motoren er død. Null kompresjon i sylinder 1, 2 og 3 og minimal kompresjon i nummer 4. Pluggledningene lå smeltet nedi der. Driver å skrur ut motoren nå får å finne ut hva som har skjedd.
Legg innLagt inn:11 jul 2004 17:01
av chris
TCU skrev:Da har jeg værtfall fått bekreftet at motoren er død. Null kompresjon i sylinder 1, 2 og 3 og minimal kompresjon i nummer 4. Pluggledningene lå smeltet nedi der. Driver å skrur ut motoren nå får å finne ut hva som har skjedd.
Jøss
Hold oss oppdatert da
Legg innLagt inn:12 jul 2004 21:36
av TCU
Muligens motoren ikke er helt død alikevel viser det seg nå.
Synderen var en vannslage ved førersiden med en rift på ca 1 cm.
Men motoren går jo rundt som bare det, men null kompresjon.
Har den da antagelighvis bare varmskært seg? Og at Toppen og stempla har blitt utviddet av varmen eller noe?
Hva tror dere?
Legg innLagt inn:13 jul 2004 11:38
av jensi
Kan den ha hoppet over på registerreimen/defekt registerreim?
Da forsvinner kompen.
Jens
Legg innLagt inn:13 jul 2004 12:00
av CelicaTurbo
om det har blitt så varmt at pluggledningene har smeltet ville jeg vær redd for tilstanden på resten av motoren, det er mulig varmen har satt sine spor i blokken eller toppen i form av sprekker eller vridning, og selv om blokken er ok ville jeg ha undersøkt prisene nøye.. det blir fort like billig å bare bytte hele motoren

Legg innLagt inn:13 jul 2004 18:15
av sleeper
CelicaTurbo skrev:om det har blitt så varmt at pluggledningene har smeltet ville jeg vær redd for tilstanden på resten av motoren, det er mulig varmen har satt sine spor i blokken eller toppen i form av sprekker eller vridning, og selv om blokken er ok ville jeg ha undersøkt prisene nøye.. det blir fort like billig å bare bytte hele motoren 
helt enig med deg der... trur det blir nesten like billig og bytte motor..(så har du jo en reserve motor) ville trudd at den motoren aldri blir 100% igjen....
Legg innLagt inn:13 jul 2004 19:43
av Cyrus
Her er en side med billige motorer også.
http://www.flashoptions.com
Er riktig nok i Malaysia. Men de var billig selv med rundt 600$ i frakt.
Litt lang leverings tid, 30 dager+.
Men om det går i orden, så er det en bra side. Har bestillt en motor derfra selv.
Kan gi en lyd når jeg får den.
Legg innLagt inn:12 sep 2004 22:57
av TCU
Har endelig fått somla meg til å ta ut motoren, og ting ser ikke så ille ut når jeg først fikk den ut.
Stempla ser hele ut
Sylindrere ser greie ut
Men toppen er veldig vridd.
Jeg har ikke sjekket ventilene er skeive ennå
Jeg har heller ikke sjekka om blokka er vridd
Men det var noe rart belegg på ventilene, og når jeg pirka på det så drøss det av flak. jeg vet ikke hva det er.
Legg innLagt inn:13 sep 2004 00:33
av GT4 CS
Er det et belegg med en grå hvit aktig farge? Så tyder det på for mager blanding, iallefall en av symptomene. Hadde nokk levert motoren til en grundig sjekk før du vurderer en overhaling kontra kjøpe en ny. Men er utrolig hvor mye man kan reparere da. Når du har tatt av toppen og prøver og tørne motoren, møter du motstand da, når slike ting skjer er det utrolig hvor mye skade som kan oppstå.
Legg innLagt inn:13 sep 2004 18:18
av TCU
Hmm, hva kan belegget skyldes a? Er det ikke ECU som styrer med blandingsforhold? Belegget er gråhvitt som du sier.
Det er ingen motstand i hele tatt. Går lett som bare det. Men var heller ikke noe motstand når jeg turna med toppen på heller da.
Legg innLagt inn:13 sep 2004 23:36
av GT4 CS
Nei var vel ikke mye komp med rammeskakk topp. Grunnen til at ventilene mine var slik er var at grenrøret mitt hadde slått seg,sammen med tett bensinfilter. Jo ecu styrer bensinblanding, men er avhengig av mange følere i motoren for og få riktige verdier slik at riktig mengde bensin kommer inn i motoren. Er mange årsaker til at motoren kan få for lite bensin. Men nå må du jo overhale toppen uansett så om ikke ventiler osv har tatt kvelden så er det jo bare og pusse disse rene

Men trolig er det nokk en og annen ventil som har fått seg en trøkk 16, men det vil tiden vise. Får håpe på det beste

Legg innLagt inn:06 okt 2004 20:37
av TCU
Jeg har nå bestemt meg for å overhale hele motoren.
Følgende deler vil jeg bytte:
Ny topp
Ventiltettninger
Komplett pakningsett til motoren
Nye slanger
Oljefilter
Termostat
Rådelager
Bærelager
Stempelringer
I tilegg bytter jeg syncringer eller skiftegaffler i girkassa pga noen ulyder ved nedgiring.
Er det noe mer jeg burde gjøre når jeg først har motoren ute?
Burde ikke denne motoren bli så god som ny da?
Burde jeg horne sylindrene? De så egentlig bra ut.
Legg innLagt inn:06 okt 2004 21:18
av sindrejl
*sniff* *snus* ... hmm.. lukter dyrt
oh btw, velkommen!

Legg innLagt inn:06 okt 2004 21:31
av tojo

Kansje bedre å kjøpe en byttemotor
