Side 2 av 3

Re: Mitt Supra MK3 2JZ prosjekt

Legg innLagt inn:17 jun 2012 23:47
av TBS
I dag lagde jeg klart litt slanger til fuelrail og bensintrykksregulator.

Fjernet Tractioncontrol motoren på spjeldhuset, og kappet til en blindplate.
Aeromotiven passer perfekt over skruehullene! måtte bare file opp braketten 3mm, så sklei den rett på :)
Bilde

Bilde

Begynte også å lage nye braketter til oljekjøleren, og har bestilt ny oljekjøler til servoen,
http://www.summitracing.com/parts/DER-13309/?rtype=10
Bilde

Re: Mitt Supra MK3 2JZ prosjekt

Legg innLagt inn:18 jun 2012 15:03
av Holger
skal vel klare å blåse litt liv i supran den snurra der :) stå på! :D

Re: Mitt Supra MK3 2JZ prosjekt

Legg innLagt inn:19 jun 2012 16:41
av TBS
Holger skrev:skal vel klare å blåse litt liv i supran den snurra der :) stå på! :D
Håper på det :) skal så vidt bikke 400 hjulhester i år, har bare 550 dyser, og Walbro 255 pumpe, hvor mye juice klarer pumpa å presse ut trygt? Også er blokk og topp helt urørt.

Re: Mitt Supra MK3 2JZ prosjekt

Legg innLagt inn:19 jun 2012 16:53
av TBS
Jeg har forresten noe deler til overs jeg kan selge for en billig penge:

Masse deler som er tilovers fra 7M'en; dynamo, igniter, releer osv, Har også en 7M-GTE topp som er planslipt, lagde nye turbo støtte-stag til 7M-GTE'n som ser freshe ut, børsta stål som kan selges billig
2jz JDM twinturboer, 2jz AC pumpe, 2jz front sump bunnpanne

jeg KASTER eksosmanifold, innsugsmanifold og noe annet drit fra 7M'en iløpet av uka, så hvis noen vil ha det får dem plinge på.

Re: Mitt Supra MK3 2JZ prosjekt

Legg innLagt inn:19 jun 2012 18:03
av Holger
500 hester på urørt blokk går fint ja :) walbro'n skal klare det også, men med større dyser kanskje?

Re: Mitt Supra MK3 2JZ prosjekt

Legg innLagt inn:19 jun 2012 23:21
av TBS
Holger skrev:500 hester på urørt blokk går fint ja :) walbro'n skal klare det også, men med større dyser kanskje?

Utifra det jeg har funnet kan man trygt få 475 svinghjulshester med 550cc dyser på 80 % belastning... det er akkurat passe for i år, også får jeg brukt de helt nye dysene jeg hadde liggende fra før :)
251 is the amount of fuel at 80% the 550cc injectors can supply. The 262.5 is the amount of fuel needed to make 500HP. Now to show that 550cc's are not recommended for 500HP. This HP figure is FLYWHEEL HP. Manual transmission rob 5-10% power where autos can take up to 25%!!! If you have a manual, the most you could put down, SAFELY, is around 425-450WHP. Ouch.
http://www.supraforums.com/forum/showth ... zing-guide

Re: Mitt Supra MK3 2JZ prosjekt

Legg innLagt inn:21 jun 2012 21:38
av Holger
kjør på! :)

Re: Mitt Supra MK3 2JZ prosjekt

Legg innLagt inn:24 jun 2012 19:50
av TBS
Fikk låne skikkelig profft glassblåse kabinett av en som leier verkstedlokale ved siden av oss:) Det gikk som en drøm og få innsugsmanifold og div. til å se ut som nytt igjen!
Bilde



Prøver med klarlakk for å beskytte mot irr og møkk. 2-komponent klarlakk (på boks) er virkelig å anbefale! ikke mer korn eller sig, super lett å jobbe med og gir bra glans. har brukt det på alt jeg har lakka..
Bilde

Bilde

litt andre deler som fikk ny lakk
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Re: Mitt Supra MK3 2JZ prosjekt

Legg innLagt inn:24 jun 2012 19:53
av MOTORSPORTHUSET
nice :)

Re: Mitt Supra MK3 2JZ prosjekt

Legg innLagt inn:24 jun 2012 23:40
av TBS
Takk :)^^

Fikk skrudd det sammen igjen i kveld :)
Bilde

Bilde


Ikke lenge til motor skal nedi nå :)
Bilde

Re: Mitt Supra MK3 2JZ prosjekt

Legg innLagt inn:25 jun 2012 17:34
av thomas_ja27
Ser bra ut dette:-) Satser du på å ta ut mye HK?

Re: Mitt Supra MK3 2JZ prosjekt

Legg innLagt inn:25 jun 2012 17:44
av TBS
thomas_ja27 skrev:Ser bra ut dette:-) Satser du på å ta ut mye HK?
Takk :)
skal se 400 tallet, på hjula.. det bør holde i massevis i år. Også er det sikkert greit å se hvordan ting fungerer...

Enn du da? Ser du bygger opp motor med smidd innmat og div. snacks :D?

Re: Mitt Supra MK3 2JZ prosjekt

Legg innLagt inn:26 jun 2012 00:32
av thomas_ja27
Drar meget godt med 2jz i forhold til orginal 7m ihvertfall :) Disse motorene skal jo tåle ganske mye hvis de har hatt sånn nogenlunde bra behandling.

Kjørte med orginal motor med singel i fjor, tipper jeg lå på litt over 400 på hjula. Utrolig at det gikk såpass greit med orginalsprut.
Men hadde noe feiltenning på tomgang og lavt turtall som var forårsaket av at det hadde vert rust i en cylinder. Manglet mye comp.
Så da var det bare å rive sundt å lage noe som forhåpentligvis holder noen år :) Håper på 500tallet når datasprut er på plass.

Re: Mitt Supra MK3 2JZ prosjekt

Legg innLagt inn:26 jun 2012 02:39
av 3rlend
thomas_ja27 skrev:Drar meget godt med 2jz i forhold til orginal 7m ihvertfall :) Disse motorene skal jo tåle ganske mye hvis de har hatt sånn nogenlunde bra behandling.

Kjørte med orginal motor med singel i fjor, tipper jeg lå på litt over 400 på hjula. Utrolig at det gikk såpass greit med orginalsprut.
Men hadde noe feiltenning på tomgang og lavt turtall som var forårsaket av at det hadde vert rust i en cylinder. Manglet mye comp.
Så da var det bare å rive sundt å lage noe som forhåpentligvis holder noen år :) Håper på 500tallet når datasprut er på plass.
en kompis benket 444 hk på hjulene, det er kun byttet turbo og dyser, eksos og åpent filter. ALT annet er orginalt, til og med ic :P
dette er på mk4 supra :)

Re: Mitt Supra MK3 2JZ prosjekt

Legg innLagt inn:26 jun 2012 15:43
av TBS
Jøss, det er rått!!

Har Bredbåndslambda, AEM datasprut, større radiator og oljekjøler og med jevnlige oljeskift så burde jo ting fungere lenge håper jeg.. skal rett til mapping når jeg får liv i skuta.. greit å ha et bra map fra starten av :) har hørt at det kan ha en del å si..

Det er kun èn ting jeg faktisk håper jeg kommer til å få problemer med....
...og det er dårlig feste og hjulspinn :D