Side 2 av 3

Re: Carlos Sainz nr 3043

Legg innLagt inn:25 jun 2012 21:59
av laffy
Kunne jo lakkert den med "slitasje" slik som Guldagers Bonneville bomber: NB, lakken er ikke slitt, det er motivlakkert for at det skal se ut som om bilen har stått i ørkenen i mange år. Råå bil, og jeg er ikke spesielt interessert i lastebiler..

Bilde

Re: Carlos Sainz nr 3043

Legg innLagt inn:28 jun 2012 20:13
av Andrepedersen
Uff.. Næh!


Lakkerte min opp i orginalfargen med 2sikts lakk. Hadde jeg skulla valgt en annen farge hadde jeg valgt en audi svartfarge eller kansje koksgrå :)

Re: Carlos Sainz nr 3043

Legg innLagt inn:28 jun 2012 22:04
av laffy
Blir nok orginalfargen, selv om jeg kunne tenkt en litt skarpere rødfarge. Usikker på om jeg skal legge klarlakk eller ikke. Blir lakkert etter ferien en gang, må bare få fiksa kanalene først. Går det an å kjøpe fra Veng eller noe? Eller må jeg lage selv?

Re: Carlos Sainz nr 3043

Legg innLagt inn:28 jun 2012 22:10
av Andrepedersen
laffy skrev:Blir nok orginalfargen, selv om jeg kunne tenkt en litt skarpere rødfarge. Usikker på om jeg skal legge klarlakk eller ikke. Blir lakkert etter ferien en gang, må bare få fiksa kanalene først. Går det an å kjøpe fra Veng eller noe? Eller må jeg lage selv?

Jeg lagde selv, hos veng får du ikke tak i men er ganske sikker på at toyota kan.
Vill anbefalle deg å legge klarlakk når du først gjør jobben. :)

Re: Carlos Sainz nr 3043

Legg innLagt inn:19 jul 2012 21:44
av laffy
Da er motor på vei over dammen. Gått 45000 miles, så satser på at den er i grei stand.

Tar visst 4-6 uker i frakt, så får se om jeg ikke får gjort noe kometisk i mellomtiden, samt fjerne/plugge spjeldene på TVIS fra det gamle innsuget. Har også bestilt reimhjul for fjerning av aircondition.

Re: Carlos Sainz nr 3043

Legg innLagt inn:20 jul 2012 09:44
av Andrepedersen
Hadde en gti som var i den orginale rødfargen, men dog en 20 år gammel lakk. Den farga og den samme orginalfarga, nylakkert med 2skits lakk kan ikke sammendlignes, er en utrulig flott rødfarge. :)

Re: Carlos Sainz nr 3043

Legg innLagt inn:20 jul 2012 10:11
av laffy
Ble rødfargen finere i 2-sjikt sier du? Synes ikke den orginale rødfargen er så utrolig sprek, men hvis det hjelper med klarlakk så legger jeg det også. Er jo andre rødfarger som er mye finere, f.eks porsche sine, eller ferrari osv, men da er det ikke orginalt lenger.

Re: Carlos Sainz nr 3043

Legg innLagt inn:20 jul 2012 11:54
av Andrepedersen
laffy skrev:Ble rødfargen finere i 2-sjikt sier du? Synes ikke den orginale rødfargen er så utrolig sprek, men hvis det hjelper med klarlakk så legger jeg det også. Er jo andre rødfarger som er mye finere, f.eks porsche sine, eller ferrari osv, men da er det ikke orginalt lenger.

Jeg lakka med orginalfargen og synes min rødfarge er annerledes en det jeg ser på nettet. Blir kansje forskjellig med 2sikt, men rødfarga på min ble vertfall knallrød og skarp. Ikke den blasse kjipe rødfarga som en ser på di har den orginale miljølakken enda.

Re: Carlos Sainz nr 3043

Legg innLagt inn:07 aug 2012 17:39
av laffy
Vurderer å hive i nytt svinghjul og clutch før nye motoren skal inn. Valger faller nok på ACT svinghjul, dersom ikke andre mener noe annet: ACT er stål, føler det er hakket bedre enn alu? http://www.ebay.com/itm/ACT-PRO-LITE-10 ... bc&vxp=mtr

Angående clutch er jeg ikke sikker på hva jeg skal velge, er jo ikke den mest oppskrudde CSen dette, men vil ha noe som er hakket vassere enn orginalt.

Re: Carlos Sainz nr 3043

Legg innLagt inn:15 aug 2012 17:48
av 3rlend
jeg skal ikke si noe teit eller skryte +++ :P
men jeg vil tro jeg er en god smule over 300hk i motoren min.
ats sa oppsettet mitt lå på rundt 320 hjul hk, men har ikke benket så kan ikke si noe.

poenget mitt! :

jeg bruker orginal clutch ennå :) den funker gull !

Re: Carlos Sainz nr 3043

Legg innLagt inn:15 aug 2012 21:21
av laffy
ok. greit å vite egentlig. Da kan jeg jo bare bruke clutchen som står i, sparer jo litt penger på det. Men samtidig så frister det jo mer å ta jobben nå mens motoren er ute. Hvor langt har clutchen din gått forresten?

Re: Carlos Sainz nr 3043

Legg innLagt inn:16 aug 2012 10:23
av 3rlend
det var en annen sak! orginal turbo clutch byttet i 2010, så den er jo relativt ny..

Re: Carlos Sainz nr 3043

Legg innLagt inn:16 aug 2012 10:45
av Andrepedersen
Hadde jeg vært deg, hadde jeg oppgradert clutchen når motor og gir først er ute. Klart kan den orginale clutchen fungere optimalt, men den har mye kortere levetid på det registeret du skal opp på. Hadde ikke tvilt et sekund på å oppgradert til sinter 6puck lamell ivertfall, orginal trykkplate skal gå vist ikke pengene strekker til, men her er det også like greit for holdbarhetens skyld å kjøpe en tilsvarene oppgradering. (noe sterkere) Når det gjelder svinghjulet er det to ting som spiller en rolle, skal du ha mere nm, kjør med det orginale (tyngre), skal du ha litt raskere revving, kjøp chromstål eller alu (lightweight) og bare for å ha sagt det, kan det hende at du ikke vill merke noe vanvittig forskjell på å bytte svinghjulet.

En ting jeg har lært er iallefall at det er DRIT kjedlig å gjøre en san jobb 2 ganger!!

Re: Carlos Sainz nr 3043

Legg innLagt inn:16 aug 2012 11:27
av ArildM
Det tar 5 minutter å bytte clutch når du har motoren ute, og 2-3 gørkjedlige ergelige timer om du må bytte den når motoren er montert... :wink:

Re: Carlos Sainz nr 3043

Legg innLagt inn:16 aug 2012 14:02
av 3rlend
Sant som dere sier over :)