TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Min første Supra!

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #419615  av inzane2012
 
Zepticon skrev:
inzane2012 skrev:Jeg spurte en kar som jobba med detta hos statens vegvesen i Sogndal. Og forklaring jeg fikk der, var at grunnen til at vi ikke lenger får registrere JDM biler i det hele tatt, er fordi disse bilene har en svakere konstruksjon i chassi/karosseri enn det som er standar her i EU... Forstå det den som kan...
Svakere?
Er ikke problemet at bilene er godkjennt under forskjellige standarder? Det er det som er problememt med USDM biler, at de ikke bruker den Europeiske standarden for testing av nye biler. Men etter mange år med lobby og press fra AMCAR så godtok myndighetene USDM godkjenningen i sammenheng med unntaksregelen.
Godt mulig at testingen i USA ikke den samme som f.eks EURONCAP standaren ved kræsjtesting, men det er for meg helt ufattelig at USDM biler MÅ registreres med den unntaksregelen, og at du ikke skal få lov å registrere di på normal måte.

Tror rett og slett "forbudet" er fordi at den norske stat taper penger på JDM import, pluss at det er ett påskudd for å få ned ulykkesstatesikken blandt ungdom som kjøper JDM biler. Men vil vedde resten av mitt livs inntekter på at dette forbudet her er komt fra en eller flere personer som mangler fullstendig teknisk innsikt og ikke har peiling på dem faktisk snakker om.

Men nok om det, får komme oss tilbake til OP :)
 #419621  av Julebrus
 
Dem mener jo at små skilter er farlig.. :shock:

Bare norge som har slike nisse regler....
 #419667  av pr3cis
 
Tenkte å kjøpe BPU-kit. Noen som vet om jeg må oppgradere bensinpumpa?
 #419711  av pr3cis
 
inzane2012 skrev:Wahlbro (eller hvordan det nå skrives) er vel ganske gode pumper?
Ja det er vel det ja. Men lurte litt på type, for det er vel muligens Walbro som sitter i originalt også :?:
 #419713  av Stiansen
 
Original-pumpa skal holde fint til BPU nivå den, ikke noe problem heller. Er ikke Walbro originalt, det er egne Toyota pumper. Disse funker helt fint de også, så om du skal gjøre noe på den biten så ville jeg bare kjøpt ei til å satt nedi.

Om du kjøper Walbro så kjøper du de som heter 255. 2 sånne så har du bensinpumper til godt over 700hk hvertfall.
 #419729  av pr3cis
 
Stiansen skrev:Original-pumpa skal holde fint til BPU nivå den, ikke noe problem heller. Er ikke Walbro originalt, det er egne Toyota pumper. Disse funker helt fint de også, så om du skal gjøre noe på den biten så ville jeg bare kjøpt ei til å satt nedi.

Om du kjøper Walbro så kjøper du de som heter 255. 2 sånne så har du bensinpumper til godt over 700hk hvertfall.
Ja, men da kjører jeg med original pumpa inntil videre.

Nå har jeg lest gjennom den BPU tråden og har da forstått det slik at man ikke trenger restriktor ring når man har boost controller? Stemmer det? Og i tillegg da fuel-cut defender selvsagt!

Noen boost-controllere som er å anbefale? Må vel nesten bli en av de fire merkene; Apexi, HKS, GReddy eller Blitz..
 #419731  av Stiansen
 
pr3cis skrev:
Stiansen skrev:Original-pumpa skal holde fint til BPU nivå den, ikke noe problem heller. Er ikke Walbro originalt, det er egne Toyota pumper. Disse funker helt fint de også, så om du skal gjøre noe på den biten så ville jeg bare kjøpt ei til å satt nedi.

Om du kjøper Walbro så kjøper du de som heter 255. 2 sånne så har du bensinpumper til godt over 700hk hvertfall.
Ja, men da kjører jeg med original pumpa inntil videre.

Nå har jeg lest gjennom den BPU tråden og har da forstått det slik at man ikke trenger restriktor ring når man har boost controller? Stemmer det? Og i tillegg da fuel-cut defender selvsagt!

Noen boost-controllere som er å anbefale? Må vel nesten bli en av de fire merkene; Apexi, HKS, GReddy eller Blitz..
Jeg ville heller kjørt uten Boost controller og brukt restriktor i stedet. Det har seg sånn at disse twinturboene er veldig vanskelig å få kontroll på med en BC. Ordne deg ei pakning i den første skjøten på eksosen etter downpipen der hullet er 50mm. Dette skal holde den rett oppunder 1.2 bar.

Så må du fjerne katalysatoren forran der, kjøp en Decat pipe. Fåes kjøpt på ebay.
 #419740  av pr3cis
 
Stiansen skrev:
pr3cis skrev:
Stiansen skrev:Original-pumpa skal holde fint til BPU nivå den, ikke noe problem heller. Er ikke Walbro originalt, det er egne Toyota pumper. Disse funker helt fint de også, så om du skal gjøre noe på den biten så ville jeg bare kjøpt ei til å satt nedi.

Om du kjøper Walbro så kjøper du de som heter 255. 2 sånne så har du bensinpumper til godt over 700hk hvertfall.
Ja, men da kjører jeg med original pumpa inntil videre.

Nå har jeg lest gjennom den BPU tråden og har da forstått det slik at man ikke trenger restriktor ring når man har boost controller? Stemmer det? Og i tillegg da fuel-cut defender selvsagt!

Noen boost-controllere som er å anbefale? Må vel nesten bli en av de fire merkene; Apexi, HKS, GReddy eller Blitz..
Jeg ville heller kjørt uten Boost controller og brukt restriktor i stedet. Det har seg sånn at disse twinturboene er veldig vanskelig å få kontroll på med en BC. Ordne deg ei pakning i den første skjøten på eksosen etter downpipen der hullet er 50mm. Dette skal holde den rett oppunder 1.2 bar.

Så må du fjerne katalysatoren forran der, kjøp en Decat pipe. Fåes kjøpt på ebay.

Ja men da tror jeg at jeg gjør det.

Sånn en pipe har jeg liggende, så da er det kun en sånn restrictor ring pluss fuel-cut defender jeg trenger da :)
 #419764  av pr3cis
 
Hellrider skrev:Lykke til med BPU. Legg gjerne til bilder av fremgangen. Vi liker bilder :D

Takker :)
Bilder kommer etterhvert ;)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7