Side 2 av 16

Re: My Mr2 Mk1 supercharger.

Legg innLagt inn:18 nov 2012 22:42
av Inz4ne
Funker det og :)

Re: My Mr2 Mk1 supercharger.

Legg innLagt inn:19 nov 2012 16:11
av Mr2mr2
På skolen i dag har jeg fått bort opp og gjenget nye hull i rattnavet. Trodde vi skulle ha teori i dag, men heldig vis tok jeg med meg rattet og rattnavet, så jeg fikk gjort det i dag ( skulle ikke ha teori allikevel) :D

Bilde

Bilde

var litt mørkt i garasjen, så ble ikke så veldig fine bilder med "blitsen" på mobilen. :evil:

Re: My Mr2 Mk1 supercharger.

Legg innLagt inn:19 nov 2012 17:37
av Inz4ne
Ble bra det ;)

Re: My Mr2 Mk1 supercharger.

Legg innLagt inn:19 nov 2012 19:19
av Mr2mr2
Takker :D

Men hvordan er reglene angående å skifte ratt?...... Med tanke på at jeg skal på etterkontroll med bilen.?

Re: My Mr2 Mk1 supercharger.

Legg innLagt inn:19 nov 2012 20:08
av Inz4ne
Er ikke sikker men mener på at det er slik at om rattet orginalt har tut så må det du bytter til ha tut, og omvendt, samme regla for airbag.

Re: My Mr2 Mk1 supercharger.

Legg innLagt inn:19 nov 2012 20:37
av ArildM
Ble bra det :)
Tar jeg ikke feil kom det regler en gang på 70tallet om at du ikke kan benytte noe annet enn originalt ratt med mindre du har godkjenningspapirer. Ergo kan det være lurt å ta vare på originalrattet i tilfelle du skulle få påpek på det.

Blir du stoppet i teknisk kan du få påpek, og enkelte verksteder kan kicke på det under EU kontroll.

Er ikke verre enn at du viser bilen med originalt ratt og lover hellig og greit at du aldri skal sette på uoriginalt ratt noe mer (jadda :lol: ) :wink:

Re: My Mr2 Mk1 supercharger.

Legg innLagt inn:19 nov 2012 20:41
av Mr2mr2
Ok.

Da bytter jeg til bake før etterkontroll. er bare litt stress med å få rattet av konen. har ikke noe spesielt verktøy til det, så jeg bruker sleggen ;) men det funker det :)

Re: My Mr2 Mk1 supercharger.

Legg innLagt inn:20 nov 2012 14:04
av ArildM
Hvis du må bruke slegge for å få det av har du satt det for hardt fast ;)

Re: My Mr2 Mk1 supercharger.

Legg innLagt inn:20 nov 2012 16:24
av Mr2mr2
Følgte med rattnavet en oversikt over hvor mange newton ratte skulle skrus fast, så for følge de :P

Re: My Mr2 Mk1 supercharger.

Legg innLagt inn:20 nov 2012 22:04
av Mr_Storbrua
På en etterkontroll skal de kun kikke på det som står som mangler, så de skal ikke bry seg noe om rattet.

*Edit: Angående airbag, så tror jeg ikke det er eget punkt på eu for det. Jeg fikk hvertfall beskjed om at det ikke står noe vei at det skal være airbag i en bil, selv om det er det. Etter at jeg hadde smelt airbagen i en tidligere bil jeg hadde, limte jegt bare sammen rattet igjen, å sa ifra til neste eier at ikke der var airbag. Fikk greie på på jobb at det skulle ikke være noe problem.

Re: My Mr2 Mk1 supercharger.

Legg innLagt inn:16 des 2012 16:55
av Mr2mr2
Da har jeg kjøpt og montert nye hovedlyspærer siden de gamle lyste fryktelig dårlig. Køpte OSRAM nightbreaker plus, og tror ikke det er langt i fra 90% mere lys som det står på pakken :D

Re: My Mr2 Mk1 supercharger.

Legg innLagt inn:01 feb 2013 13:04
av Mr2mr2
Et forsøk på å få til et fint bilde med speilrefleks en vintermorgen :D
Bilen ser vist sølv ut :P


Re: My Mr2 Mk1 supercharger.

Legg innLagt inn:04 feb 2013 03:30
av shawns
Du har vel ikke noen ekstra deler som du vil selge?

Om du skal en gang bestille på nettet så gi meg en lyd , mye rimligere å bestille alt samlet.

Re: My Mr2 Mk1 supercharger.

Legg innLagt inn:04 feb 2013 07:56
av Mr2mr2
Hvilkne deler tenker du på?, har en del ekstra deler...

Re: My Mr2 Mk1 supercharger.

Legg innLagt inn:04 feb 2013 13:09
av ArildM
Pent bilde forresten :)