David skrev:jeg regner med at du har sjekka at splines stemmer mot kassa?
du ville aldri i verden klart å få på kassa med lamellen så usentrert uten å bruke slegge..
kan det ha skjedd under demontering? f.eks hvis du har vridd kassa skeivt av?
logisk tankegang som kan gjøre lamellen blir så usentrert under bruk må være hvis kassa sitter skeivt på, feil splines, eller enormt kast på ingående aksel
fulgte det med utløserlager? isåfall stemmer den overens med trykkplata??
trykkplata ser noe overkant slitt ut for å være helt ny..
er det metallspon jeg ser på svinghjul? og de skadene i senteret på veiva?
*Ja splines stemmer, lamel plata sklir lett frem og tilbake på splinsene i kassa.
*Ja det er det jeg driver å lurer på å om det kan ha skjedd ved demontrering, prøvde å bruke ett LITE maskin spett som jeg stakk inn i centeret på lamel plata for å se om jeg kunne klare å flytte på den før jeg skrudde den løs, men det gikk ikke ellers så turte jeg bare ikke å ta i hardt nok, men mest sansynelig så har den blitt så usenterert under demonterin tror jeg da, demontering gikk forsovit forholdsvis lett uten å være no voldelig eller ta i spesielt hardt.
* Ja utløserlageret fulgte med trykkplata, clutchen kom i en boks (fra ATC) som inneholdt: Trykkplate, lamellplate og utløserlager, det er altså ett komplett clutch kit, alt er kjøpt nytt ifra KO-Racinig kjøpte komplett clutch med svinghjul av produsenten ATC, tanken var at hvis alt var fra samme fabrikant så var sjansen for at noe ikke stemmer over ens ganske liten. Grunnen til at trykkplata kanskje ikke ser ny ut er at jeg tenkte jeg skulle se om jeg kunne spare meg for tid ved å slippe å ta ned girkasse så jeg prøvde å heise motor inn i bilen og inn på kassa, noe jeg måtte gi opp og som resulterte i en del riper og sånt i den gule lakken, den er ny bare ripete og noen oljette hender som har tatt på den.
*Nei det er ikke spon og det er ikke skader i center av veiva, Det er fett som har fått smake på centrifugal kraften.
Det fulgte med en tube med slik ACT spline grease, jeg har nok hatt på litt mye det, det har i allefal spredd seg utover alt.
Tror jeg bare er nødt for å montere igjen å teste clutchen med kassa utenfor bilen.
Anyways takk for at du gidder å engasjere deg. (gjelder åsså dere andre)